Capital'e abone olun.
GLOBAL 500 PLANLARI

Global 500 planları

Türkiye’nin en büyük şirketlerinden bazıları önce bölgesel aktör olmaya odaklanırken, bazılarıda global ligi radarına almış durumda.

Son Güncelleme: 01.08.2014

Türkiye’nin en büyük şirketleri, birbiri ardına küresel vizyonlarını açıklıyor. Kimisi önce bölgesel aktör olmaya odaklanırken, bazıları ise global ligi radarına almış durumda. Bölgesel hedeflerde en yakın ajandanın 2023 olduğu görülüyor. Birçok şirketin uzun vadeli vizyonunda ise 15-20 yıl sonra dünyanın en büyükleri arasında yer almak var.

En önemlisi 500’üncü sıradaki oyuncunun bile yaklaşık 25 milyar dolarlık ciroya sahip olduğu bu lige çıkma konusunda Türk şirketlerinin umudu oldukça fazla. Koç Holding, 34,7 milyar dolarlık cirosuyla “dünyanın en büyük 500 şirketi” arasındaki tek Türk oyuncu.

2013 yılında, dünyanın en büyük 341’inci şirketi olan grubun uzun vadeli hedefi global sıralamada ilk 100’e girmek, Hatta Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, bu hedef için bir takvim de veriyor: “Hedefimiz her zaman Koç Topluluğu’nun liderliğini korumak ve pekiştirmek. Ayrıca ülkemizin 2023 hedeflerine katkıda bulunmak, bu süreçte dünyanın en büyük 100 şirketinden biri olmak istiyoruz.”

10 yıl sonra Koç Holding’i ilk 100’de görüp görmeyeceğimizi zaman gösterecek. Ama bir gerçek var ki global sıralamayı hedefleyen, sadece onlar değil. Artık Türkiye’deki başka büyük oyuncular da uzun vadeli planlarında küresel ligi radarına almış durumda. Peki 500’üncü sıradaki oyuncunun bile yaklaşık 25 milyar dolarlık ciroya sahip olduğu bu lige çıkmak nasıl mümkün olacak?

ZORLU'NUN GLOBAL PLANI
Capital 500 listesinde 4 şirketiyle yer alan Zorlu Holding’in küreselleşme planı, sürdürülebilir başarı üzerine kurulu. Şirketin vizyonunda Vestel ve Zorlu Tekstil küresel, Zorlu Enerji ise bölgesel aktör olarak konumlanıyor. Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, globalleşme yol haritalarını şöyle anlatıyor:  

Etiketler: İş dünyası,Capital500,şirketler,büyüme,küresel,vizyon

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER