Capital'e abone olun.
CEPHENİN ÖNÜNDEKİ MÜDÜRLER

Cephenin önündeki müdürler

Son dönemde ön cephedeki yöneticilerin değeri arttı.

Son Güncelleme: 01.08.2011

Pensa İlaç Genel Müdürü Dr. Emin Paçacı (en öndeki) şirketteki çalışanların yarısından fazlasını ön cephe yöneticilerin oluşturduğunu söylüyor.

2002'DE YÜZDE 3 OLAN PAZAR PAYIMIZI 7 yılda yüzde 9 a çıkardık. Bunu da oldukça rekabetçi olan otomotiv sektöründe yaptık." Bu sözler, Toyotasa'nın eski genel müdürü İbrahim Orhon'a ait. Orhon, o dönem yakaladıkları başarıda, ön cephedeki yöneticilerin etkili olduğunu söylüyor. Ön cephedeki yöneticilere her zaman önem verdiğini ve onlardan kendisine direkt raporlama yapmalarını istediğini belirtiyor. "Bu tip liderlik aslında çok zor ve vakit alan bir yönetim tarzı... Ancak şirketin performansına ve kârlılığına doğrudan ve olumlu etkisi var" diyen Orhon, CEO'lara şu önerilerde bulunuyor: "Ön cephedeki yöneticilere zaman ayırmak ve bunu metodik olarak yapmak gerekli. Haftalık toplantıda konuşacak bir konunuz olmasa bile onlarla düzenli olarak bir araya gelmeye özen gösterin!" Sadece Orhon değil, yeni dönemin başarılı liderlerin çoğu "ön cephe" yöneticilerle birebir temas halinde olmanın önemini kavramış durumda. Burada amaç ise şirketin ön cephedeki yöneticilerinden doğru geri bildirimler alarak şirketin kârını ve pazar payını artırmasını sağlamak. CEO'lardan direkt müşteriyle temas halinde olan kilit noktadaki ön cephe yöneticileriyle daha fazla zaman geçirmesi, onları motive etmesi de bekleniyor. Peki orta kademeyi kırmadan ön cephe yöneticilerle doğru iletişim kurmak nasıl mümkün? İşte bu sorunun cevabı şirkete ve CEO'ya göre değişiyor.

En fazla "ön cephe" yöneticisi hangi şirkette görmek için görsele tıklayın.

İŞ GÜCÜNÜ YÖNETİYORLAR
Şirket içinde müşteriyle direkt temas halinde olan yöneticilere "ön cephedeki yöneticiler" (frontline managers) deniyor. Araştırmalar, ABD'de ön cephedeki yöneticilerin yönetim kadrosunun yaklaşık yüzde 50 ila 60'ını oluşturduğunu gösteriyor. Bu kesim, iş gücünün ise yüzde 80'ini yönetiyor. Şirket içindeki ön cephedeki yöneticilerin ağırlığı ise sektöre ve şirkete göre değişiyor. Perakende, turizm, ilaç, teknoloji gibi sektörlerde ön cephe yöneticilerin oranı ve etkinliği artarken diğerlerinde azalıyor. Sektörler arasındaki farklılık ön cephe yöneticilerin çalıştığı fonksiyonlarda da kendini gösteriyor. Genelde bir şirketin ön cephe liderlerini satış, pazarlama ve iş geliştirme yöneticileri oluştururken bu gruba perakendede mağaza müdürleri, bankacılıkta şube müdürleri, turizmde ise otel müdürleri dahil oluyor. Ön cephe yöneticilerin hayati önem taşıdığı sektörlerin başında ise tartışmasız perakende var. Collezione İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Akyiğit, "Perakendecilikte tüm olaylar ön cephede yaşanıyor. Müşterinin kalbinde yer edinebilirseniz satışta da başarı sağlarsınız" diyor. İlaçta da çok sayıda ön cephe yönetici bulunuyor ve bunlar çalışanların büyük bir bölümünü yönetiyor.
"Ön cephedeki" yöneticiler çalışanların ne kadarını yönetiyor? Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

İspanyol ilaç şirketi Pensa İlaç'ın ülke müdürü Dr. Emin Paçacı, "Çalışanlarımızın yarısından fazlasını ön cephe yöneticiler oluşturuyor. Bu kesim ise çalışanlarımızın yüzde 83'ünü yönetiyor" diyor. Paçacı, önümüzdeki dönemde ön cephedeki yönetici sayılarının artmasını beklediklerini belirtiyor. Bankacılık gibi daha büyük ve bürokratik yapılarda ise ön cephe yöneticisi ile genel müdür arasında doğrudan ilişkiyi sağlamak biraz daha zor. Akbank Genel Müdürü Ziya Akkurt, tüm şube müdürleri ile her ay düzenli bir araya gelmesinin çok mümkün olmadığını söylüyor.  

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER