Capital'e abone olun.
REKLAMIN HIZLILARI

Reklamın hızlıları

Türk reklam sektörünün büyüklüğünü ve karnesini ortaya koyabilmek için önde gelen şirketleri mercek altına aldık.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Türkiye’de son 12 yıldır reklam ajanslarının ciroları açıklanmıyor. Dolayısıyla ajansların büyüklüğü hakkındaki tek ipucu ancak müşteri sayılarına ve müşterileri olan şirketlerin büyüklüklerine bakılarak yürütülen tahminlerden ibaret. Bu nedenle hangi ajansın portföyünde kaç müşteri bulunduğu en çok merak edilen konuların başında geliyor. Sektörde öne çıkan ajansların kaç müşteriyle çalıştığını araştırdık ve en büyük reklamverenlerin işbirliği yaptığı ajansları saptadık. Son birkaç yılda yaşanan hareketliliğin haritasını çizdik ve portföyüne en çok müşteri ekleyen ajansları ortaya koyduk. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bir reklam ajansının büyüklüğünü iki kritik gösterge ortaya koyuyor. Bunlardan biri ajansın cirosu, diğeri ise hizmet verdiği müşteri sayısı... Ancak, 2001 yılından itibaren Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı, Türkiye’deki ajansların cirolarını açıklamıyor. Bu nedenle de ajansların büyüklüklerini ve performansını ortaya koyan en önemli gösterge olarak müşteri sayısı öne çıkıyor. Ajansın müşteri sayısı, aldığı ve kaybettiği müşteriler, sektörde yakından takip ediliyor. Capital, Türk reklam sektörünün büyüklüğünü ve karnesini ortaya koyabilmek için önde gelen şirketleri mercek altına aldı, sektörün büyüklerini sıraladı. Bununla da kalmadı, sektörde son birkaç yılda yaşanan harekete göz atarak kimlerin en çok reklamvereni müşteri portföyüne yeni müşteri olarak eklediğini belirledi. Bu arada reklam ajansları ve reklamverenler arasındaki ilişkide beklentilerin nasıl yeniden şekillendiği de yanıt aranan sorulardan biri oldu.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
MÜŞTERİ ZENGİNLERİ
Reklam sektöründe müşteri sayısıyla göz dolduran ajansların başında TBWA-İstanbul, Alametifarika, Havas Türkiye, Leo Burnett İstanbul, M.A.R.K.A., Publicis Türkiye geliyor. TBWA İstanbul 35 şirketin 63 markasıyla, Leo Burnett İstanbul 15 şirketin 35 markasıyla, M.A.R.K.A. 18 şirketin 32 markasıyla, Publicis Türkiye toplam 28 markayla, Manajans 16 şirketle, Medina Turgul DDB 18 şirketle, Lowe İstanbul da 28 markayla çalışıyor. Alametifarika toplam 22 şirketin 47 markasına hizmet veriyor. Güzel Sanatlar Saatchi’nin toplam 16 müşterisi var. Bünyesinde 4 farklı şirketle faaliyet gösteren Havas Türkiye Yaratıcı Grubu da 100’ün üzerinde müşteriye sahip. Bu kadar müşteri arasında portföyde ağırlık ise belli başlı markalara yoğunlaşmış durumda. Örneğin M.A.R.K.A. için portföyde ağırlığı TTNET, Türk Telekom ve Çaykur oluşturuyor. Y&R İstanbul’un portföyünde en büyük ağırlık, Vodafone ve Arçelik’in markalarında... Medina Turgul DDB’nin gelirleri içinde en büyük paya sahip olan ilk 5 şirket şöyle öne çıkıyor: “İş Bankası, Volkswagen, Unilever, Ülker ve Digiturk.” TBWA İstanbul’un portföyünde ise Akbank, Avea, Beko ve Efes Pilsen önemli bir yer tutuyor. Leo Burnett İstanbul; Fiat, Philip Morris ve P&G’ye büyük bütçelerle hizmet veriyor. Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi, en büyük müşterileri olarak Eti, P&G ve Mondelez ile Turkcell’i sıralıyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER