Capital'e abone olun.
BANKALAR MARKETE DÖNÜŞTÜ

Bankalar markete dönüştü

Bankalar, bankacılık dışı finansal ürünler önemli bir gelir kaynağı haline gelmiş durumda.

Son Güncelleme: 01.02.2012

Bankacılık geçmişte sadece mevduat ve kredi demekti. Sunulan ürün ve hizmetler sınırlıydı. Artan rekabet, teknolojik gelişmeler ve büyüyen müşteri portföyü, ürün ve hizmetleri çeşitlendirdi. Bankalar adeta birer finansal süpermarkete dönüştü. Bugün artık banka şubelerinde sigortadan faktoringe, leasingden yatırım fonlarına her tür finansal ürünü bulmak mümkün. Yeni dönemde ürünlerin daha da çeşitlenmesi, bankacılık dışı finansal ürünlerin toplam banka gelirleri içindeki payının artması bekleniyor. Bankacılık, geçmişte sadece mevduat ve kredi demekti. Sunulan ürün ve hizmetler sınırlıydı. Artan rekabet, teknolojik gelişmeler ve büyüyen müşteri portföyü, ürün ve hizmetleri de çeşitlendirdi. Özellikle son 5 yıldır bankalar adeta birer finansal süpermarkete dönüştü. Bugün artık banka şubelerinde sigortadan faktoringe, leasingden yatırım fonlarına her tür finansal ürünü bulmak mümkün. Bu gelişmeden hem bankacılar hem banka müşterileri memnun. Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Erün, "Müşteri tek bir adresten banka işlemlerini yapabiliyor, faturalarını ödüyor, taşıt kredisi, konut kredisi alırken sigortasını da yaptırabiliyor. Bununla birlikte bankaların çağrı merkezi, internet bankacılığı, mobil bankacılık, ATM gibi alternatif dağıtım kanallarından sigorta ürünlerinin sunulması da müşterilere farklı kanallardan ulaşabilmek için bu yapıda önemli bir rol oynuyor" diye konuşuyor. Geçmişte olduğu gibi hazine kağıtlarından değil bankacılık işlemlerinden para kazanan bankalar açısından da bankacılık dışı finansal ürünler önemli bir gelir kaynağı haline gelmiş durumda.

SON 5 YILDA GELİŞTİ
Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, banka şubeleri kanalıyla sunulan sigorta ürün sayısının son 5 yılda yaklaşık 3 kat arttığını belirtiyor. "Bankaların sahip olduğu geniş müşteri kitlesi, klasik sigorta ürünlerinden daha farklı ve yeni ürün taleplerini de beraberinde getiriyor" diyor. Sadece Akbank değil, son birkaç yıldır pek çok banka, sigorta başta olmak üzere bankacılık dışı ürünlere daha yoğun odaklanmış durumda. ING, faktoring ve leasing şirketlerini 2010 Nisan ayında faaliyete geçirdi. Banka sigorta alanında ise bugün 25 farklı sigorta ürününü şubelerinde müşterilerine sunuyor. Bankacılık dışı finans ürünlerinin toplam bireysel bankacılık satışlarının yaklaşık yüzde 10'unu oluşturduğunu belirten ING yetkilileri, "Bu oran 5 yıl önce yüzde 3-4 seviyelerindeydi" diye konuşuyor. Yapı Kredi de bu oran yüzde 11'e ulaşmış durumda. Garanti Bankası da son yıllarda yeni ürünler tasarlama konusunda atakta. Son 5 yıldır müşterilerin daha kişisel ürünlere yöneldiklerini belirten banka yetkilileri, bu isteğin yeni ve inovatif ürünleri tasarlamayı gerektirdiğine dikkat çekiyor ve şöyle diyor: "Sigorta ve bireysel emeklilik branşlarında oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Garanti şubelerinden müşterilerimize yaklaşık 80 adet hayat dışı sigorta ürünü, 15 adet hayat sigortası ve 17 adet bireysel emeklilik paketi sunuyoruz. Sigorta ve emeklilik ürünlerimizin tüm bankacılık ürün gamı içindeki payı yaklaşık yüzde 22 düzeyinde."  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER