Capital'e abone olun.
E-TİCARET 20 MİLYAR LİRAYA KOŞUYOR

E-ticaret 20 milyar liraya koşuyor

E-ticaret dünyada olduğu gibi Türkiye'de hızlı bir gelişim sürecinde.

Son Güncelleme: 01.09.2011


2003'te sadece 260 milyon TL olan e-ticaret cirosu 2010'da 15 milyar TL'yi aştı. İlk yarı verilerine bakılacak olursa, e-ticaretin bu yıl 20 milyar liralık hacme ulaşılması mümkün görünüyor. Uzmanlar, yatırımcılara bu sektörden pay almak için ellerini çabuk tutmaları tavsiyesinde bulunuyor. İnternetin gelişmesiyle birlikte e-ticaret başta gelişmiş ülkeler olmak üzere dünyada çığ gibi büyüyen bir hızda gelişiyor. Türkiye'de de benzer bir yapı söz konusu. Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre 2003'te 260 milyon TL olan e-ticaretin iş hacmi 2010 itibariyle 15 milyar TL'ye ulaşmış durumda. 2011'de rakamın 20 milyar TL'yi bulması mümkün görünüyor. Böyle büyüyen bir yapıda girişimcilerin, müşterileriyle internet dünyasında buluşmak isteyenlerin ellerini çabuk tutmaları gerekiyor. Çünkü ticaret hızla internete kayıyor ve e-ticaretin dünyada olduğu gibi Türkiye'deki cirosu da hızla büyüyor. Günümüzde elektronik eşyadan gıdaya, araç kiralamadan spor malzemelerine, turizmden inşaatmalzemelerine kadar her türlü ürün ve hizmet artık internetten alınabiliyor. Sadece yurtiçi değil, yurtdışından da alışveriş yapılabiliyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER

Yapılan incelemelere göre Türkiye'de tüketici internet üzerinden en fazla ulaşım biletleri, bilgisayar donanımı ve cep telefonu gibi ürünlere ilgi gösteriyor. Son dönemde atağa geçen alışveriş kulüpleri ve fırsat sitelerinin yanı sıra 2011 perakende sektörü için de e-ticaret yılı olacak gibi gözüküyor. Mudo'dan Silk&Cashmere'e, Kiğılı'dan Damat'a kadar çok sayıda perakendeci kendi sitelerini kuruyor. Bazı perakendeciler de internet üzerinden birlikte satış yapmaya yönelik çalışmalar yürütüyor. Türkiye dünyada internet kullanımı açısından 12'inci Avrupa'da ise 4'üncü sırada yer alıyor. Bu kadar büyük bir pastadan pay almak için tüketiciye yönelik hemen her sektörün farklı çalışmalarının olduğunu belirtmek gerekiyor. Söz konusu alanlardan BKM'nin verilerine göre en büyük payı ulaşım biletleri, bilgisayar donanımı ve cep telefonu alıyor. Bilgisayar donanımı, bilgisayar, cep telefonu, elektronik eşya, ikinci el ürünler, spor ekipmanları ve oto aksesuarları özellikle erkekler tarafından tercih ediliyor. Kozmetik ürünleri ise kadınlar tarafından daha çok talep ediliyor.

NEDEN BÜYÜYOR?
E-ticaretin son yıllarda bu kadar hızlı gelişmesinin ve büyümesinin altında yatan temel faktör internet kullanımının artması ve tüketicinin online alışverişin kolaylığını tercih etmesi. Çünkü, internet üzerinden alışveriş, kişilere seçme, en iyi ürünü en iyi fiyata satın alma gibi temel konularda imkanlar tanıyor.Tüketiciler, sadece internet bağlantısı ile istediği ürün-fiyat karşılaştırmasını yaparak istediği saatte bulunduğu yerden satın alma gerçekleştirebiliyor. E-ticaret siteleri üzerinden yapılan alışverişin artmasının güvenlikle de sıkı bir bağlantısı var. Güvenlik önlemleri geliştikçe e-ticaret de yaygınlaşıyor. Burada özellikle kredi kartı güvenliği önemli bir nokta. Uzmanlara göre, gelecek dönemde yeni şirketlerin e-ticaret yatırımı yapması, mevcut şirketlerin altyapılarındaki iyileştirmeler, tanıtım faaliyetlerindeki artış, internet alışverişindeki fiyat ve kolaylık avantajı sayesinde e-ticaret hacmi daha da artacak.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER