Capital'e abone olun.
ÖLDÜRÜCÜ HIZA DİKKAT

Öldürücü hıza dikkat

Yeni ürün sunumunda son dönemde bir “durağanlık” ve “azalış” trendi hakim...

Son Güncelleme: 01.07.2012

Yeni ürün cephesinden ilginç sinyaller geliyor. Yeni ürün sunumunda son dönemde bir “durağanlık” ve “azalış” trendi hakim... Ipsos KMG’nin Capital için 50 hızlı tüketim kategorisi arasında yaptığı araştırma, bu saptamayı çok açık şekilde destekliyor... Buna göre son 5 yılda hızlı tüketim ürünleri sektöründe yer alan 50 kategorinin yüzde 66’sı ürün sayısını ancak yüzde 10’un altında artırabilmiş durumda. Yeni ürün sunumunda lider olan kategorilerin en fazla delist yaşayan alanlar olması da dikkat çekici. 2007-2012 verilerine göre bin 911 yeni ürün sunumu yapılan bisküvi kategorisinde yine aynı dönemde bin 613 ürün delist oldu yani üretimine son verildi. Yeni ürün sunumunda ikinci sırada yer alan çerez kategorisinde ise bin 336 ürün mevcut. 2007-2012 döneminde yine bu kategoriden bin 295 ürünün delist olması dikkat çekici. Aynı durum sabun, duş jeli, peynir, çamaşır deterjanı, ev temizlik maddeleri, yoğurt ve şampuan gibi yeni ürün sunumunda lider kategorilerde de görülüyor.

HIZLI VE TEHLİKELİ
Uzmanlara göre yeni ürün hızı arttıkça delist olan ürün sayısının artmasının en önemli nedeni, tüketicinin kullanım alışkanlıkları. Sektör oyuncuları her yeni ürünle daha fazla pazar payı alma peşinde koşuyor. Ancak, artık tüketicinin ürün sadakati artmış durumda. Tüketici, önceden bildiği ve denediği ürünü daha fazla tercih ediyor. Bu durum da rafa giren yeni ürünlerin hızla raftan çıkmasına neden oluyor. Uzmanlar, Ipsos KMG’nin ortaya koyduğu yeni ürün sunumundaki azalışı da delist oranının artmasına bağlıyor. Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, “Tutundurma maliyetinin yüksekliği ve kategorilerdeki doygunluk yeni ürün lansmanlarının azalmasına neden oluyor” diyor. Ünlü pazarlama uzmanı Peter Fisk de yeni ürün lansmanlarına artık daha az rastlandığını ifade ediyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Bunun nedenini ise şöyle açıklıyor: “Artık pazar çok kalabalık ve büyük patlama etkisi yaratacak ürünler çıkmıyor. Bunun yerine ürünler farklı formatlarla kendilerini müşteriye özel hale getirmeye çalışıyor.” Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura ise delist oranı yüksek kategorilerin aynı zamanda marka sadakati çok yüksek alanlar olduğunu belirtiyor. Bu nedenle tüketicinin yenilikleri denediğini, ancak geleneksel tüketim alışkanlıklarını sürdürdüğünü ifade ediyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER