Capital'e abone olun.
9 ŞİRKET TİPİNE GÖRE 2013 HESABI

9 şirket tipine göre 2013 hesabı

Capital olarak Türkiye’deki tüm şirketlerin 2013’te büyümeye bakışlarını araştırdık.

Son Güncelleme: 01.04.2013

Türkiye’de şirketler ölçeklerine, büyüme stratejilerine göre farklı kategorilere ayrılıyor aslında. Bunları “büyük holdingler”, “ikinci ligdekiler”, “orta ölçekliler”, son dönemde devleşen “yeni yükselenler”, “Anadolu kaplanları” ve “Anadolu’nun yükselenleri” olarak adlandırmak mümkün. Daha alt basamaklarda ise “OBİ’ler”, “KOBİ’ler” ve “mikro şirketleri” oluşturan esnaflar göze çarpıyor. Her bir grubun kendi gerçekleri, ekonomiye ve büyümeye bakışları da farklı. Capital olarak Türkiye’deki tüm şirketleri ölçekleri ve kurumsal karakterlerine göre gruplandırdık ve onların 2013’te büyümeye bakışlarını araştırdık. Ortaya çıkan veriye göre Koç ve Sabancı Holding’in içinde yer aldığı “büyük holdingler ligi” çift haneli büyümeye devam ederken, son yıllarda yükselişe geçen gruplar ise yüzde 30’a ulaşan büyümeler planlıyor. Ancak büyüme beklentisi “OBİ’lerde” yüzde 9’a, “KOBİ” ve mikro şirketlerde ise yüzde 3 düzeyine dek geriliyor. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nhat Ergun'un açıkladığı bilgilere göre Türkiye’de 887 bin 664 şirket faaliyet gösteriyor. En büyük 1.000 şirket arasına girmek için 98 milyon 925 bin TL bandını aşmak gerek. 500 büyük şirket liginde olanların ciroları ise 244 milyon TL sınırının üzerinde yer alıyor. Türkiye’nin büyük “girişimci ruhunu” temsil eden bu fotoğrafta yer alan şirketlerin hepsini, ekonomik performans ve beklentiler açısından aynı sepete koymak mümkün değil. Ekonomide yaşanan büyüme, her gruptaki şirkete farklı yansıyor. Bulundukları sektör, il ve yönetim tarzları da işin içine girince, “Tek Türkiye, çok sayıda büyüme beklentisi” ortaya çıkıyor. Bu nedenle iş dünyasının performansını bir bütün olarak değil, kategorilere bölüp bakmak daha gerçekçi sonuçlar veriyor. Capital, çok sayıda iş insanı ve danışmanın da görüşlerini alıp iş dünyasını, büyüme beklentilerini ortak paydaya alacak kategorilere ayırdı. Bu açıdan yapılan değerlendirmede ortaya şu gruplar çıktı: “Büyük holdingler”, “ikinci lig şirketleri”, “orta ölçekli devler”, son dönemde devleşen “yeni yükselen şirketler”, köklü “Anadolu kaplanları” ve “Anadolu’nun yeni yükselenleri” yer alıyor. Daha alt basamaklarda ise OBİ’ler, KOBİ’ler ve mikro işletmeler göze çarpıyor. Her bir gruptaki şirketlerin ölçekleri gibi ekonomiye bakışları da farklı. Türkiye’de her yıl ekonomiye ilişkin tek bir büyüme beklentisi açıklanırken, bu geniş yelpazede yer alan her bir grup kendi gerçekleri doğrultusunda büyüme hesapları içine giriyor. Çünkü her bir katmandaki şirketler ekonomideki gelişmeleri farklı boyutta hissediyor, fırsat ve tehditleri tamamen farklı bir açıdan yorumluyor. Peki Türkiye ekonomisinin en fazla yüzde 4 büyüme beklentisi içinde olduğu 2013 yılında her bir grup 2013’e nasıl bakıyor? Bu yıl ortalama ne kadar büyüyebileceğini planlıyor? Kendilerini büyütecek ya da büyümelerini frenleyecek noktaların neler olduğunu düşünüyor? Capital olarak bir ilki gerçekleştirdik. İlk kez Türkiye’deki şirketleri tüm katmanlarıyla ele alarak onların 2013 büyüme planlarını ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdik.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
DEV GRUPLAR İYİMSER
Türkiye’de şirket katmanlarının en üstünde büyük gruplar var. Ciroları 5 milyar TL’nin üzerinde yer alanların oluşturduğu bu grupta, 13 holding ve 6 şirket yer alıyor. Devler ligindekiler, milyar TL’lik cirolarına karşın 2013’te çift haneli büyüme planı yapıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER