Capital'e abone olun.
HOLDİNGLERİN E-TİCARETE KOYDUĞU MESAFE KALKIYOR

Holdinglerin e-ticarete koyduğu mesafe kalkıyor

E-ticaretin artan satış hacmi ve tüketici alışveriş alışkanlıklarının internet trendine uymasıyla, holdingler de bu duruma kayıtsız kalmadı.

Son Güncelleme: 01.09.2011


Boyner Holding, Doğan Holding ve Doğuş Holding gibi büyük holdingler e-ticaret işine girerken tekstil perakendecileri de birleşip markalarını internet üzerinden satmaya başlayacak. Türkiye, 35 milyon internet kullanıcısıyla Avrupa'nın en büyük 5'inci ülkesi. 2011 'de yüzde 40-50 arasında bir büyüme beklenen e-ticaret hacmiyle de büyük bir pazar potansiyeli taşıyor. 2011 ilk çeyrek BKM (Bankalararası Kart Merkezi) verileri, internet üzerinden dakikada ortalama 217 adet işlem gerçekleşiyor. Bu veriler özellikle perakendecilerin de online pazarda markalarını tüketiciler ile buluşturmasını tetikleyen en önemli faktör Ayrıca e-alışveriş alanında privateshopging (özel davetiyeyle alışveriş) de çok hızlı bir şekilde yayıldı. Pek çok ünlü marka fırsatlar sunduğu bu kanalla müşterilerine ulaşabiliyor. Böylece şirketlerin mağazalarının olmadığı şehirlerdeki müşterilere bile bu kanalla gidilebiliyor. Yine bu kanalla mevcut müşterilerin dışında, internetle birlikte satın alma alışkanlıkları değişen yeni müşterilere de ulaşılıyor. Tüketiciler de farklı markaların ürünlerini hem ürün kalitesi hem de fiyat bazında karşılaştırabiliyorlar ve bu şekilde alışveriş yapıyorlar. Bu gelişmeler Türkiye'deki yatırımları online pazara doğru çevirdi.

Ayrı proje üretiyorlar
E-ticaret girişimleriyle ilgili yeni isimler devreye girerken holdinglerin de kendi mevcut internet siteleri olmasına rağmen e-ticaret için ayrı projeler ürettiği gözleniyor. Özellikle son dönemde artan fırsat sitelerindeki satış hacimleriyle birlikte, holdingler bünyelerinde bulundurdukları ürün gruplarının satışlarını kurdukları bu e-ticaret sitelerinden yapmaya başladı. Bunun ilk örneği de Boyner Holding oldu. Mart 2011 'de lansmanı yapılan Morhipo, Boyner Holding'in e-ticaret sitesi olarak Fırsat Elektronik şirketi çatısı altında kuruldu. Tekstilden ayakkabıya, çantadan aksesuara yüzlerce markayı, kadın, erkek, çocuk, ev&yaşam ve designers kategorileri altında cazip fiyatlarile sunan Morhipo, sadece geçmiş sezonun ürünlerini değil yeni sezon ürünlerini de indirimli satışa sunuyor. 'Günün Kampanyaları'nın yanısıra, 'Sezon Fırsatları' bölümünde de yeni sezon ürünleri birarada görme ve Morhipo'ya özel fiyatlarla satın alma olanağı sunuluyor. Boyner, e-ticaret için kurduğu mağazalarında yer almayan markaların da satışını yapıp, bu kanaldan milyar dolarlık cirolar elde etmeyi hedefliyor.

"YÜZDE 90'A VARAN İNDİRİMLER VAR"
Kaan Dönmez/FIRSAT Elektronik Ticaret Genel Müdürü
"Bünyemizde yer alan her markanın kendine ait siteleri mevcut. Bu siteler üzerinden markaya ait ürünlerin satışları, koleksiyon tanıtımı ile kurum tanıtımı ve kuruma ait bilgiler yer alıyor. Morhipo'nun iddiası ise çok büyük; Morhipo Türkiye'deki ilk on-line fashion departmentstore olma özelliğiyle, hem yüzlerce markanın sezon ve sezon sonu ürünlerini çok uygun fiyatlarla sunarak, hem de 3-4 günlük kampanyalarla ünlü markaların ürünlerini yüzde 90'a varan indirimlerle sunarak sektörde bir ilke adım attı. Bugüne kadar hem sezon, hem sezon sonu ürünleri bir arada sunan çok markalı bir fashion internet sitesi yoktu. Biz müşterilere mevcut olanaklardan daha iyisini verebileceğimizi düşünüyoruz."  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER