Capital'e abone olun.
ANINDA REFLEKS

Anında Refleks

Refleks sürelerinin kısalması sadece fiyatla sınırlı değil...

Son Güncelleme: 01.06.2011


Ahmet Akın, "Şimdi hemen harekete geçmek, şimdi hemen aksiyon almak gerekiyor" diyor.

Turkcell ve vodafone iş dünyasının iki ezeli rakibi... Bu iki devin savaşında geçtiğimiz mart ayının aynı günlerinde yayınlanan reklam kampanyaları, bardağı taşıran son damla oldu. Telekom sektörünün öncü isimleri, aynı içeriğe sahip reklamlarla hemen hemen aynı günlerde tüketici karşısına çıktı. Reklamlarda Turkcell, abonelerine bir cep anayasası önerirken Vodafone da tüketici hakları bildirgesi yayınladı. İçerikleri ve zamanlaması bu kadar yakın olan reklamlar, iki şirketi mahkeme koridorlarına taşıdı. İşin hukuki boyutu bir yana bu iki örnek aslında Türk iş dünyasında rakiplerin birbirlerine ne kadar hızlı cevap verdiğinin açık bir göstergesi....
  Sadece telekomda değil, sektör bağımsız tüm alanlarda refleks verme süresi önemli oranda kısalmış durumda. Öyle ki şirketler birbirlerinin attığı hamlelere bundan 5 yıl öncesine göre çok daha hızlı reaksiyon veriyor. Örneğin fiyattaki bir değişime sektör oyuncuları, bundan 5 yıl önce 1 haftaya kadar çıkan sürelerde yanıt verirken bugün bu süre, saatlere inmiş durumda. Reklam kampanyaları hazırlamak, yeni ürün çıkarmak, müşteriye yönelik uygulanan sadakat programlarında da eskiden rakibin hamlesine yanıt vermek aylar sürerken şimdi bu süreler günlerle ifade ediliyor. Leo Burnett CEO'su Ahmet Akın, "Hiçbir şirketin bir önceki yıldaki hızında bir sonraki yıla devam etme lüksü yok. 'The Now Generation' dönemindeyiz...

Şimdi hemen harekete geçmek, şimdi hemen aksiyon almak, şimdi hemen cevap vermek gerekiyor. Telekom bu alanda başı çekse de üretim sürelerinin kısalmasıyla aynı hızlanmayı diğer sektörlerde de görüyoruz" diye konuşuyor.

FİYATTA SAATLER KONUŞUYOR
Bilgi Üniversitesi öğretim üyelerinden Dr. Fatoş Karahasan da Ahmet Akın'la aynı görüşte. "Rekabette en önemli ayrıştırıcı, hız" diyen Karahasan, en belirgin savaşın fiyatta yaşandığını söylüyor. Gerçekten de hızlı tüketim ürünleri, sigorta, beyaz eşya gibi sektörlerde fiyata refleks içinde gerçekleşebiliyor. Unilever Türkiye CEO'su İzzet Karaca da kendi faa-liyette bulundukları alanlarda fiyat politikalarının artık mıyorduk" diye konuşuyor.saatlik olarak değiştiğini belirtiyor ve ekliyor: "Rakipleri her gün, her saat takip ediyoruz. Her büyük mağazada arkadaşımız var. Raf fiyatlarında farklılık varsa devreye girip fiyatları değiştirebiliyorlar. Promosyona girildiyse biz de anında indirime gidebiliriz. 5 yıl önce bu kararları 5-7 gün arasında ancak alırdık. Şimdi gün/saate döndük" diyor. Sigortada da özellikle rekabetçi kasko branşında benzer bir hız söz konusu... Axa Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ali Erlat, özellikle kasko alanında Türkiye'de fiyat ve ürün kapsamıyla ilgili konularda oyuncuların birbirini sıkı takip ettiklerini ve aracıların fiyatları gün içinde sürekli karşılaştırarak pozisyon aldıklarını söylüyor.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER