Capital'e abone olun.
HER HESABA ÖZEL STRATEJİ

Her hesaba özel strateji

Sosyal medyada çoklu hesap yönetiminde en büyük sıkıntı, güncel içerik bulmakta ve koordinasyonu sağlamakta yaşanıyor.

Son Güncelleme: 01.07.2012

Sosyal medyada Dumankaya'nın 36, Akbank'ın 19, Boydak'ın 15, Turkcell'in 9 hesabı var. Şirketlerin en çok hesap açtığı sosyal medya ağlarının başında ise Facebook veTwitter geliyor. Son dönemde Youtube, LinkedIn, GooglePlus, Vimeo ve Pinterestde oldukça popüler. Sosyal medyada çoklu hesap yönetiminde en büyük sıkıntı, güncel içerik bulmakta ve koordinasyonu sağlamakta yaşanıyor. Farklı sosyal ağlar sayesinde milyonlarca kişiye ulaşan şirketler, bu alana ayda minimum 2 bin TL ayırıyor. Bütçe hesap ve çalışan sayısına paralel olarak artıyor. Doğa Koleji, Facebook’ta 8 milyon kişiye ulaşıyor. Sosyal medyada 85 bin takipçisi var. Okulu sosyal ağlarda günde 45 bin kişi takip ediyor... Eğitim sektöründe sosyal medyayı aktif kullanmada Türkiye lideri, dünyada ise 3’üncü sırada olduklarım söylüyorlar... Facebook, Youtube, Twitter’da hesapları var. Sadece Doğa Koleji değil, Türkiye’deki pek çok şirket sosyal medya konusunda yurtdışındaki birçok rakibini geride bırakıyor. Örneğin sosyal medyada 19 farklı hesabı yöneten Akbank, bu alanda dünyanın ilk 3 finans kurumu arasında. Pfizer Türkiye’nin de bu alanda dünya rekoru var. Pfizer Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Yasemin Ayginin, “Dünyanın en çok takipçi sayısına sahip ilaç firması olmayı başardık” diyor ve ekliyor: “Facebook’taki takipçi sayımızı 72 bine çıkararak bir rekora imza attık.” Sosyal medyada milyonlarca takipçi sayısına ulaşan şirketler artık sadece Facebook, Twitter, Linkedln veya Youtube’la yetinmiyor. Pinterest, tumblr, GooglePlus, Friendfeed ve Foursquare’de de hesap açıyor. Son dönemde şirketlerin ilgi gösterdiği sosyal ağlar arasında ise Instagram ile SlideShare de var.

HESAP SAYISI ARTIYOR
Uzmanlara göre ise şirketler cephesinde birden fazla sosyal hesap açmanın 2 nedeni var. Bunlardan birincisi her sosyal ağın kendisine ait bir kullanıcı kitlesinin, dilinin ve kültürünün olması. 2’nci neden ise çok sayıda hesaba sahip olmanın şirketlere müşterileriyle ilgili daha çok bilgi vermesi. Panasonic Türkiye’nin iletişim müdürü Özge Özcan da tüketicilerin ürünleriyle ilgili neler söylediğini düzenli takip etmek için çok sayıda sosyal medya ağını takip ettiklerini söylüyor. Sosyal medyayı aktif olarak kullanan şirketlerin yöneticileri de Özcan’la benzer görüşleri paylaşıyor. Nokia Türkiye Genel Müdürü Çiçek Uyansoy, “Çoklu hesap yönetimi bize, kullanım tercihleri ve ihtiyaçları farklı olan kullanıcılara ulaşmamızı sağlıyor” diyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER