Capital'e abone olun.
MÜŞTERİLER DEĞERLENİYOR

MÜŞTERİLER DEĞERLENİYOR

Google, bir müşterisinden ayda ortalama 45 dolar kazanıyor. Twitter’ın müşteri başına aylık kazancı ise 3,5 dolar seviyesinde. Müşteri başına gelir artışında en başarılıysa Twitter. Son 2 yılda müşteri başına gelirini tam 3 kat yükseltti. Türkiye’de de yeni ürün ve kategori geliştiren markalar, müşteri başına kazançlarını katladı. Perakendede Mudo Concept, 5 yıl önce bir müşterisinden 65 TL kazanırken bu rakamı 144 TL’ye çıkardı. GSM’de ise müşterisi başına gelirini en çok Vodafone ile Avea artırdı.

Son Güncelleme: 01.04.2015

ŞİRKETLERİN PERFORMANSI değerlendirilirken müşteri başına elde ettikleri gelire bakılıyor. İngilizcesi ARPU (Average Revenue Per User) olan bu önemli finansal gösterge, şirketlere bir kullanıcının ya da müşterinin ciroya ya da büyümeye yaptığı katkıyı gösteriyor. ARPU’yu dünyada en çok kullanan şirketlerse teknoloji firmaları… Bağımsız araştırma şirketi ComScore’un dünyanın en büyük internet şirketleri arasında yaptığı araştırmaya göre kullanıcı başına geliri, yani ARPU’su en yüksek şirket Google. Google bir müşterisinden ayda ortalama 45 dolar kazanıyor. Facebook ve Twitter’ın kullanıcı başına aylık kazançları ise Google’ın oldukça gerisinde. Facebook bir müşteriden Google’ın kazandığından 6 kat daha az kazanıyor. Twitter’ın da kullanıcı başına aylık kazancı Google’ın kazandığının 12’de 1’i kadar. Ancak dünyada son 2 yılda kullanıcı başına gelirini en fazla artıran internet şirketi Twitter oldu. Google, son 2 yılda bir kullanıcısından elde ettiği geliri 37 dolardan 45 dolara çıkarırken aynı dönemde Facebook bir müşterisinden elde ettiği geliri yüzde 80, Twitter ise yüzde 174 artırdı. Böylece Twitter’ın bir kullanıcısından elde ettiği aylık kazanç 1,2 dolardan 3,55 dolara yükseldi. Türkiye’de de hemen her sektörde markaların müşteri başına elde ettikleri gelir arttı. Özellikle son 5 yılda müşteri başına geliri en fazla artıranlar yeni ürün ve hizmet geliştirenler oldu. Mudo Concept’in 5 yıl öncesine göre müşteri başına aylık kazancı 2 kattan fazla arttı. Konyalı Saat, Uludağ İçecek de müşteri başına gelirlerini aynı sürede 2 katına çıkardı. 
REKABETE RAĞMEN YÜKSELDİ Dünyada kullanıcı başına gelirini en fazla artıran sektörlerin başında mobil hizmetler yer alıyor. Araştırma şirketi Statistica’nın 2015 projeksiyonuna göre Kuzey Amerika’da mobil hizmetler sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin, bu yıl bir müşteriden elde ettikleri yıllık gelir 589,4 dolara yükselecek. Mobil kullanıcı gelirinde Kuzey Amerika’yı Japonya izliyor. Japonya’da da mobil sektöründe faaliyet gösteren şirketler, bu yıl bir müşteriden yıllık 533,9 dolar kazanç elde edecek. Bu tutar Batı Avrupa’da 381,8 dolara, Ortadoğu’da ise 153,3 dolara yükselecek. Türkiye’de de son 5 yılda mobil hizmetlerdeki şirketlerin müşteri başına aylık kazançları yüzde 60’ın üzerinde artış gösterdi. 5 yıl önce GSM şirketleri bir müşteriden ayda ortalama 14 lira kazanırken bugün bu rakam 22 lirayı geçti. Faturalı müşterilerdeyse ARPU’lar 23 lira seviyesine çıktı. Peppers&Rogers Türkiye Genel Müdürü Selim Uçer, fiyat rekabetine karşın müşteri başına aylık gelirin artış trendinde olduğunu söylüyor. Uçer, “Veri kullanımının artması, 3G ve fiber gibi yeni teknolojilerin penetrasyonunun yükselmesiyle sektörde aylık bazda müşteri başına gelirler artmaya devam ediyor” diyor. Yine de Türkiye’deki GSM şirketlerinin müşteri başına aylık kazançları, Batı Avrupa ülkelerinin oldukça gerisinde. Batı Avrupa’da mobil pazarda bir müşteriden ayda ortalama 20,2 Euro seviyesinde gelir elde edilirken bu tutar Türkiye’de yaklaşık 8 Euro seviyesinde. Avea CEO’su Erkan Akdemir, Türkiye’de GSM operatörlerinin müşteri başına aylık kazançlarının Avrupalı rakiplerinin 3’te 1’i seviyesinde olduğuna dikkat çekiyor. Akdemir, bu durumun Türkiye’de kullanım ücretlerinin ucuzluğundan kaynaklandığını belirtiyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: müşteri,yeni ürünler,analiz,şirket performansı

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER