Capital'e abone olun.
CRM'DE BÜYÜME DALGASI

CRM'de büyüme dalgası

CRM,yazılım sektörünün en hızlı büyüyen alanlarından biri.

Son Güncelleme: 01.06.2011


CRM, dünya çapında büyüyen bir pazar. Ekonomik krizle birlikte yatırımlar 2009'da duraklamış olsa da CRM pazarı 2010 yılında yüzde 8 büyüdü ve 10 milyar doları aştı. Dünya çapında Çin, Hindistan gibi gelişmekte olan ekonomilerin CRM'in değerini fark ederek önemli yatırımlar için kolları sıvaması ise dikkat çekici. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin CRM'e olan ilgisi de global düzeyde artmış durumda. İlgiyi fark eden yazılım şirketleri ise işletmelere yönelik çözüm geliştirmeye devam ediyor. Gartner analistleri, CRM pazarının hızlı büyümesini sürdüreceğini düşünüyor. Yapılan son araştırmalara göre 2011 yılında CRM yazılımı harcamalarında bu zamana kadarki en büyük artışın yaşanması bekleniyor. Söz konusu araştırma Gartner tarafından 1.500 BT lideriyle 40 ülkede yapıldı. Katılımcıların yüzde 31'i yazılım harcamalarında 2011 yılında önemli bir artış bekliyor. Artış bekleyenlerin yüzde 41'i ise bu artışın CRM yazılımlarına yönelik olacağı görüşünde hemfikir Gartner analisti Hai Hong Swinehart, CRM'de bekledikleri büyümeyle ilgili şu yorumlarda bulunuyor: "CRM pazarında ciddi bir iyileşme bekliyoruz. Bunun nedeni de satın alma uzmanlarının güveninin geri gelmiş olması. Maliyetlerin kısıldığı dönem geride kaldı. Şirketler büyümeye odaklandı. Sosyal medya ve SaaS'la yeni bir büyüme dalgası geliyor."


Mehmet NALBANTOĞLU
Koçsistem Genel Müdürü
Geleceğin CRM'inde yeni jenerasyona özgü müşteri deneyimi anlayışının yanı sıra önemli olan bir diğer konu da müşteri profilini sürekli güncel halde ve en detaylı şekilde ortaya çıkarabilmek için gereken matematiksel modellemeyi doğru kurabilmek olacak. Geleceğin CRM teknolojileri, analitik veri üretmekle beraber, bir üründen hangi hedef kitleye kaç adet satabileceğini doğru tahmin ettiği kampanyalar düzenleyebileceği bir altyapı oluşturmak zorunda.


Murat Yılmaz

Teradata Türkiye Genel Müdürü
Önümüzdeki yıllarda tüm sektörlerde kurumlar açısından planlanan CRM faaliyetlerine son kullanıcıların daha fazla dahil olduğunu göreceğiz. Analitik süreçlerin anlık çalıştığı, verimlilik artırabilecek kampanya tercihlerinin yapılabildiği, maliyetlerin ölçülüp, karlılık faaliyet analizinin anlık yapılabildiği CRM platformları yaygınlaşacak. Biz de Teradata olarak son kullanıcılara ve tüm müşterilerimize ulaşacağız.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER