Capital'e abone olun.
DIŞARIDAKİLER FIRSAT PEŞİNDE

Dışarıdakiler fırsat peşinde

Capital, bu yıl da Türk iş dünyasının global arenadaki gücünü "Yurtdışındaki En Büyük 50 Türk Şirketi" araştırması ile ortaya koydu.

Son Güncelleme: 01.10.2011



Onlar daha bugünden dünya ve Avrupa'da sıralamalarda ilk 10 içindeler. Kimi alanında dünyanın en büyüğü. Onlar Türkler'in yurtdışındaki gücü, global iş dünyasındaki elçileri...Kordsa Global, dünyanın en büyük naylon ve polyester iplik, kord bezi üreticisi. Efes Breweires International ise Avrupa'nın 5'inci, dünyanın 13'üncü büyük bira üreticisi. Beko PLC İngiltere'de buzdolabı, dondurucu ve pişiricide pazar lideri, beyaz eşyada pazar ikincisi. V&B Fliesen GmbH seramikte Avrupa'nın en büyüklerinden. Son 4 yıldır yurtdışındaki Türk şirketlerinin performansının en yakın takipçisi olan Capital, bu yıl da Türk iş dünyasının global arenadaki gücünü "Yurtdışındaki En Büyük 50 Türk Şirketi" araştırması ile ortaya koydu.

COCA COLA GİBİ GLOBAL BİR ŞİRKET olmak için gelirlerin yüzde 74'ünü yurtdışından elde etmek gerekir. McDonald's'da bu oran yüzde 66, HP'de yüzde 65. Bütün şirketler global olmayı düşünmeli. Türk şirketleri için de bu geçerli. Uzun vadede bir Türk şirketi global olmazsa, global bir şirket gelip onu alır. Birçok kategoride de zaten bu satın almalar gerçekleşiyor." Bu sözler ünlü yönetim uzmanı Al Ries'a ait. Ries, Türk şirketlerinin bir an önce yurtdışındaki fırsatları izlemesi gerektiğini, izleyip harekete geçmeyenlerin yok olacağını söylüyor. Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü Dr. Cüneyt Evirgen de Türk şirketlerinin uluslararası olmayı başladığını, ancak globalleşmek zorunda olduklarını belirtiyor. Evirgen, "Bugünün dalgalı ve riskli global ekonomik ortamında şirketler, yumurtaları farklı sepetlere dağıtmak zorunda. Aslında pek çok Türk şirketi, Ries ve Evirgen'in dikkat çektiği noktaya yaklaşmış, bazıları da ulaşmış durumda. Bugün Türk şirketleri dünyanın 6 kıtasında, yaklaşık 100 ülkede faaliyet gösteriyor. Yurtdışındaki Türk yatırımlarının yüzde 70'i Avrupa'da. Orta Asya ülkeleri ve Rusya da Türk şirketlerinin yatırımlarından önemli pay alıyor. Afrika ise son dönemde Türk şirketlerinin çekim alanına girmiş durumda. Hatta Arap Baharı'yla gelen yönetim değişikliğinin ardından yıkılan Libya, Tunus, Mısır gibi Kuzey Afrika ülkelerindeki fırsatlar, pek çok Türk yatırımcısının takibinde. Türkler Çin gibi Uzakdoğu ülkelerine de çok fazla olmasa da yatırım yapmaya başladı.
Yurtdışındaki en büyük 50 Türk şirketini görmek için görsele tıklayın.

SATIN ALMAYA ODAKLANDILAR
Avrupa ve Asya'da 11 üretim tesisi, 18 ülkedeki satış ve pazarlama ofisleri ve kendisine ait 9 markasıyla faaliyet gösteren Arçelik, 2 ay önce Güney Afrika Cumhuriyeti ile birlikte 5 ülkeden oluşan Güney Afrika Gümrük Birliği beyaz eşya pazarının lideri konumundaki Defy'i satın aldı.Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, bu satın alma için, "Bu alımla Arçelik, hızlı gelişme potansiyeli sunan Afrika kıtasında, güçlü ve stratejik bir konuma sahip olacak. Arçelik'in global büyüme planları çerçevesinde değerlendirebileceği satın alma fırsatlarını bundan sonra da desteklemeye devam edeceğiz" diyor. Şimdiden dünyanın 3 kıtasına yayılan Arçelik, global şirket olma yolunda en büyük adımı atan Türk devlerinden biri. Büyümesinde satın almaların da çok önemli bir rolü var. Yine Kale Grubu geçtiğimiz aylarda İtalya'nın seramik üssü Sassuolo bölgesinde karo seramik üretimi yapan Fincuoghi'nin tamamını satın aldı. Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar, "Bu yatırımlar, portföye yeni marka katma, pazar ve ürün çeşitliliği yaratma, rekabet avantajı sağlama gibi faydaları beraberinde getiriyor. Elektronik, seramik, lojistik, inşaat, hazır giyim ve altyapı sektörlerinde faaliyet gösteren yüzlerce şirket yurtdışında yapılanıyor.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER