Capital'e abone olun.
ŞİRKETLER ŞİMDİ DAHA SABIRSIZ

Şirketler şimdi daha sabırsız

Her şirkette başarısızlığa tahammül süresi farklı.

Son Güncelleme: 01.08.2011



Eskiden sanayide bir yatırıma başarılı olması için 5 yıl tanınırken bugün bu süre 1 ila 3 yıl aralığına kadar gerilemiş durumda. Mağazacılıkta ise 5 yıl önce 1 yıl olan kendini kanıtlama süresi, 5-6 aya kadar indi. Artık en üst seviyedeki CEO'larla bile beklentiler karşılanmazsa yollar 1 yıl gibi kısa bir sürede ayrılıyor. Uzmanlara göre başarısızlığa tahammül süresinin kısalmasındaki en önemli etken, kriz. Artan rekabetle şirketlerin bu tür konularda daha agresif ve katı olmaya başlaması ise bir diğer neden... HER İNSAN KADAR başarısızlıktan korkarım. Aldırmaz olduğumu söyleyemem. Bizde 'Ben kaybedersem geçmişi olan bir kuruluşun büyük yara almasına sebep olurum' korkusu da var. Bu duygu, iş hayatında mücadele edilmesi gereken bir duygu..." Bu sözler, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı'na ait. Aslında sadece Eczacıbaşı değil, bugün iş dünyasında pek çok kişi başarısızlıktan korkuyor. Hatta uzmanlara göre işletme, yönetim dünyasında iş süreçlerinde başarısızlık en büyük stres kaynağı olarak ortaya çıkıyor. Ancak en mükemmel sistemlerde, en yeni teknolojinin hakim olduğu işletmelerde, hatta çalışmak için en ideal görünen kuruluşlarda bile başarısızlık kaçınılmaz. Peki kaçınılmaz olan başarısızlığa tahammül süresi ne kadar? Örneğin yeni göreve gelen bir CEO'ya ya da orta düzey yöneticiye başarısız olması durumunda ne kadar şans tanınıyor? Uzun AR-GE çalışmalarıyla ortaya çıkan bir ürün raflarda yerini aldıktan sonra istenen performansı gösteremezse daha ne kadar rafta kalmasına izin veriliyor? Başarısız bir mağaza, reklam kampanyası, tedarikçi ya da yeni yatırıma ne kadar katlanılıyor?

CEO'YA 1 YIL SÜRE
Bugün Türkiye'de şirketler göreve yeni getirilen CEO'lardan hızlı olmasını, sürekli kazanmasını ve büyüme bekliyor. Beklenen gerçekleşmediğinde CEO'lar işlerinden ayrılmak zorunda kalabiliyor. Egon Zehnder International Yönetici Ortağı Murat Yeşildere, Türkiye'de patronların, kısa vade olarak görülen 3 yıl için bile başarısız finansal sonuçlar görmeye tahammülü olmadığını söylüyor. Hatta birçok uzman, başarısızlık söz konusu olduğunda bu sürenin daha kısa olduğu görüşünde... Pedersen&Partners Ortağı Sabit Tapan, üst düzey yöneticilere doku uyuşması için 3 ay, performans için de 1 yıl verildiğini söylüyor. Data Expert Yönetici Ortağı Yasin Altunkaya da Tapan'la aynı görüşte. "Özellikle hızlı tüketimde bu süre biraz daha kısalır" diyor. Odgers Berndtson Yönetici Ortağı Ayşe Öztuna Bozoklar ise beklentiler karşılanmadığında ilk 6 ayda CEO'larından vazgeçen çok sayıda şirket olduğunu söylüyor. Şirketler cephesinden aldığımız yanıtlar da benzer bir trende işaret ediyor. Orhan Holding Onursal Başkanı İbrahim Orhan, CEO olacak yöneticilerinin uzun vadeli 5, kısa vadeli 2-3 yıllık detaylı planlarını yönetim kuruluna sunduğunu belirtiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER