Capital'e abone olun.
DİJİTAL HEYECAN

Dijital heyecan

Tüketicinin her geçen gün daha çok mobilize olması, şirketleri “her zaman, her yerde” olmaya zorluyor. Bunu sağlamanın tek yolu ise dijitalleşmek. Zaten bu yüzden, internet ve mobil kanalların toplam satışlardaki oranı ciddi biçimde artmış durumda. Gelecek 5 yılda ise rakamlar çok daha çarpıcı olacak. Dijital kanallardan gelir elde etmeye odaklanan şirketlerin iddialı hedefleri de bunu ispatlıyor. Garanti Bankası, 5 yıl sonra toplam işlemlerin yüzde 95’ini dijital kanallardan yapmayı hedeflerken Teknosa, satışlarının yüzde 25’ini, LC Waikiki global cirosunun yüzde 10’unu, Boyner ise toplam satışının yüzde 15’ini dijitalden sağlamayı planlıyor.

Son Güncelleme: 01.08.2015

Yeni dönemin en çok dile getirilen kavramlarından biri “dijital şirket olmak”. Farklı sektörlerdeki tüm şirketlerin ajandasında, dijitalleşmeyi iş süreçlerine entegre etmek var. Bu sayede dijital kanallardan elde ettikleri gelirleri de artırmanın peşindeler. Dijitalleşmeden en fazla fayda sağlayan sektör ise perakende. Öyle ki perakende sektöründe çok kanallı dijital dönemle birlikte oyunun kuralları adeta yeniden yazılmaya başlanmış durumda. Rakamlar da bu dönüşümü net biçimde gösteriyor. Boston Consulting Group’un araştırmasına göre Türkiye’de 7 milyar TL büyüklüğündeki internet perakendeciliği, önümüzdeki 5 yılda tam iki katına çıkacak. Üstelik sadece büyük şirketlerin değil, KOBİ’lerin gündeminde de dijital dünyaya adapte olmak var. Bir başka araştırma, resmin bu yanını ortaya koyuyor. IdeaSoft tarafından yapılan pazar analizine göre, Türkiye’de e-ticaret paket yazılımlarını kullanarak e-ticaret yapan KOBİ sayısı 2015 Haziran ayı itibarıyla 11 bine ulaşmış durumda. Araştırmaya katılan KOBİ’lerin yüzde 75’i, sahip oldukları fiziki iş yeri ya da mağaza dışında aynı zamanda e-ticaret sitesi üzerinden de ürün satışı gerçekleştiriyor. bu veriler, şirketlerin dijital kanallardan satışı ne kadar ciddiye aldığını gösteriyor. Zaten 5 yıl öncesine göre adeta sıçrama yapan dijital kanal kullanımı ve bu yönde geliştirilen stratejiler de bu trendi ispatlar nitelikte.
5 YILDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM
 Rakamlara bakıldığında şirketlerin dijital kanaldan elde ettikleri gelir oranı sektörlere göre farklılık gösteriyor. Örneğin bankacılık, yüzde 85-90 ile en dijital sektör. Hazır giyim perakendede dijitalleşme oranı yüzde 1-5 bandındayken, teknoloji marketlerde satışların yüzde 8-15’i dijital kanallardan geliyor. Ancak sektör bağımsız bir gerçek var ki bu oranlar 5 yıl öncesine kıyasla ciddi biçimde artmış durumda. Örneğin bugün cirosunun yüzde 10’u dijital kanallardan gelen Teknosa’da bu oran 2011’e kıyasla 8,5 kat arttı. Teknosa Pazarlama Direktörü Cem Işık, “Bu başarıyı 2013’ten bu yana yaptığımız online yatırımlar ve odaklandığımız çoklu kanal stratejimiz sayesinde yakaladık” diyor ve ekliyor: “Müşterilerimize her kanalda kesintisiz deneyim sunmayı hedefleyerek tüm platformların etkin kullanımını sağlamış olduk. Çoklu kanal modeliyle tüketiciyi dijital ve fiziki kanalların hepsinde yakalayarak tek deneyim sunmaya odaklandık.” Bimeks İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmed Akgiray da perakendede özellikle son yıllarda ciddi bir dönüşüm yaşandığını doğruluyor: “5 yıl önce dijital kanalların ciro içinde payı marjinal düzeydeydi. Ancak sektör son 5 yılda ciddi bir evrim geçirdi. Zamanla mağaza ağıyla desteklenmeyen online perakendeciliğin sürdürülebilir olmadığı anlaşıldı. Omni-channel iş modellerinin gerekliliği anlaşıldı.” Tekzen ise cirosunun yüzde 3,5’ini dijitalden sağlıyor. Tekzen E-Ticaret Müdürü Celal Bal, “5 yıl önce dijitalin payı yüzde 1,5 seviyesindeydi. O dönemden bugüne fiziki mağazalarımızın sayısı 2,5 kat artmasına rağmen online satışların cirodaki payını artırmayı başardık. Bu yıl dijitalin oranını yüzde 5’e taşımayı amaçlıyoruz” diyor.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: Capital500,satış,Tüketici,dijital,mobil,internet

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER