Capital'e abone olun.
CEO'LAR TWİTTER'DA

CEO'lar Twitter'da

Onlar Twitter'da olmanın yararına inanıyor.

Son Güncelleme: 01.03.2011



İngiliz araştırma şirketi
Weber Shandwick'in yaptığı araştırmaya göre ABD'de CEO'ların yüzde 16'sı sosyal medyayı kullanıyor. Twitter'da bulunanların oranı ise yüzde 8. Oran, henüz küçük olsa da araştırmalar, yöneticilerin 2011 ajandasında Twitter gibi sosyal mecralarda yer almanın üst sıralarda olacağının sinyalini veriyor. Türk iş dünyası da bu gerçeğin farkında... Hatta yöneticiler arasında Twitter dalgası hızla yayılmaya başladı bile. Twitter'da aktif isimlerden 10'unun takipçi sayısı, 100'ü çoktan aşmış durumda. Takipçi sayısında rekoru ise 15 bine yaklaşan kişiyle TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner elinde tutuyor. Tweet atma açısından da Boyner'in 100'ü aşan mesajı bulunuyor. Adnan Dalgakıran, Rıza Kadılar ve Hilmi Güvenal, İklim Sancaktaroğlu ve Tuğrul Tekbulut, 200'ü aşan tweet sayıları ile bu alanda iletişimi kuvvetli diğer yöneticiler olarak ön plana çıkıyor.
Capital olarak Türk iş dünyasında Twitter'da aktif olan yöneticileri belirlemeye çalıştık. Twitter'ı kimler, hangi amaçla kullanıyor? Hangi konularda tweet atıyorlar? Takip edecekleri kişileri nasıl seçiyorlar? Tüm bu soruları, Twitter'ı aktif kullanan Türk yöneticilerine sorduk...

KURUMSAL MI, KİŞİSEL Mİ?

Yöneticilerin bir kısmı, Twitter'ı sadece kişisel amaçlarla, sosyal çevreleriyle iletişime geçmek için kullanıyor. Gantek Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şefik Öngün de bu isimlerden biri. Öngün, "Ben tamamen sosyal amaçlı bir Twitter kullanıcısıyım. İşle alakalı olarak kullandığım Linkedln gibi başka mecralar var. Takipçilerim de genelde sosyal çevremden arkadaşlarım, dostlarım" diye konuşuyor. Tecrübelerini bu mecra aracılığıyla paylaşanların sayısı da hiç de az değil. "Niyetim iş hayatındaki tecrübelerimi özellikle gençlerle paylaşmak" diyen Hitay Yatırım Holding Başkanı Emin Hitay da bu yöneticilerden biri. "Onların tepkilerini duymak, beni eleştirmelerine ortam hazırlamak, ilgi alanlarını anlamak, duymak, hissetmek istiyorum" diye konuşuyor. Twitter'ı daha çok bloğundaki yazılarına atıf yapmak için kullandığını da belirtiyor. Bu ortamdan sosyal amaçlı yararlandığını belirten aktif yöneticilerden bir diğeri de HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar. İşle ilgili çok az tweet attığını itiraf ediyor. Twitter'a kurumsal bakanlar da var. Bunda, genelde yöneticilerin her alanda şirketini, bağlı olduğu derneği temsil etme isteğinin etkisi büyük. 450'den fazla takipçisi olan Yapı Kredi Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Bayazıt, özellikle kurumsal yönetimle ilgili başkanlığını yürüttüğü TKYD'nin ana mesajlarını Twitter'dan aktarmayı tercih ediyor. Bayazıt, "Birkaç kez de TÜSİAD'da başkan yardımcısı olarak sorumlu olduğum Ekonomik ve Mali İşler Komisyonu aktivitelerinden kamuoyunu haberdar ettim" diye konuşuyor.
Nissan Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu da Twitter'da Nissan markasıyla ilgili duyuru ve bilgilendirme yapıyor. Sancaktaroğlu, "Genelde haftada birkaç tweet atıyorum. Bunlar da markanın ve sektörün gelişmelerine paralel oluyor. Markamla ilgili güncel bilgileri yayınlıyorum" diye konuşuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER