Capital'e abone olun.
8 KRİTİK ÖNLEM

8 kritik önlem

Şirketler hedef tutturmak için ne yapacak?

Son Güncelleme: 01.10.2015

Türkiye sıra dışı bir dönemden geçiyor. Ekonomik ve siyasi tablodaki belirsizlik en çok iş dünyasını etkiliyor. TL yılın başından itibaren dolar karşısında yüzde 30, Euro karşısında yüzde 17 değer kaybetti. Merkez Bankası verilerine göre iş dünyasının yurtdışından sağladığı uzun vadeli kredi borçları son 1 yılda 10,3 milyar dolar artarak 178,2 milyar dolara yükseldi. Karşılıksız çeklerin oranı da giderek artıyor. Bu yılın ilk 8 ayında karşılıksız çek adedi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artış gösterdi. Seçimden sonra tüm ülkeye hakim olan belirsizlik yabancının ülkeye bakışını da etkiledi. 12 Haziran’dan 4 Eylül’e kadar yabancılar hisse senedi ve tahvil piyasasında toplam 4 milyar 67 milyon dolarlık satış yaptı. Tüketici güven endeksi, ağustos ayında 62,35’e gerileyerek son 6,5 yılın en düşük değerini aldı. Uzmanlara göre tüketici güven endeksinde gerileme önümüzdeki 1 yıl devam edecek. Bu durumda ekonomik büyümenin lokomotifi olan yurtiçi tüketim hız kesecek. Döviz kurunun öngörülemez olduğu, birçok kalemde maliyetlerin arttığı, talebin düştüğü ve finansal dengelerin değiştiği bu ortamda iş dünyası yılbaşında oluşturduğu planlarla yola devam etmekte zorlanıyor. Bu nedenle çok sayıda şirket acil önlem paketlerini uygulamaya aldı. Bu kapsamda en öncelikli görülen sorunların çözümü için aksiyon almaya başladılar. İşte iş dünyasının 8 kalemde harekete geçirdiği acil önlemler paketi…
1 MALİYETLER DÜŞÜRÜLÜYOR
Hedefledikleri ciroyu yakalayamama endişesi taşıyan tüm şirketler maliyetleri düşürme peşinde. Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Songör, sürekli giderleri düşürmeye çalıştıklarını belirtiyor. Yeni projelerle de ciroyu artırma planları yaptıklarını açıklıyor. “Boytaş Mobilya Genel Müdürü Şahin Nursaçan, son dönemde yüzde 5 oranında maliyet artışı yaşadıklarını ifade ediyor, “Yeni ekonomik tasarımlara yöneldik. Cari masrafların azaltılması veya disipline edilmesiyle alakalı önlemler aldık, sıkı denetim getirdik” diyor. Zurich Sigorta CEO’su Yılmaz Yıldız, elementer sigorta sektöründe büyüme oranlarının yüze 20-25’lerden yüzde 5-10 aralığına indiği bilgisini veriyor. “Ekonomideki ciddi yavaşlamanın etkileri çok net hissediliyor. Biz bir yandan daha fazla kâr elde ettiğimiz ürün ve dağıtım kanallarına odaklanırken, bir yandan da etkin maliyet yönetimi kültürümüzü artırarak devam ettiriyoruz” diye konuşuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: 8 kritik önlem şirketler hedefler

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER