Capital'e abone olun.
HAYALLERİ SÜSLEYEN ŞİRKETLER

Hayalleri süsleyen şirketler

Capital’in 7 yıldır düzenli olarak gerçekleştirdiği “CEO’ların Gözde Şirketleri” araştırması, bu yıl da üst düzey yöneticilerin en fazla çalışmak istedikleri şirketleri ortaya koydu.

Son Güncelleme: 01.02.2012

Capital'in 2006'dan bu yana her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiği"CEO'ların gözde şirketleri" araştırması,bu yıl 7'nci kez yapıldı.  "Kendi şirketiniz dışında, en çok hangi şirkette CEO olmak isterdiniz" sorusuna, CEO Club üyesi 176 lider yanıt verdi. Üst yöneticilerin hayallerini süsleyen ilk şirket geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine Turkcell olurken, onu Doğuş Holding, Coca-Cola, Garanti Bankası ve Eczacıbaşı Topluluğu izledi. Araştırma sonuçları, liderleri cezbeden faktörlerin neler olduğunu da ortaya koyuyor. CEO'ların yüzde 17,1'i, çalışmak istediği şirkette kendisi için en önemli kriterin "global vizyon" olduğunu söylüyor. Yüzde 14,7 ile "yönetim kalitesi", yüzde 14,1 ile "kurumsal itibar", yine yüzde 14,1 ile "rekabet gücü" ve yüzde 12,3 ile "inovasyon becerisi" öne çıkan diğer tercih kriterleri arasında. Bu yılki araştırmamızda CEO'ların seçtikleri şirketi beğeni kriterlerini şirketler bazında ayrı ayrı da ortaya koyduk. Anket sonuçlarına göre lider Turkcell'i CEO'ların gözünde cazip kılan en önemli üç unsur; "inovasyon becerisi", "global vizyonu" ve "rekabet gücü". İlk 20'deki diğer şirketlerde de "yönetim kalitesi", "kurumsal itibar" ve "global vizyon" gibi niteliklerin CEO'lar için son derece önemli olduğu görülüyor. Bu yıl gözde şirketlerin kaptan köşkünde oturan isimlere, profesyonellerin onları en fazla beğendikleri kriteri sorduk. Onlardan yönettikleri şirketleri CEO'ların gözünde ideal kılan bu önemli kriter konusunda nasıl cazip hale geldiklerini anlatmalarını istedik.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
TURKCELL'İN SIRRI YENİLİKÇİLİK
Turkcell, 7 yıldır, Türkiye'deki CEO'ların en çok çalışmak istediği şirketler listesinin zirvesinde. 9 milyar TL'lik cirosuyla pazar lideri olan Turkcell'i CEO'ların gözünde cazip kılan en önemli faktör ise "inovasyon becerisi". Kendi şirketi dışında Turk-cell'de çalışmak istediğini belirten CEO'ların yüzde 23,7'si şirketin en çok bu niteliğini beğendiğini dile getiriyor. Turkcell'i seçen yöneticileri cezbeden diğer kriterler, yüzde 20,2 ile "global vizyonu" ve yüzde 19,3 ile "rekabet gücü". İnovasyonun, Turkcell'in DNA'sında olduğunu söyleyen CEO Süreyya Ciliv, yenilikçilik stratejilerini şöyle anlatıyor: "Mobil ses, SMS, mobil katma değerli servis ve WAP ile mobil internet hizmetlerini Türkiye ile ilk tanıştıran hep Turkcell oldu. Genlerimize işleyen bu durumu sürdürmek için var gücümüzle çalışıyoruz. İnovasyon becerimiz sayesinde Türkiye'den 'dünya şirketi' çıkabileceğini ispat ettik. Biz inovasyonu, herhangi bir fikrin ekonomik ve toplumsal faydaya dönüştürülmesi olarak görüyoruz. Dünyada her yıl 10 bin kız öğrenciye burs veren başka bir şirket yok. Erzurum, Diyarbakır, Eskişehir gibi çağrı merkezlerimizle ülkemizin her köşesinde istihdam sağlamak, bir fikrin ekonomik ve toplumsal faydaya dönüşmesinin, yani inovasyonun en güzel örneği. Geçmiş başarılarımızla tabii ki gurur duyuyoruz ama gelecek bizi daha çok heyecanlandırıyor. Çünkü Türkiye'yi en yeni, en ileri teknolojilerle tanıştırmayı sürdüreceğiz."  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER