Bir ürün, piyasaya çıkış fiyatını en fazla kaç ay korur? İlk indirim ne zaman devreye girer? Aslında bu kritik sorunun yanıtı, her kategori için farklı. Ama ortak bir gerçek var ki bu süre her geçen gün kısalıyor. Yani erozyon giderek hızlanıyor. Örneğin bir hazır giyim ürünü en fazla 8 hafta ilk fiyatını koruyor. Ayakkabı, 1 ay sonra ilk indirimi görüyor. Teknoloji ve küçük ev aletlerinde ise fiyat revizyonu yine ilk ay dolmadan kendini gösteriyor. Sektör bağımsız tüm şirketlerin ortak amacı ise aynı. İlk fiyatı mümkün olduğunca korumak.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?