Dolar: 2,162
Euro: 2,84
Sterlin: 3,5970
İsv. Frank: 2,3582
Altın: 89,6089
İMKB: 80312,9
CAPITAL DERGİ
CAPITAL DERGİ
“Tüpraş İle Akdeniz’e Yayılmayı Planlıyoruz”
Shell, Türkiye’deki en eski yabancı sermayeli şirketlerden… Sektöründe iki numarada yer alıyor. Ancak, son dönemde Koç ortaklığı ile Tüpraş’ı özelleştirmeden almasıyla gündeme geldi. Şirketin Türki...

Shell, Türkiye’deki en eski yabancı sermayeli şirketlerden… Sektöründe iki numarada yer alıyor. Ancak, son dönemde Koç ortaklığı ile Tüpraş’ı özelleştirmeden almasıyla gündeme geldi. Şirketin Türkiye genel müdürü Canan Edipoğlu, rafineri konusunda global pazardaki birikimi Türkiye’ye aktaracaklarını söylüyor. “Önümüzdeki döneme yönelik çok güzel planlarımız var” diye konuşuyor. Esas hedeflerini ise bölgesel güç olarak açıklıyor ve devam ediyor: “Tüpraş, Akdeniz Bölgesi’nin en büyük rafinerisi. Hedefimiz bilgi birikimimizi buradan tüm Akdeniz’e yaymaktır.”

Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşlarından Tüpraş’ın özelleştirilmesi büyük yankı uyandırdı. Süreç henüz tamamlanmış değil. Rekabet Kurulu’nın şartlı onayından sonra sırada mevzuatın gerektirdiği şekilde izin ve onayların alınması ve gereken finansmanın sağlanması süreci var. Konsorsiyumun yüzde 10 ortağı Shell Türkiye’nin Genel Müdürü Canan Ediboğlu, devir işleminin yıl sonunu bulabileceğini söylüyor. Ancak kuruluşun ihaleye açılan yüzde 51’lik bölümünü alan Koç-Shell konsorsiyumunun planları hazır. Canan Ediboğlu, bu planların süreç tamamlandıktan sonra hayata geçirileceğini ve her uygulamanın açık ve net bir şekilde duyurulacağını söylüyor.

Tüpraş’ın nasıl yeniden yapılandırılacağı, yeni yatırımların olup olmayacağı, hangi alanlara girileceği gibi konularla ilgili devir işlemi tamamlandıktan sonra açıklama yapılacak. Ancak Canan Edipoğlu, öncelikle Tüpraş’ın mevcut planlarının hayata geçirileceğini söylüyor. Ediboğlu, “Tüpraş’ın önümüzdeki döneme yönelik zaten mevcut çok güzel planları var. Ürün farklılığına gidecek. Düşük kükürtlü motorin üretiminde, kükürt oranını daha da azaltacak. Biz bu planları alıp, üzerine ne tip iyileştirmeler yapabiliriz ona bakacağız” diyor.

Shell’in Tüpraş ile ilgili en önemli planı ise, buradan Akdeniz Bölgesi’ne yayılmak. Tüpraş’ın Akdeniz Bölgesi’nin en büyük rafinerisi olduğuna dikkat çeken Canan Ediboğlu, “Tüpraş ile know-how birikimimizi Akdeniz’e de yayma fırsatımız olacak” diyor.

Shell Türkiye Genel Müdürü Canan Ediboğlu ile Shell’in Tüpraş ile ilgili planlarını, dünyada ve Türkiye’de akaryakıt sektörünün yönünü, yeni eğilimleri konuştuk. Önümüzdeki döneme yönelik çok önemli saptamalarda bulunan Canan Ediboğlu’nun sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:

*Global pazarda öne çıkan eğilimler neler; akaryakıt sektörü dünyada nereye gidiyor?
Global pazarı etkileyen tüketici eğilimleri, ham petrol fiyatları, arz ve talep dengeleri gibi çok çeşitli faktörler var. Son zamanlarda ham petrol fiyatlarındaki yükseliş sektörün gündem konularının başında geliyor. Esas olarak arz ve talep dengesi içinde oluşan petrol fiyatları, bunun yanında dünya piyasalarının hareketlerini belirleyen siyasi veya ekonomik gelişmelerden de etkilenebiliyor. Yüksek fiyatlar uzun vadede petrol endüstrisinin de çıkarına değil. Kişisel tüketimi olumsuz etkiliyor ve kaçınılmaz olarak pazarın daralmasına yol açıyor. Yüksek benzin fiyatları benzinden dizele geçiş eğilimine sebep oluyor.

*Shell’in dünya ham petrol fiyatları üzerinde herhangi bir etkisi var mı?
Hayır, dünya petrol fiyatları üzerinde Shell’in herhangi bir kontrolü ya da etkisi bulunmuyor. Shell’in ürettiği ham petrol, dünya ham petrol üretiminin yüzde 3 gibi çok küçük bir bölümünü oluşturuyor. Zaten bu nedenle rafinerilerinde petrol ürünleri üretebilmek için kullandığı ham petrolün büyük bir bölümünü kendisi de piyasadan satın alıyor.

*Global pazardaki diğer eğilimler neler?
En önemli eğilimlerden biri de tüketicinin her alanda daha da bilinçlenmesi ve seçici olması diyebiliriz. Çeşitlenen ihtiyaçlarla beraber ürünlerin farklı amaçlara göre farklı özellikler taşıması bekleniyor. Shell’in “farklılaşmış ürünler” diye adlandırdığı bir politikası var. Yüksek performans yakıtları, aşırı iklim koşulları için özel olarak geliştirilen ürünler yapıyoruz. Madeni yağlar kategorisinde de farklı imalat sektörleri için geliştirilmiş farklı niteliklere sahip ürünlerimiz, hep bu farklılaştırılmış ürün politikasının sonucu. Örnek vermem gerekirse, gıda sektörünün makine ve ekipmanında kullandığı madeni yağlar çok farklı özelliklerde olmak zorunda. Gıda ile yanlışlıkla da olsa, çok çok az miktarlarda da olsa, herhangi bir temas halinde zarar vermeyecek, özel teknoloji ürünü madeni yağlar üretiyoruz.

Global ölçekte petrol ürünleri endüstrisinde görülen bir başka eğilim de, hizmet kalitesine gittikçe daha çok önem verilmesi. Artık akaryakıt istasyonları, sadece araçların depolarının doldurulduğu yerler değil. Modern insanın yaşamının ayrılmaz bir parçası haline geldiler. Dolayısıyla müşteri memnuniyeti, ürün kalitesi ile sınırlı değil. Tüm dünyada sektörde hizmetlerin çeşitliliği, kalitesi ve güvenilirliğine verilen önem artıyor. Tüketici artık çok seçici davranıyor. Akaryakıt alımında farklılaştırılmış ürünlere yönelmeye başladı. Bu eğilimi Türkiye’de de son 2 senedir görüyoruz.

Öte yandan çok önemli bir global gerçek var. Gezegenimizin fosil yakıt kaynakları azalıyor. Yakıt tüketimi bu hızla ilerledikçe, yakın gelecekte kaynaklar tümüyle tükenecek. Shell, bu konuda öncülük rolünü üstlenmiş durumda. Başta güneş ve hidrojen olmak üzere yenilenebilir enerji kaynaklarının geliştirilmesi, uygulanması ve yaygınlaştırılması gibi konular gündeminin ön sıralarında geliyor. Ancak sonuçta bu global bir sorun. Dolayısıyla çözümün de global olması gerekiyor. Bu nedenle bu konuda herkes el ele vermeli.

*Türkiye pazarında tablo nasıl?
Yüksek ham petrol fiyatlarından dolayı, tüm dünyada akaryakıt fiyatları çok yüksek. Türkiye ise dünyada akaryakıt fiyatlarının en yüksek olduğu ülke diyebilirim. Vergi oranları akaryakıt fiyatları içerisinde yüzde 70’lere çıkmış durumda.

Akaryakıt şirketleri farklı ürünlere bakıyor. Shell’in de daha önce söylediğim gibi sahalarından bir tanesi yenilenebilir ürünler. Ancak, Türkiye’de bu yatırıma henüz çok fazla girilmedi. Türkiye’de bu alana yatırım yapmak istediğinizde, bunun taahhüdünü almanız gerekiyor. Hükümetin ileriye doğru planını yapmış olması lazım. Sonuçta, bu yatırım çok maliyetli. Hükümetin bu nedenle talep projeksiyonu yapması gerekiyor. Türkiye’de bu henüz gelişmediği için, bu alana fazla yatırım yapılmıyor.

*Shell-Koç konsorsiyumunun Tüpraş ile ilgili planları nasıl; yeni yapılanma olacak mı; yeni alanlara girilecek mi?
İhalenin sonuçlanmasının üzerinden 1 ay geçti. Rekabet Kurulu başvuruyu karara bağladı. Ancak, süreç tamamlanmadı. Önümüzde mevzuatın gerektirdiği şekilde izin ve onayların alınması ile finansmanın sağlanması süreci var. Bu nedenle henüz sorunuza cevap verebilmem için çok erken. Ancak, şunu söyleyebilirim; Koç-Shell ortalığı Tüpraş’ı dünyanın önde gelen rafinelerinden biri durumuna getirebilecek teknoloji, know-how, iş deneyimi ve finansal güce sahip

Diğer yandan Tüpraş’ın önümüzdeki döneme yönelik zaten mevcut çok güzel planları var. Ürün farklılığına gidecek. Düşük kükürtlü motorin üretmeye başladı, önümüzdeki dönem kükürt oranını daha da azaltacak. Burada çok detaya girmemem gerekiyor ama bizim yapacağımız özetle şu: Bu planları alıp onların üzerine ne tip daha iyileştirmeler yapabiliriz ona bakacağız. 50 ülkede rafineri işinin içindeyiz. Başka ülkelerden ne gibi uygulamaları alıp burada uygulayabiliriz, ona bakacağız.

Burada Shell’in azınlık hissedar olduğunu sürekli vurguluyoruz. Shell olarak çok ön plana çıkmak istemiyoruz. Tüpraş’ın yönetim ve kontrolü Koç’un. Biz Tüpraş’a daha çok teknik ve know-how bilgimizle katkıda bulanacağız. Yönetimde çok fazla olmayacağız. Shell, rafineri konusunda uzman. Tüpraş’ta da bu bilgi birikimini kullanacak.

İlk ön yeterlilik belgesini aldığımızda bütün diğer potansiyel ortaklarla konuştuk. Bizim buradaki amacımız ilk başta da çoğunluk hissedarı değil, azınlık hissedarı olmaktı. Sonra Koç ile işbirliği yapmaya karar verdik. Ancak, burada mutlaka hissedar olmamız gerekmiyordu. Vereceğimiz hizmetler zaten piyasa koşullarındaki hizmetler olacak.

Tüpraş yönetimi bir değerlendirme yaptığında mutlaka diğer teklifleri de değerlendirecek. Azınlık hissedar olmamız Tüpraş’ın know-how’ı bizden almak zorunda olduğu anlamına da gelmiyor. Ama Shell’in tecrübesi, rafineri konusunda dünya çapındaki uzmanlığı tercih sebebi olacak.
Tüpraş’ın önümüzdeki dönem planları ve uygulamalarının hepsi, halka açık bir şirket olduğu için açık ve şeffaf bir şekilde herkese sunulacak.

*Peki Tüpraş’ın Shell’e katkısı ne olacak?
Grup olarak Türkiye bizim stratejik pazarlarımızdan bir tanesi. 2005-2006 stratejimiz arama ve üretime ağırlık verip, pazarlama faaliyetlerini kısmak yönünde. Shell 140 ülkede pazarlama faaliyeti gösteriyor. Diğer büyük global dağıtım şirketleri ile karşılaştırdığımızda bu kadar çok ülkede olmanız şart değil. Bu çerçevede sadece 6 ülkede pazarlama faaliyetlerini artırmak yönünde bir karar aldık. Bunlar Çin, Hindistan, Rusya, Polonyo, İtalya ve Türkiye. Bu nedenle Turcas ile işbirliği yaptık. Tüpraş ihalesine girdik.

Tüpraş, Türkiye’nin en önemli varlıklarından bir tanesi. Diğer yandan Tüpraş ile know-how bilgimizi Akdeniz’e yayma fırsatımız olacak.

* Tüpraş’a yönelik planlarınız ve hedefleriniz neler?
Tüpraş Akdeniz’in en büyük rafinerisi. Rekabet Kurulu olumlu çıktıktan sonra Özelleştirme Dairesi Yüksek Kurulu onaylayacak. Bundan sonra 45 günlük bir finansman süreci başlayacak. Biz bu süreç içerisinde, yıl sonuna kadar oturup bir plan yapacağız. Ancak bu onaylar alınmadan net bir plan yok. İhaleye girmeden önce geniş bir araştırma yaptık. Orada çıkan bilgileri değerlendirdik. Ancak bu planları devraldıktan sonra daha somut bir şekilde açıklayabileceğim.

*Shell'in bundan sonraki Türkiye planları nasıl, Yeni yatırımlar olacak mı?
Türkiye Shell için en önemli stratejik pazarlardan biri. Burada petrol ürünleri segmentinde yatırım yapmak, işini geliştirmek ve tüm paydaşlarına daha büyük katma değer sağlamak istiyor. 1923 yılında Cumhuriyet’le birlikte ilk kez Türkiye’ye geldiğimizden bu yana, kriz dönemleri dahil, koşullar her ne olursa olsun yatırım yapmaya devam ettik. Turcas’la imzaladığımız son ortak girişim anlaşması ile Tüpraş ihalesine katılımımız, bu hedefimizde hiçbir değişiklik olmadığı gibi, yatırımlarımıza hız verdiğimizin en açık göstergesi oldu.

Şu anda Türkiye’de pazar payımız yüzde 15,6 düzeyinde. Piyasada iki numarayız. Merkezden Türkiye’ye bakış ise çok olumlu. Global olarak baktığımızda en çok yatırımı çeken ülke Türkiye. Bu nedenle Türkiye’yi hep örnek olarak gösteriyorlar. Bizim stratejimiz her şeyi merkezileştirmek yönünde. Shell, 140 ülkede faaliyet gösteriyor. Dünyanın neresine giderseniz gidin aynı sistemler kullanılıyor. Bu uygulamalar da en çabuk Türkiye’de hayata geçiriliyor. Biz Türkiye’ye çok uzun vadeli bakıyoruz. 2005 yılında şu ana kadar 18 yeni istasyon açtık. Yıl sonuna kadar bu sayı artacak.

ÖZELLEŞTİRME SONRASI YENİ DÖNEM NELER GETİRECEK?

YABANCI SERMAYE Özelleştirmenin sektöre en büyük katkısı yabancı sermaye tarafında olacak. Bugüne kadar gelen yabancı sermaye Tüpraş ve Ereğli Demir Çelik ile beraber 16,5 milyar dolar. 1923’ten 2004 sonuna kadar baktığımızda bu kadar yabancı sermaye girmedi. Bu rekor bir rakam. Yabancıların Türkiye’ye girişi daha da artacak. Ancak sektördeki esas değişim Yeni Petrol Piyasası Kanunu ile başladı.

YOĞUN REKABET 1 Ocak 2005’te kanunun yürürlüğe girmesiyle Türkiye’de petrol ürünleri sektörü yeni bir döneme girdi. Yeni dönemde sektör her bakımdan sağlıklı çalışacak. Normlara, standartlara, kurallara daha sıkı bir şekilde uyulacak. Düzen ve disiplin olacak. Haksız rekabet olanakları iyice kısıtlanacak. Daha yoğun bir rekabet söz konusu olacak. Bütün bunlar da tüketicinin lehine sonuçlar doğuracak.

KONSOLDASYON SÜRECİ Şu anda bu gelişmeler beraberinde birleşmeler ve satın almaların olduğu bir konsolidasyon sürecini de beraberinde getiriyor. Bence sistem yerine oturuyor. Bugüne kadarki parçalı yapı, daha dengeli, istikrarlı ve sağlıklı bir bütünselliğe kavuşuyor. Bu süreçte en önemli gelişmelerden biri de kaçak akaryakıta bir son verilmesi olacak. 2005’e çok hızlı başladık.

HANGİ ÜRÜNLER ÖNE ÇIKACAK?
“Dünya ölçeğinde olduğu gibi, Türkiye’de de önümüzdeki dönem farklılaştırılmış ürünler tüketici tercihlerine damgasını vuracak. Farklı ihtiyaçlara göre geliştirilmiş, farklı özelliklerdeki ürünler tüketici beklentilerinin de çok daha etkin bir şekilde karşılanmasına yardımcı olacak. Rekabet artık akaryakıt ve madeni yağ teknolojisi üzerinden gelişiyor. Bu alanda önde olan şirketler liderlik yarışını kazanacak. Shell, bu konuda dünya çapında son derece iddialı.

Petrol Kanunu’nun yönetmelikleri yavaş yavaş devreye giriyor. Örneğin, lisans yönetmeliği devreye girdi. Fiyatlar tamamen serbest kaldı. Yazar kasa uygulaması devreye girdi. Artık 20 gün stok tutmalısınız. Bu da önemli bir düzenleme. Çünkü, buna belli bir işletme sermayesi ayırmak zorundasınız. Burada kanunların devreye girmesi değil uygulama önemli. Uygulamaların başlamasıyla beraber sektör çok daha cazip hale gelecek. Türkiye’de sektörün büyüme potansiyeli çok yüksek. Avrupa’da, örneğin İngiltere’de her bin kişiye 450 araba düşüyor. Yunanistan’da 250 araba düşüyor. Türkiye’de ise bu rakam 70 düzeyinde.”

KOÇ-SHELL ORTAKLIĞININ YAPISI DEĞİŞECEK Mİ?

*Ortaklığın önümüzdeki dönem şekil değiştireceği konuşuluyor; nasıl bir ortaklık olacak; Shell nasıl bir görev üstlenecek?

ORTAKLIK YAPISI BELLİ Sizin de söylediğiniz gibi bunlar sadece konuşuluyor. Yani herhangi bir kişinin ya da kuruluşun yaptığı bir açıklamaya değil, kaynağı belirsiz söylentilere dayanıyor. Ortaklık yapısı belli ve açıklandı. Shell’in konsorsiyumdaki payı yüzde 10, Koç Holding’in yüzde 80, Aygaz’ın yüzde 7, OPET’in yüzde 3. Bunun ötesinde yapılan tahminler, dolaşan söylentiler, spekülasyondan öteye gitmez. Bu ortaklığın en önemli özelliği Shell’in rafineri konusundaki dünya çapındaki uzmanlığı ile Koç Holding’in Türkiye’de çok çeşitli sektörlerde uzun ve köklü deneyiminin birleşmesi.

50 RAFİNERİMİZ VAR Bu özelliğin Tüpraş için kârlı geleceği güvence altına alacağına inanıyoruz. Shell’in payı önümüzdeki dönem de yüzde 10’un üzerine çıkmaz. Diğer yandan Shell’in dünyada 50 rafinerisi var. Bunların hepsinin yüzde 100 sahibi değil. Bazılarında azınlık hissedarı, bazılarında çoğunluk hissedarı, bazılarına ise yüzde 100 sahip. Bu 50 tane rafineride, işletme işi teknik bilgi birikimimizden dolayı genellikle bize ait. Buradaki tecrübemizi Türkiye’ye de uyarlayacağız.

“KAÇAK YAKIT BÜYÜMEYE ENGEL”
Canan Ediboğlu, kaçak akaryakıt konusundaki son tabloyu ve bu işin ekonomik boyutlarını şöyle ortaya koyuyor:

TOPLAM TÜKETİM Türkiye’de sektör bugün çok cazip bir hale geldi. Ancak tüketime baktığımızda, artan bir eğilim göremiyoruz. LPG hariç, toplam tüketim 20 milyon metreküp. Geçmiş 4 yıla baktığınız zaman, bunun hep aynı oranda kaldığını görüyoruz. Oysa akaryakıttaki büyüme ekonomik büyüme ile orantılı olur. Bu büyümeyi Türkiye’de henüz göremiyoruz. Bunun başlıca nedenlerinden bir tanesi kaçak akaryakıt.

YENİ KANUN ENGELLEYECEK Kaçak akaryakıt sadece sektörün değil, ülke ekonomisinin en önemli sorunlarından biri. Çok büyük vergi kayıplarına neden oluyor. Haksız rekabete yol açtığı için sektörün sağlıklı işleyişine engel oluyor. Yeni kanun ve ona bağlı olarak çıkarılan yönetmelikler kaçak akaryakıtı önlemek üzere çok önemli düzenlemeler getiriyor.

BİODİZEL’E DİKKAT Son dönemde önemli bir sorun da “biodizel”in kanunsuz satılması. Avrupa Birliği standartlarına uygun bio yakıtların piyasaya sunulmasını, Shell olarak biz de destekliyoruz. “Biodizel” de bu tür yakıtlardan. Ancak bu ürün, yasal düzenlemesi yapılmadan piyasaya çıktı. Bio yakıtlar için vergi desteği yalnızca yerli tarım ürünlerinden yapılacak üretimler için sağlanmalı. İthal ve menşei belirsiz atık yağlardan yapılacak üretimlere vergi desteği sağlanmaması gerekiyor.

250 MİLYON DOLAR VERGİ KAYBI Bu türden yasadışı karışımlar tüketiciye ve sektöre zarar veriyor. Önemli bir vergi kaybına sebep oluyor. Petder’in bu konuda yaptığı araştırmalara göre ayda yaklaşık 25-30 bin ton metreküp menşei belirsiz yakıt piyasaya sunuluyor. Resmi motorin satışlarının zarar gördüğünü, vergi kaybının ise 250 milyon dolar seviyesinde olduğunu gözlemliyoruz.

Hande D. Süzer
hdemirel@capital.com.tr











Haber : Capital Online / 01 Kasım 2005 Salı
YORUMLAR (0)
Haber'e ait yorum bulunmamaktadır. İlk yorumu siz yapın.

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Çok İyi Şirket Nasıl Olunur
çok güzel anlatım gerçekten katılıyorum ve ekliyorum önemli olan şirket sahibi olmak değil önemli olan şirketin ...
Misafir tarafından gönderildi
Eskimolara Buz Satmanın Sırları!
harika bir yazı herkez okumalı okumayanlara anlatmalı
Misafir tarafından gönderildi
Arzuhan Doğan Yalçındağ,
"Bölgesel bir oyuncu olmayı hedefliyoruz"dedi
Haluk Dinçer, "Bir sonraki treni yakalayacağız" dedi
30 Güçlü İş İnsanı sıralaması nasıl şekillendi
C level yöneticilerin yeni profili 

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ Kayseri'nin nabzını tuttu
Devamı için Tıklayın
“Konut almak için en iyi dönemdeyiz”
Devamı için Tıklayın
Kriz nedeniyle yönünü yurtdışına çevirdi
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ platformu Denizli'deydi
Devamı için Tıklayın
İzmir buluşması umut verdi
Devamı için Tıklayın
Bizden haberdar olmak için.

E-posta adresiniz


Tam zamanında gelişme
Yeni bir işletmecilik yaklaşımı sayesinde Siemens'in gaz türbini uzmanları artık teslimat sürelerini ve üretim maliyetlerini düşürebiliyor.

Verimliliği ve kârlılığı nasıl artırmalı?
Kömür ve gaz ile çalışan enerji santrallerini modernleştirmenin getirileri arasında ilk akla gelenler arasında artan üretim, azalan salımlar...

Denge mi, kesinti mi?
Siemens'in yeni otomatik yük azaltma sistemi, enerji santrali arızalarında olası herhangi bir dengesizliği engellemek için ışık hızında devreye girebiliyor.