Capital'e abone olun.
SIRALAMA ATAKLARLA DEĞİŞİYOR

SIRALAMA ATAKLARLA DEĞİŞİYOR

Capital ve GFK'nın “Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırmasında, sıralama değişiklikleri oluyor.

Son Güncelleme: 01.03.2010

EFSANE İŞADAMI MERHUM VEHBİ KOÇ, “Hayat Hikayem” adlı kitabın da, bundan yaklaşık 40 yıl önce gerçekleştirdiği bir projeyi şu sözlerle aktarıyor: “Hayatım da el de edebildiğim başarılı Allah’a, yurduma, değerli çalışma arkadaşlarıma ve çalışma sevgime borçluyum. Kurduğumuz Koç Grubu şirketleri gelişirken kafam da iki büyük amaç olgunlaşmıştı. Bunların biri, uzun yılların emeği olan şirketlerimizi sürekli ve verimli çalışmayı sağlayacak şekilde yeniden düzenlemekti. Bu amaçla Koç Holding’i kurduk. İkinci amacım da sosyal hizmet ve bağışlarımızı kurumlaştırmak ve bunların benden sonra da sürekliliğini sağlamaktı. Bu ikinci amacım Vehbi Koç Vakfı’nı kurduğum zaman gerçekleşti. Vakıfın ana sözlemesini 17 Ocak 1969 günü noter huzurunda imzaladım.” 41 yıl önce Türkiye’de sosyal sorumluluk kavramının başına ‘kurumsal’ kelimesinin gelmesini sağlayacak bu önemli adımı atan Vehbi Koç, sonraki yıllarda Aile Planlama Vakfı başta olmak üzere çeşitli vakıfların kuruluşuna öncülük etti, kurumsal sosyal sorumluluk (KKS) alanında liderliği üstlendi. Koç’un bu adımı sonraki yıllarda başta Sabancı ve Eczacıbaşı olmak üzere Türkiye’nin büyük grupları izledi. Bir zamanlar “hayır işi” olarak gerçekleştirilen projeler, sosyal sorumluluk konsepti kapsamında hayata geçirilir hale geldi. Son yıllarda ise şirketler bu projeleri, CEO ve patronların liderlik ettiği, iş hedeflerine konulan projeler haline getirdi. Sadece bu konuya yönelik departmanlar olan organizasyonlar bile var. En önemli değişiim ise şirketlerin bu projeleri markalaştırıp güçlü iletişimini de gerçekleştirme yoluna gitmeye başlaması. Türk Telekom’un “Türkiye İçin Değer” adıyla başlattı ve projelerini ortaya koyduğu iletişim kampanyası, bunun en son örneğini oluşturuyor.   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER