Capital'e abone olun.
MÜTHİŞ REKABET

Müthiş rekabet

Bankacılıktan telekomünikasyona, seramikten temizlik ürünlerine kadar onlarca sektörün kurumsal segmentini ve kurumsaldaki rekabeti araştırdık.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Şirketler son dönemde “kurumsal müşteri” konusuna daha fazla önem vermeye başladı. Bu pazara yönelik ürün ve stratejiler gündeme girdi. Çünkü oto kiralama işinin yüzde 89’u, elektronik güvenlik işinin yüzde 80’i bireysel değil kurumsal müşterilerden oluşuyor. Bankacılıkta kredilerin yüzde 66,5’i kurumsal müşteriler tarafından kullanılıyor. Kurumsal müşterilerin payı bireysel emeklilik sistemi’nde yüzde 25’i, sigorta sektöründe yüzde 38’i geçiyor. Aslında yıllardır varlığı ve gücü hissedilen kurumsal segmentteki istikrarlı büyüme potansiyeli bu alanı öne çıkardı. Hemen her sektörde kurumsal segmentin yavaş ama emin adımlarla büyüdüğü gözleniyor. Dolayısıyla rekabet de bu yöne kayıyor. Kurumsal müşterilere özel ürünler, hatta özel markalar piyasaya çıkıyor. İşte sektör sektör kurumsal pazardaki rekabetin oyun planı...slında rakamlar oldukça çarpıcı. Her yıl tüketilen 380 bin ton tuvalet kağıdının 100 bin tonu, 170 bin ton salçanın yüzde 35’i “ev dışına” satılıyor. 100 otomobil satışından 34’ü filolara gerçekleşiyor. 4,5 milyon yataktan 1 milyon adedi otel, hastane, okul gibi “kurumsal” müşterilere gidiyor. Benzer rakamlar GSM’den bankacılığa, sigortadan temizlik ürünlerine kadar hemen her sektörde gözleniyor. Kısacası, bireysel segment dışında da alım gücü yüksek, önemli büyüklüğe ulaşmış bir kurumsal segmentin varlığı her sektörde hissediliyor. Bazı sektörlerde buna “kurumsal segment”, bazılarında ise “ev dışı tüketim” deniyor. Madalyonun bu yüzündeki rekabet de farklı. Toplam pazarda lider olmak kurumsal segmentte lider olmayı garantilemiyor. Toplam pazarın ikinci, hatta üçüncüleri, kurumsalın lideri olabiliyor. Örneğin bireysel emeklilikte toplam pazarın birincisi olan Anadolu Hayat Emeklilik, grup sigortalarında ikinci sıraya düşüyor. Toplamın ikincisi olan Garanti Emeklilik ise grup ve işveren katkılı planlarda yüzde 19,6 pazar payıyla lider. Kurumsal segmentteki yarışta sadece sıralama değil, marka sayısı ve oyuncu profili de değişiyor. Çoğu sektörde rakipler yerelleşiyor, sektör devleri kurumsal segment için yeni ürünler, yeni ambalajlar, hatta yeni markalar pazara sunuyor. Bankacılıktan telekomünikasyona, seramikten temizlik ürünlerine kadar onlarca sektörün kurumsal segmentini ve kurumsaldaki rekabeti araştırdık.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER