Capital'e abone olun.
SOSYALLEŞME HIZLANIYOR

Sosyalleşme hızlanıyor

2015 yılında 3,5 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen sosyal medyada Türk şirketleri de daha aktif yer almak için harekete geçmiş durumda.

Son Güncelleme: 01.10.2013

2015 yılında 3,5 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen sosyal medyada Türk şirketleri de daha aktif yer almak için harekete geçmiş durumda. Geçtiğimiz yıl Türkiye'deki sadece 50 şirket 450'den fazla sosyal medya kampanyası düzenledi. Örneğin Teknosa son 1 yıl içinde sosyal medya mecralarında tam 56 kampanya yaptı. Onu 40'tan fazla kampanyayla Yapı Kredi, 30'ar kampanyayla Finansbank, Mavi Jeans ve Philips izliyor. Elde ettikleri sonuçlardan memnun olan markalar, önümüzdeki dönemde bu sayıyı daha artırmak niyetinde.Dünyanın önde gelen teknoloji şirketlerinden Adobe, pazarlama programlarını yönetmek üzere geliştirdiği bulut bilişim tabanlı yeni aracını pazarlamak için arayış içindeydi... Bir teknoloji şirketi olarak bu yeni kampanyada sosyal medyayı dışarıda tutması mümkün olamazdı. Bu nedenle de sosyal medyayı ve beraberinde psikolojiyi de kullanmaya karar verdi.
Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
Yola, pazarlama hakkındaki yanlış algıları ortaya çıkarmak için, “Efsaneler Değil Ölçüler” adında bir kampanyayla çıkıldı. Bununla pazarlamacılara kendi profesyonel taleplerini disipline etmeleri için bir şans tanınması amaçlanıyordu. Düşük bütçeli sosyal medya kanallarının kullanıldığı bu kampanyada, pazarlama yöneticilerinin tutkularını ve yanlış anlaşılma nedenlerini paylaşan bir dizi komik video hazırlandı. Bu videoları yayınlamak üzere Facebook’da bir alan oluşturuldu ve pazarlama yöneticilerini çekecek aktiviteler başlatıldı. Adobe’nin videoları yavaş yavaş ilgi görmeye başladı, ardından da patlama yaptı. Bir yandan videolar izlenirken, diğer yandan da pazarlama yöneticileri kendi aralarında tartıştılar. Bütün bunlar olurken pazarlama yöneticilerinden, “En büyük yanlış algılamaları” paylaşmalarını isteyen bir yarışma da organize edildi. Kampanyada ulaşılan sonuç Adobe’yi de şaşırtmıştı. İlk 3 günün sonunda 2 bin 200 sosyal medya iletisi oluşturulmuştu. Bir ay içinde izlenen video sayısı ise 1.1 milyonu geçmişti. Facebook sayfası 11bin “like” almıştı.

Hepsi bu kadar da değil. Adobe, 2013 yılında “Sosyal Medya Pazarlama Ödülleri”nde “Entegre Teknolojilerin En İyi Kullanımı” ödülünü de kazanmıştı. Böylece çok fazla bütçe harcamadan çok büyük bir başarıya imza attılar. Adobe yalnız değil. Türkiye ve dünyadan çok sayıda şirket sosyal medyada yarattıkları kampanyalarla birbirinden başarılı sonuçlara imza atıyorlar. Örneğin, Teknosa’nın, Anneler Günü için hazırladığı “Son Teknoloji Annem” kampanyası kapsamında yayına aldığı videosu Youtube’da tam 2.5 milyon kişiye ulaştı.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER