Capital'e abone olun.
SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…

Son Güncelleme: 01.04.2015

Krizden epey etkilenen kıta Avrupa’sında durum daha farklı olsa da özellikle ABD’deki büyük şirketlerin satış kadroları son 5 yılda ortalama yüzde 10 civarında büyüdü. Üretim, hizmet ve sigorta sektörlerinin satış kadrolarında küçülme kaydedilirken, otomotiv ve doğrudan satış sektörlerinde önemli genişleme görüldü.” Bu tespit EY Finansal Hizmetler ve Müşteri Çözümlerinden Sorumlu Yönetici Direktör Murat Hatipoğlu’na ait. Gerçekten “Selling Power 500 Largest Sales Forces” araştırmasının sonuçları da onu doğruluyor. Son 5 yılda General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv şirketleri satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri yüzde 15 oranında büyüttü. Diğer taraftan yine aynı dönemde Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft, Procter&Gamble gibi şirketler satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5, AT&T, Citigroup, Delta Air, JPMorgan, Yahoo gibi şirketler ise yüzde 6 oranında küçülttü. ABD’de sigorta sektöründeki satış kadroları yüzde 5,5’lik bir küçülme gösterirken otomotiv satış kadroları ise yüzde 13 oranında büyüdü. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. Bunun aksine 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar dikkati çekiyor. İşte Mercedes-Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar… 
EN ÇOK ARTIRANLAR Yemeksepeti, 2005 yılında sadece 26 kişilik bir ekipti ve satış kadrosu sadece 2 kişiden oluşuyordu. Bugün ise şirketin satış kadrosu 26 katına çıktı ve 53 kişiye ulaştı. Yemeksepeti Satış Direktörü Korhan Erçin, bu hızlı artışı şirketin hızlı büyümesi ve Türkiye’nin 62 iline yaygınlaşmasıyla açıklıyor. Satışta en kritik faktörün insan olduğunu söyleyen Erçin, “Satış departmanlarında online satış, sosyal verilerin kullanımı giderek daha çok öne çıkıyor. Ancak en az ürünün kendisi kadar ürünü satan da önem arz ediyor. Kısacası, satışta insan en kritik faktör olmayı sürdürüyor” diyor. Satış kadrosunu son 10 yılda 14’e katlayan erkek hazır giyim şirketi Lufian’da da şirketin büyümesi satış kadrosunu da büyütmüş. Lufian Yönetim Kurulu Başkanı Emin Gümüştepe, “Üretimden uzaklaşarak satış odaklı bir sisteme geçtik. B ve B+ hedef kitlesi olan markamız için butik servis anlayışını benimseyerek müşterilere satış ve moda danışmanlığı hizmeti vermeye başladık. Hızla artan mağaza sayımıza bağlı olarak satış kadrolarımızda da artış yaşandı” diyor. Gümüştepe, gelecek 3 yılda 45 mağaza daha açacaklarını ve satış kadrolarının daha da büyüyeceğini açıklıyor. Satış kadrolarındaki istihdamını hızlı artıran bir diğer şirket TAV İşletme Hizmetleri. Şirketin genel müdürü Bora İşbulan, satış kadrolarını 10 yılda hangi nedenlerle 12 katına çıkardıklarını şöyle anlatıyor: “İzmir Adnan Menderes Havalimanı, Ankara Esenboğa Havalimanı, Gazipaşa-Alanya Havalimanı, yurtdışındaki terminaller, TAV Passport Kart ve TAV Tourism’in hayata girmesiyle birlikte 73 kişiye ulaştık. Bu büyümenin ana nedenlerini üç ana başlıkta özetleyebiliriz: Çeşitlenen ve yeni eklenen hizmet yelpazemiz, terminal sayımızın artması, havacılık sektörünün gelişmesi ve dolayısıyla potansiyel müşteri sayımızın artması.” Index Grup CEO’su Erol Bilecik ise satış kadrolarındaki artışın temel nedeninin artan operasyonları ve büyüyen iş hacimleri olduğunu söylüyor. 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: satış,kadro,teknoloji,büyüme

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER