Capital'e abone olun.
BAĞIRAN CEO SENDROMU

Bağıran CEO sendromu

Günümüzde bağıran, kızgın e-posta mesajları yazarak çalışanlarını adeta azarlayan yöneticilerin sayısı hiç de az değil.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Anketimize katılanların yüzde 80’i yöneticilerinin veya patronlarının kendilerine bağırdığını söylüyor. Yöneticiler tarafından sergilenen bu tip agresif tavırlar ise çalışanlar üzerinde önemli olumsuz etkiler yaratıyor. Yenibiris.com ile yaptığımız ve 984 kişinin katıldığı ankete göre bağıran bir yönetici çalışanların yüzde 12’sinde işi bırakıp kaçma duygusu, yüzde 68’inden fazlasında ise motivasyon düşüklüğüne yol açıyor. Uzmanlara göre agresifliğini sözlerle ortaya koyan yöneticilerle birlikte çalışanlar, performansını tam olarak ortaya koyamıyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
Geçmişte çalışanlarımıza bağırdığım ya da olumsuz bir durum karşısında çok sert bir tepki verdiğim oldu. Bu tepki sonrasında o kişi ile aramda biraz mesafe bırakıp olayın biraz soğumasını bekledim. Daha sonra nerede yanlış yapıldığını ve bir daha aynı yanlışınrak, iletişime kaldığımız yerden devam ettim.” Bu sözlerin sahibi Yeşim Tekstil’in CEO’su Şenol Şankaya, sözlerine şöyle devam ediyor:

“Bundan 4-5 yıl önce başarısızlıkla ilgili fevri tepkilerim olabiliyordu. Geçen yıllarla birlikte bu yaklaşımın hiç kimseye faydası olmadığını gördüğümü söyleyebilirim. Bugün daha kontrollüyüm. Ancak başarısızlığın tekrarlanmaması için şimdi eskisinden daha kararlı bir yaklaşımım var. Kendimi daima karşımdakinin yerine koyarak düşünmeye çalışıyorum. Kontrolsüz sert tutumun kişiler arası mesafeyi açtığını, yapıcı olmaktan uzak olduğunu düşünüyorum. Mümkün olduğunca kontrollü, soğukkanlı ve çözüme odaklanmada kararlı olmanın daha iyi sonuçları getireceğini düşünüyorum.”

İşin doğrusu Şenol Şankaya yalnız değil. İş dünyasında çok sayıda CEO ve liderin benzer deneyimleri var. Birlikte çalıştıkları profesyonellere sesini yükselten, bağıran, hatta azarlayan CEO ile patronların sayısı az değil. Kendini frenleyemeyen liderler, bu tavırlarıyla aslında iş yerinde çok kritik bir sorunu ortaya koyuyor.

İş yerinde bağırarak iş yapmaya çalışmak belki de çalışma tarihi boyunca hep yaşanan bir durum oldu. Ancak, zaman içinde iş yapış şekillerinin modernleşmesi, insanın önem kazanması, yönetimin kurallarının yeniden yazılması bu durumun nispeten daha az yaşandığı izlenimini veriyordu. Oysa bugün yapılan istatistiklere göre dünyada yöneticiler hala zamanlarının yüzde 25’ini çatışmaları önlemek için kullanıyor. Bunu yaparken de kimi zaman bağırma yolunu seçebiliyorlar. Üstelik son dönemde bunlara kızgın e-posta’lar da eklendi.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER