Capital'e abone olun.
LİG ATLATAN BÜYÜK SIÇRAMA

Lig atlatan büyük sıçrama

Bazı şirketler satın alma ve birleşme ile zıplarken bazıları inovatif ataklarla atılım gerçekleştiriyor.

Son Güncelleme: 01.02.2011


HEP SÜRPRİZ ADIMLAR atılması gerektiğine inandı. Rakiplerini şok etmeyi sevdi. Oyunu, cesur bir şekilde oynadı. Tüm bunlar da onun kuantum zıplamalarının malzemelerini oluşturdu. İşte Jack Welch, GE'yi yeniden şekillendirirken bu ana stratejiyle hareket etti. CEO'luk görevini devraldıktan sonra büyümeyi rakiplerin hiç tahmin edemeyeceği alanlarda yakalamayı aklına koyan Welch, çözümü kuantum zıplamalar yapmakta buldu.Özellikle Uzakdoğulu şirketlerle rekabetten sıyrılmak için üretimden hizmete ağırlık vermesi gerektiğini düşündü. İstediği atılımı bir satın almayla yapabileceğine karar verdi. Bu yolda ilk adımı, CEO'luktaki ilk yıllarında iletişim devi RCA'yı NBC televizyonu ile birlikte 6,28 milyar dolara satın alarak attı. Bu satın almanın sonunda GE farklı bir ligde dev bir oyuncu haline gelirken gelirlerini de önemli oranda artırdı. Şirketin cirosu kısa zamanda 27,2 milyar dolardan 28,2 milyar dolara ulaştı.Sonraki yıllarda da Welch, efsanevi yönetici olma yolundaki her türlü hamlesinde kuantum zıplamalar gerçekleştirdi.Kuantum zıplama (quantum leap), kuantum fiziğinden iş yaşamına geçmiş bir deyim. Beklenmedik bir büyümeyi tanımlıyor. Bir şirketin kuantum zıplama yapması, bazen 10-20 yılda alması gereken yolu, 1-2 yılda alarak çok farklı bir noktaya geldiğini gösteriyor.Sadece GE değil, geçmişten bugüne iş dünyasında birçok şirket, kuantum zıplamalarla başarıyı yakaladı. Bu kimi zaman satın almalar ve birleşmelerle kimi zaman yeni bir pazara adım atarak kimi zaman da yepyeni bir ürünle kendi pazarını yaratarak gerçekleşti.

SÜRAT KAZANDIRIYOR
Kuantum zıplamanın nasıl ve ne sıklıkta olduğu ülkeden ülkeye ve şirketten şirkete değişiyor. Bazı şirketler henüz yolun başında, buldukları bir niş alan ya da yeni bir ürünle müşteri karşısına çıkıp küresel düzeyde başarı yakalayabiliyorken birçok şirketin 20-30 yılda gelebilecekleri noktaya kısa sürede gelebiliyor.
Öte yandan oldukça büyük bir şirket de gerçekleştirdiği bir satın almayla büyüme yolunda farklı bir açılım yakalayabiliyor. Dünya genelinde Apple'ın yaşadığı büyümeler, kuantum zıplamasının en iyi örneklerinden biri olarak kabul ediliyor.Teksas Üniversitesi Dallas İşletme Fakültesi Organizasyon, Strateji ve Uluslararası İşletmecilik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tevfik Dalgıç, Apple'ın inovasyonla ortaya koyduğu her ürünle bir kuantum zıplama gerçekleştirdiğini belirtiyor. Şirketin i-Pod, i-Pho- ne ve i-Pad'le büyük satış zıplamaları yaşadığını söylüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER