Capital'e abone olun.
HIZ YAPMA DERSLERİ

Hız yapma dersleri

En hızlıların sırları...

Son Güncelleme: 01.06.2012

Indesit, 2 günde bir Hotpoint mağazası açıyor. BİM'in market açma hızı 24 saatten daha kısa. DiaSA’nın 2012 hedefi, neredeyse her gün bir mağazaya denk geliyor. Çilek Mobilya her hafta, Enza Home ise daha kısa zaman aralıklarıyla yeni bir satış noktasına kavuşuyor. Colin’s her ay 6, LC Waikiki ise her ay 5 yeni mağazayla tüketiciye ulaşıyor. Sadece onlar da değil... Perakendenin tüm alanlarında baş döndürücü bir hızda mağazalaşma var. Uzmanlara göre bu hız yarışı önümüzdeki günlerde de sürecek. En önemlisi “hem hızlı hem kârlı olmak” her zamankinden daha fazla önem kazanacak. Son günlerde perakende sektörü her zamankinden daha hareketli. Hazır giyimden ev tekstiline, mobilyadan beyaz eşyaya kadar her alanda mağazalaşma yanşı sürüyor. Rakiplerin ataklan, ekonomik konjonktür, pazar dinamikleri ve tüketici talepleri, bu hızı besleyen faktörler arasında öne çıkıyor. Mağazalaşma yarışının en hararetli olduğu sektörlerin başında, organize perakende ve hazır giyim geliyor. Organize perakendede yıllık mağaza açma ortalaması 150-200’ü buluyor. Bu sayı indirim market segmentinde yılda 250-300’e kadar çıkıyor. Örneğin organize perakendenin lideri BİM yılda 400 mağaza açıyor. DiaSA 225, Migros ise 70’in üzerinde yeni mağazayla tüketicisine ulaşıyor. Migros’un 2012 hedefinde 100’ün üzerinde yeni mağaza açmak var. Hazır giyimde ise yıllık ortalama hız 60 mağaza. Pazardaki şirketler hem kendi mağazalarını açarak, hem bayilik vererek büyüyor. Colin’s bu alanda yılda 72 mağaza ile “en hızlı mağazalaşan şirket” koltuğunda. Mobilyadaki markalar her ay 2-3 mağaza, ayakkabıdaki oyuncular ise ayda ortalama bir mağaza açıyor. Mobilyada ipi göğüsleyen şirket, sektör ortalamasının 3 katı hızla mağazalaşan Enza Home. Peki bazı sektörlerde her gün, bazılarında haftada bir mağaza açan, rakiplerini açık ara farkla geçen “en hızlıların” ortak özellikleri neler? Bu hızı nasıl yönetiyorlar? Karşılarına çıkan risklerle nasıl baş ediyorlar? İşte hızlıların sırları...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

SEKTÖRÜN EN HIZLILARI
Aslında perakendenin her alanında mağazalaşma yarışı tüm hızıyla sürüyor. Ama belli sektörler var ki buralardaki rekabet daha çetin... Her yıl binlerce marketin açıldığı organize perakende bu alanlardan biri. Organize perakendenin en hızlısı BİM. Yılda ortalama 350400 mağaza açan BİM, aynı zamanda pazarın da açık ara lideri. Üstelik bu yeni mağaza sayısına ise sadece yurtiçinde ulaşıyor. Aslında sadece BİM değil, organize perakendenin bütün oyuncuları son derece hızlı. İndirim mağazacılığından çıkarak “süpermarket odaklı” büyüme stratejisi benimseyen Migros, yılda en az 100 mağaza hedefiyle yoluna devam ediyor. Mobilyanın en hızlıları ise Yataş’ın yeni mobilya markası Enza Home ve Çilek Mobilya. Yılda 52 mağaza ile sektör ortalamasından 2 kat daha hızlı mağazalaşan Çilek Mobilya’nın stratejisini, genel müdür Muzaffer Çilek, şöyle anlatıyor: “Kurulduğumuz günden itibaren sadece Türkiye’yi değil, uluslararası pazarları hedefleyen bir marka olduk. Konsept mağazacılık anlayışımız ile mağazalaşma çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ülkemizi ve dünyanın diğer ülkelerini bölgesel anlamda değerlendirip, pazar araştırmalarının sonuçlarına göre mağaza açıyoruz. Ülkenin kültürünü, tüketici tercihini ve yaşam tarzını da çok iyi analiz etmeye çalışıyoruz.”  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER