Capital'e abone olun.
REKABET İŞ YAPMAYI DEĞİŞTİRİYOR

Rekabet iş yapmayı değiştiriyor

Yeni ortamda kârlı müşteriyi ele geçirmek pek çok şirketin öncelikleri arasına girmiş durumda.

Son Güncelleme: 01.04.2010

Global arenadaki değişim Türk şirketleri ve sektörlerinin pozisyonlarını ciddi anlamda etkiledi. Beyaz eşyada global rekabet Türk şirketlerini zorlamaya devam ediyor. Her ne kadar fiyat avantajı yüzünden Türk şirketleri uluslararası rakiplerine kıyasla zorlu süreci daha yumuşak atlatıyor olsalar da durumu Zorlu Holding Başkanı Ahmet Nazif Zorlu’nun şu sözleri en net şekliyle özetliyor: “3. dünya savaşı ticaret savaşlarından ve rekabetten çıkacak.” Türkiye’nin en rekabetçi sektörlerinin önde gelen yöneticileri de Zorlu ile aynı görüşte. Henüz düne kadar otomotivde en önemli üretim merkezlerinden biri olarak görülen Türkiye, sektörün yaşadığı kriz sonrasında zorlu bir dönemece girdi. Tofaş CEO’su Ali Pandır, özellikle Avrupa’da korumacılığın artmış olmasının Türkiye’ye yatırım gelmesini zorlaştırdığını belirtiyor. “Daralan iç piyasada oyuncu sayısının gittikçe artması ile rekabet zarar verici boyutlara çıktı” diyor. Pandır’a göre Türkiye’de otomotiv sanayisinin çıkışı için iki yol mevcut. Bunlardan ilki iç pazarı büyütmek. İkincisi ise İran gibi yeni ihraç pazarları yaratmak. Tekstil ve hazır giyim de global rekabet koşullarından ciddi anlamda etkileniyor. Özellikle son 5 yıldır Uzakdoğulu şirketlerin global arenada boy göstermesi sektörde rekabet koşullarını daha da zorlaştırdı, kâr marjlarını büyük oranda düşürdü. Birçok Türk şirketi “basic” denilen ürünlerde rekabet etme şansını kaybetti. Ancak bu durum sektörde bir değişimi de başlattı. Bir süredir Türk şirketleri Uzakdoğu rekabetinden sıyrılmak için hızlı modaya ve yenilikçiliğe yönelerek fark yaratmaya çalışıyor. Peki rekabet nereye kayıyor? Son dönemde ticaret savaşları rekabetin yönünde nasıl bir değişim yarattı?   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER