Dolar: 2,177
Euro: 2,893
Sterlin: 3,6272
İsv. Frank: 2,3921
Altın: 90,6901
İMKB: 78866,9
CAPITAL DERGİ
CAPITAL DERGİ
“Türkiye’nin Geleceği Parlak Ama Zor Bir Pazar”
Thierry Billot, alkollü içecekte dünya devi Pernord Ricard’ın Avrupa Başkanı… Türkiye’nin “uyuyan bir Pazar” olduğuna dikkat çekiyor. “Rakının egemenliği var ama potansiyel büyük” sözleriyle, alkol...

Thierry Billot, alkollü içecekte dünya devi Pernord Ricard’ın Avrupa Başkanı… Türkiye’nin “uyuyan bir Pazar” olduğuna dikkat çekiyor. “Rakının egemenliği var ama potansiyel büyük” sözleriyle, alkollü içecekteki büyüme gücüne dikkat çekiyor. Ancak ardından da pazarın o kadar da kolay olmadığını belirtiyor ve ekliyor: “Geleceği parlak olmasına rağmen zor bir pazar. İthal içki pazarında çok büyük potansiyele sahip bir ülke. Ancak, maalesef alkollü içki pazarınız, eskiden beri uluslararası markaların Türk tüketicisine özgürce ulaşmasını kısıtlayan birçok ticari engelle karşılaşıyor.”

Dünyada 70’e yakın ülkede faaliyet gösteren Pernod Ricard, global bir içki şirketi. Dünyanın en çok satan şampanyalarından Mumm, tanınan viski markası Chivas Regal, Beefeater ve Havana Club gibi içki markalarının sahibi…

Fransız Pernod Ricard, 2006’da yüzde 9,1 artışla 6,4 milyar Euro’ya ulaşan cirosunu, 2007 yılı sonunda yüzde 20 yukarı taşıma hedefinde. En büyük rakibi Diageo ile arasındaki yüzde 25’lik pazar farkını güçlü ve direkt dağıtım ağıyla kapatmayı planlıyor.

Türkiye’yi geleceği parlak ancak zor bir pazar olarak nitelendiren Pernod Ricard Avrupa Başkanı Thierry Billot, “Türkiye’de stratejimiz büyüyen orta sınıf tüketiciye ulaşmak. Hızla yükselen yaşam standardı ile Batılı hayatla artan etkileşim, ilerde alkollü içkilere talebi körükleyecek. Bu etki özellikle ithal içkilerde görülecek. Tıpkı Çin, Rusya, Hindistan ve Brezilya gibi diğer gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi...” diyor.

16,6 milyar Euro piyasa değerine sahip içki devi Pernod Ricard’ın Avrupa Başkanı Billot ile Türkiye yatırımlarını ve rekabetin yoğun olduğu global içki pazarında rekabet kozlarını konuştuk:

* Dünya içki pazarında yeriniz ve rakiplerinize göre konumunuz nasıl?
2005’te Allied Domecq satın alması sonrası dünyada ilk 100’e giren 17 markamız oldu. Şirket olarak 9 litrelik 76 milyon kasa satışı ile ispirtolu içkiler yani bira, şarap harici içki kategorisinde dünya ikincisiyiz. Şarap kategorisinde ise 23 milyon kasa ile en yüksek satış hacmi olan dördüncü şirket konumundayız. Dünyada “uluslararası Batı tarzı alkollü içkilerde” (İnternational western style spirits) pazar payımızın yüzde 16 olduğunu tahmin ediyoruz. Premium ürünlerde yüzde 20 ve “ultra premium” kategorisinde yüzde 38 pazar payımız var. Bizim satışlarımız 78 milyon kasa, liderin ise 98 milyon kasa. Dünyada bu kategoride Diageo markası bir numara ve biz de bu şirketle rekabet ediyoruz.

* En güçlü global markalarınız neler?
Chivas Regal en güçlü markamız; bu viski markamızın toplam satış içinde hacmi yüzde 10’larda. Aynı şekilde Olmeca tekila da yüzde 10’larda. Diğer güçlü markalar Ballantines ve Kahlula. Bir de Jack Daniel’in dağıtımını yapıyoruz, o da çok güçlü bir satışa sahip.

* Dünya  çapında alkollü içkiler pazarında sıkı bir rekabet var. Siz nasıl bir rekabet stratejisiyle oyunu oynuyorsunuz?
Büyüme stratejimiz artık organik. Hızlı bir organik büyüme için çok etkili markalarımızla etkin reklam yapıyoruz. Ayrıca tüketicilere ulaşmada dağıtım ağlarımızı genişletmeye çalışıyoruz. Özellikle dağıtım ağını iyi yapılandırma ve kontrol etme isteğimiz bizi rakiplerimizden ayırıyor. Markalarımızın mükemmel stratejileri dışında dağıtım kanallarımızın kalitesi ve iş ortaklarımızla yaratığımız dinamizm rekabette en büyük kozlarımız olacak. Tabii yeni marka alımlarına da açığız. Vodka Absolut’a ciddi anlamda talibiz, bu markayla ilgileniyoruz.   

* Pernod Ricard için Türkiye pazarını nasıl görüyorsunuz? Türkiye içki alanında da gelişmekte olan pazarlar arasında mı? 
Türkiye bizim için uyuyan bir dev. Geleceği parlak olmasına rağmen zor bir pazar. Uygun demografik, sosyal ve ekonomik ortamıyla ithal içki pazarında çok büyük potansiyele sahip bir ülke. Ancak, maalesef alkollü içki pazarınız, eskiden beri uluslararası markaların Türk tüketicisine özgürce ulaşmasını kısıtlayan birçok ticari engelle karşılaşıyor. Yine de, biz Türk hükümetinin gerekli reformları devam ettirerek Türkiye’yi AB’ye girebilecek en iyi duruma getirme isteği ve yeteneği olduğuna güveniyoruz.

Bu reformların içinde de özellikle ithal markaların Türk pazarına ulaşımın kolaylaştırılması ve ithal alkollü içeceklere karşı olan vergi ayrımına son verilmesinin de yer alacağını düşünüyoruz.

*Şu an Türk pazarında kaçıncısınız?
Türkiye’de alkollü içki pazarı tplam olarak 9 litrelik 7,4 milyon kasadan oluşuyor. Yaklaşık 6,4 milyon kasasını yerel içkiler alıyor. Bunun içinde de rakının payı 5,3 milyon ile en üstte. Kalan 1 milyon kasa ithal içki pazarının  400 bin kasasını viski ve 300 bin kasasını da votka oluşturuyor.

Pernod Ricard olarak biz ithal içki pazarında yaklaşık yüzde 20 pazar payı ile ikinci sıradayız.  Türkiye’de bira-rakı- şarap harici alkollü içkilerde pazar payımız yüzde 22 civarında. Böyle bakarsak, Türkiye’nin bizim için önemli bir pazar olduğu da görülüyor.

Eskiden bir Türk distribütörle çalışıyorduk. Pazar rakamsal olarak küçük ama biz gelecekte bu pazarda ciddi olarak büyümek istiyoruz. Bu nedenle buradayız. Türkiye’nin gelişmekte olan diğer pazarlardan daha iyi bir durumda olduğuna inanıyoruz.

Biliyorsunuz, Türkiye’de ithal içkide gümrükle ilgili sorunlar yaşadık. Uzun bir süre hiçbir ürün getiremedik, geçtiğimiz 12 aya bakarsak yüzde 5 ile 10 arasında büyümeden bahsedebiliriz. Ama duraklamanın ardından, son 2 ayda yüzde 20 büyüme kaydettik. Bundan sonra da her yıl çift haneli büyümeler yakalayacağız.

* Büyüme stratejileriniz neleri kapsıyor?
Bu gelecek vaat eden pazarda büyümek için iki ana stratejimiz var: İlki, ürün portföyümüzdeki premium markalarımıza reklam ve promosyon yatırımı yaparak odaklanmak. İkincisi de tüketici açısından, orta ve üstü şehirde yaşayan kişilere ulaşmak.
Türkiye’de ana markalarımız Chivas Regal ve Jack Daniel’s. Premium viski pazarında Chivas Regal’in yüzde 21 ve Jack Daniel’s’ın yüzde 46 pazar payı var.

Tekila kategorisinde Olmeca yüzde 54 paya sahip. Son olarak, Havana Club rom, Ballantine’s ve Jameson markalarımız için çok ciddi büyüme umut ediyoruz. Türkiye’de dünyadaki promosyon ve reklamlarımıza paralel çalışacağız. Aynı şekilde tüketicilere saygılı ve sorumlu olma etik kurallarımızı sürdüreceğiz. Örneğin “Alkollü araba kullanmayın” sloganıyla sürdüğümüz ve tüm dünyada kullandığımız kampanyaları burada da sürdüreceğiz. Etik kurallara devam edeceğiz.

* Son dönemde Türkiye’nin adı şarapçılıkta da geçmeye başladı. Bu alanda bir adımınız olur mu?
Biz Avustralya’da şarap üretiyoruz. Ve Yeni Zelanda, İspanya, İngiltere’ye ve Amerika’ya satıyoruz. Özellikle İspanya’da şarap kategorisinde gayet güçlüyüz. Türkiye’de şarap için bir projemiz yok. Bu alanda hiçbir araştırma çalışmamız olmadı. Strateji olarak ülkelerde önce kendi markalarımızı sağlamlaştırıyoruz, pazarı anlıyoruz sonra üretim olanaklarına bakıyoruz. 

Rekabette İnovasyonun Gücü
Alkollü İçki İşinde İnovasyon


İnovasyon bizim sektör için çok önemli. Kozmetik ya da hızlı tüketim ürünlerindeki kadar önemli olmasa da, bizim rakiplerimizle başa çıkmamızda etkili oluyor. Paris ve Amerika’da araştırma merkezlerimiz var. Ar-Ge merkezlerinin daha çok üretimin olduğu yerlerde olmasını hedefliyoruz.

Yeni Ürün İçin 10 Yıl Çalışma
İçki pazarında inovasyon hızı diğer sektörlere göre çok daha fazla uzun. Yeni bir ürün için 10 yıl çalışabilir. Çünkü, ürün geliştirirken müşterini sadakatini korumayı bilmelisiniz. Bir ürünün farklı yıllardaki tatlarını sunmak daha kolay ama yeni bir tat, yeni bir içki geliştirmek oldukça zahmetli ve uzun bir süreç alıyor. Yeni ürünün pazar stratejilerinin oluşturulması, müşterinin beğenisinin ve sadakatinin sağlanması gibi önemli gayretler gerekiyor.  

Yeni Tadlar Peşinde
Malibu ve Absolut 30 yıl önce inovasyon çalışmaları ile yaratıldı. Soho adında bir likör yaratıldı Fransa’da. Son beş yılda yaratılan içkilere bakarsak biz Polonya pazarı için Exclusive adı ile yeni bir votka yarattık, 2 yıl önce pazara sunduk.  Ayrıca ürün içinde de farklılıklar yaratıyoruz.
İnovasyonun İmaja Katkısı Büyük

Örneğin en güçlü markalarımızdan Chivas’da 12 yıllık, 18 yıllık, 25 yıllık şeklinde farklı tadlarla ayrı markalarla üretiliyor. Bu portföyü zenginleştirmek ve Chivas sevenlere yeni tadlar sunmak açısından avantajlı. Ayrıca Chivas imajına prestij de katıyor. Aslında baktığınızda inovatif ürünlerin ciro içindeki payı küçük ama şirketin imajına kattığı artılar çok fazla.
 
“Türkiye’de Satın Alma Planı Yok”

* Yakın gelecekte Türkiye’de hiçbir şirketle ortaklık kurma ya da satın alma planınız yok mu?
                                                                                                                       
Biliyorsunuz, Tekel’in özelleştirme sürecine katılmadık. Bizim Türkiye’de önceliğimiz viski, rom ve tekila gibi içkilerin ithalatında faal olmak ve markalarımızın pazarda gelişimi için çalışmak. Bu pazarda geleneksel içkiniz rakının yanında iyi kalitede ithal içkilerin de payını artırmak istiyoruz.

Strateji olarak ülkelerde önce kendi markalarımızı sağlamlaştırıyor, pazarı anlıyor ve sonra üretim olanaklarına bakıyoruz. Açıkçası rakı ya da şarap konusunda bir marka ya da şirket almak gibi bir projemiz de yok. Evet, dünyada bazı yerel içkileri alıyoruz. Bunu da o pazarda daha çok kanala girmek için yapıyoruz. Özellikle yanına yaklaşılabilir rekabet edilebilir fiyatlardaki ürünler için satın almalar yapıyoruz.  Ama Türkiye’de bir marka satın almadan kendi markalarımıza odaklanarak büyüme gerçekleştireceğiz.
 
“Yükselen Orta Sınıfı Hedefliyoruz”

*Hedef kitleniz kimler?

Türkiye’de stratejimiz büyüyen orta sınıf tüketiciyi hedeflemek. Türkiye’de 18 olan legal içki içme yaşını aşmış popülasyondan alkollü içki sevenlerin yüzde 50’sine ulaşmayı hesap ediyoruz. Ancak, ne yazık ki yüksek vergiler nedeniyle, alkollü içecekler halen lüks ürünler olarak görülüyor ve bu nedenle de pek çok Türk tüketici tarafından satın alınamıyor. Düşünün, bir şişe viski fiyatının yüzde 55’i vergilerden oluşuyor… Yine de ekonomik büyümenin sonucu olarak hızla yükselen yaşam standardı ile Batılı hayatla artan etkileşim, ilerde alkollü içkilere talebi körükleyecek. Bu etki özellikle ithal içkilerde görülecek, aynı Çin, Rusya, Hindistan ve Brezilya gibi diğer gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi...

* Tüketici alışkanlıkları, oyuncular açısından bakıldığında nasıl görüyorsunuz Türk pazarını?
Türkiye’de güçlü olarak rakı tüketiminin ağırlıklı olduğunu görüyoruz. Doğu kültürünün bir parçası olarak sofra içkisi rakı ilk sırada geliyor.
Aslında baktığınızda her ülkede yerel içkiler ön plana çıkar; örneğin Rusya ya da Doğu Avrupa ülkelerinde de votka ilk sırada yer alır.  Türkiye’de içki pazarının istatistikleri tam olarak verilmiyor ama rakının payı yüzde 80’lerde.

ecirik@capital.com.tr











Haber : Capital Online / 01 Aralık 2007 Cumartesi
YORUMLAR (0)
Haber'e ait yorum bulunmamaktadır. İlk yorumu siz yapın.

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Eskimolara Buz Satmanın Sırları!
harika bir yazı herkez okumalı okumayanlara anlatmalı
Misafir tarafından gönderildi
Unutulmayan Veda Konuşması
Gerçekten etkileyici bir yazı olmuş.
Misafir tarafından gönderildi
Kârlılıkta sürpriz düşüş
Mudo'nun 2017 planı
Elit'ler Kulübü
16 şirketin başarı formülü?
Kamil Başaran,"Patlama yılı 2016 olacak" dedi.

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ Kayseri'nin nabzını tuttu
Devamı için Tıklayın
“Konut almak için en iyi dönemdeyiz”
Devamı için Tıklayın
Kriz nedeniyle yönünü yurtdışına çevirdi
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ platformu Denizli'deydi
Devamı için Tıklayın
İzmir buluşması umut verdi
Devamı için Tıklayın
Bizden haberdar olmak için.

E-posta adresiniz


Tam zamanında gelişme
Yeni bir işletmecilik yaklaşımı sayesinde Siemens'in gaz türbini uzmanları artık teslimat sürelerini ve üretim maliyetlerini düşürebiliyor.

Verimliliği ve kârlılığı nasıl artırmalı?
Kömür ve gaz ile çalışan enerji santrallerini modernleştirmenin getirileri arasında ilk akla gelenler arasında artan üretim, azalan salımlar...

Denge mi, kesinti mi?
Siemens'in yeni otomatik yük azaltma sistemi, enerji santrali arızalarında olası herhangi bir dengesizliği engellemek için ışık hızında devreye girebiliyor.