Capital'e abone olun.
EN ZORU HANGİSİ?

En zoru hangisi?

Her CEO'nun önünde farklı bir sorun var! 2014, iş dünyası için çetin bir sınav yılıydı. Sektör bağımsız tüm oyuncular önemli meydan okumalarla yüzleşti. Son aylarda ortaya çıkan yeni gelişmeler de sürprizi ve zorluğu bol yeni bir yıla girileceğine işaret ediyor. İş dünyasını en çok zorlayan konular ise çeşitlilik gösteriyor. Bir yandan regülasyonlarda yaşanan ani değişimler, diğer yandan iç pazarda tüketimdeki düşüş işadamlarını düşündürüyor. İhracat pazarlarındaki karışıklıklar ve iş hacimleri daralırken rakip sayısının artması da CEO’ların ajandasındaki zorluklar olarak ön plana çıkıyor.

Son Güncelleme: 01.01.2015

2014’ün başından itibaren zorlu bir yıl olacağı tahmin ediliyordu. Nitekim tahminler boş çıkmadı. 30 Mart’taki yerel seçimler ve 10 Ağustos’taki Cumhurbaşkanlığı seçimleri içeride belirsizliği artırırken yakın coğrafyada yaşanan siyasi karışıklıklar ve savaşlar bölgedeki gerilimi daha da tırmandırdı.

Cari açığı baskılamak için devreye alınan önlemler ve yapılan regülasyon değişiklikleri de ekonomide beklentilerin ötesinde bir küçülmeye neden oldu. ÖTV artışları, kredi kartlarına getirilen taksit sınırlandırması, ithalata uygulanan baskılama ve kredi faizlerindeki artışla birçok sektörde tüketim ciddi şekilde hız kesti.

Otomotiv sektörü ilk 9 ayda yüzde 19 geriledi. Konut sektörü ilk 7 ayda yüzde 9,7, beyaz eşya sektörü ise yüzde 6,5 oranında daraldı. Sadece yakın coğrafyadaki ülkelerin değil Avrupa ekonomisinin beklenen toparlanmayı gerçekleştirememesi, global ticarette yaşanan yeni açılımlar da iş dünyası için aşılması yeni zorlukları ortaya çıkardı.

Peki tüketimin gerilediği, en büyük ihracat pazarlarının kaybedildiği ve global ekonominin güven vermediği bir ortamda, dev şirketlerin liderleri için en büyük zorluk neler oldu? Yıl boyunca en çok hangi konu karşılarına büyük bir meydan okuma olarak çıktı? En önemlisi bu zorluklara nasıl yanıt verdiler ve vermeyi planlıyorlar? İşte yanıtları…

BELİRSİZLİĞİN SONUÇLARI

Türkiye’nin gündemi geçen yıl oldukça yoğundu. 2014’ün seçim yılı olması, öngörülen büyüme rakamının yüzde 4’ten yüzde 3,3’e revize edilmesi iş dünyasının iç piyasaya ilişkin tam ve net bir öngörüde bulunmasını engelledi. Bu durum şirketlerin finansmanda sorun yaşamasını da beraberinde getirdi. Bu ortamda yönetim ise CEO’lar açısından en önemli meydan okuma oldu. Tüm dünya zorlu bir süreçten geçerken gündemin Türkiye için de hızla değiştiğine değinen Aras Holding Yönetim Kurulu Başkanı Evrim Aras, “Büyük bir belirsizlik ve istikrarsızlık hakim. Politika ve ekonominin birbiriyle iç içe olmaması mümkün değil” diyor. Aras kendisi için böyle bir ortamda en büyük meydan okumanın yıl içinde Avustralyalı Austrian Post ile ortaklık gerçekleştirmeleri olduğunu dile getiriyor. “Biz tam da böyle bir dönemde Avusturyalı ortağımızla ortaklığımızın ilk günlerini tecrübe ettik” diye anlatıyor.

  

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: CEO

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER