Capital'e abone olun.
RAKİBİ ALDI BÜYÜDÜ

Rakibi aldı büyüdü

Oyak Çimento’nun pazar payı sadece 1 yılda, yüzde 12’den yüzde 15’e çıkarak tam 3 puan arttı. Boyner Mağazacılık, 2012’de 800 milyon TL olan cirosunu 1 yıl sonra 1,5 kat artırarak 1,3 milyar TL’ye yükseltti. Makro Market ise yine 1 yılda tüm kalemlerde yüzde 35 büyüdü. Peki nasıl başardılar? Tabii ki rakiplerini satın alarak...

Son Güncelleme: 08.09.2015


Uzmanlara göre son 5 yılda rakip satın alma işlemlerinde anlamlı bir artış var. EY Türkiye Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Müşfik Cantekinler, “Türkiye’de tüm birleşme ve satın alma işlemlerinin içinde her yıl 35-40 adet rakip satın-alma işlemi gözlemliyoruz. Toplam işlem sayısını değerlendirdiğimizde, her 10 işlemden 1’i bu kapsamda diyebiliriz” diyor. Deloitte Türkiye Durum Tespit, Birleşme ve Satın Almalar Lideri Başak Vardar, bunda sektörel dinamiklerin yanı sıra Türk yatırımcının olgunlaşmasının da etkili olduğunu söylüyor. Vardar, şunları ekliyor: “Türk yatırımcılar artık bu tip işlemlere daha sıcak bakıyor. Özellikle bazı sektörlerde yatırımcıların ilgisi, makroekonomik konjonktür, çeşitli yasal düzenlemeler, şirketlerin işletme sermayesi sorunları gibi hususlar sektörde konsolidasyona sebep oluyor. Son yıllarda finansal hizmetler, perakende, yiyecek-içecek ve üretim sektörlerinde böyle işlemler gördük.” KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Raymond Timmer ise artış hızının sektörlere göre değiştiğini vurguluyor: “Genel anlamda Türkiye’deki sektörlerin çoğunda dağınık bir yapı mevcut. Bu durum gerek yerel gerek uluslararası platformda fiyat baskısı ve rekabetten dolayı sürdürülebilir büyüme ve varlığı etkiliyor. Türkiye’nin görece güçlü sektörlerinde önümüzdeki dönemde konsolidasyon göreceğiz.”
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: rakipler,satın alma,büyüme

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER