Capital'e abone olun.
YENİ BAŞARI KRİTERLERİ

Yeni başarı kriterleri

Yeni dönemde başarı kriterleri değişti.

Son Güncelleme: 01.01.2012

Eskiden finansal başarı, agresif büyüme, pazar payını artırma gibi konularda iyi olmak yeterliydi. Yeni dönemde ise bunlara; mevcut durumu koruma, değişimi ve yetenekleri iyi yönetme, sürdürülebilirlik, maliyet yönetimi gibi kavramlar eklendi. Uzmanlar, bu alanlarda yakalanan başarının finansal tablolara da olumlu yansıdığı görüşünde... Sektörün önemli oyuncuları da bu bilinçle hareket ediyor. En önemlisi Cem Boyner'den Tuncay Özilhan'a Süreyya Ciliv'den Gökhan Bozkurt'a kadar iş dünyasının önde gelen pek çok ismi, 2012 ajandalarının ilk sırasına bu başlıkları koymalarıyla dikkat çekiyor. 2012 o kadar karışık görünüyor ki mevcut hedeflerimizi korumak dışında başka bir şey düşünemiyorum." Bu sözler, Zorlu Holding Tekstil Grup Başkanı Vedat Aydın'a ait. Aydın, bu düşüncesinde yalnız değil. Özellikle yeni kriz dalgası beklentisi, iş dünyasının önemli bir bölümünde başarı kriterlerini değiştirmiş durumda. Çoğu, mevcudu korumayı önemli bir başarı olarak görüyor. Uzmanlar, başarı kriterlerindeki değişimi yeni dönemde oyunun kuralının değişmesine bağlıyor. Artık finansal tablolarda başarı, agresif büyüme, pazar payı artırma gibi başarıların yanında yetenekleri ve değişimi iyi yönetmek, sürdürülebilirlik, verimlilik, müşteri beklentisini karşılama gibi kavramların da ön plana çıktığına vurgu yapıyorlar. Otomotiv sektörünün dev oyuncularından Tofaş'ın CEO'su Ali Pandır da aynı görüşte. Şirketin hedef kartında ciro, net kâr, hisse değeri gibi finansal sonuçların yüzde 50 ağırlıkta olduğunu söylüyor. Diğer yüzde 50'de ise müşteri mutluluğu, bayi mutluluğu, çalışan mutluluğu, müşteri gözü ile kalite, inovasyon, alınan patent sayısı, üretim verimliliği, marka değeri, sürdürülebilirlik gibi göstergeler olduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor: "Bunların önemini ve ağırlığını her yıl iş planı yaparken saptıyoruz. 2012'nin ağırlıklarını müşteri beklentisinin ötesine geçmek, rekabetçiliği artırıcı yönde inovasyon ve dünya klasında üretimde altın seviye olarak belirledik." Capital, iş dünyasının 2012'de başarıyı nasıl ölçeceğini araştırdı. Türkiye'nin en büyük şirketlerinin liderleri yeni başarı kriterlerini açıkladı.

1-
DEĞİŞİMİ YÖNETEN KAZANACAK
Global ekonomi çok önemli bir sınavdan geçiyor. Büyük buhrandan sonraki en büyük ekonomik kriz olarak tanımlanan dönem, pek çok sektörü de derinden etkiliyor. İlaç, bu sektörlerden biri. Novartis Türkiye Genel Müdürü Güldem Berkman, "İlaç endüstrisinin son derece zor zamanlar yaşadığı bir dönemdeyiz. Bu dönemde tüm endüstri için tek bir başarı kriteri olacak: Değişimi yönetmek" diye konuşuyor. İlaç endüstrisi olarak sadece değişimi layıkıyla yönetebilenlerin ayakta kalabileceği bir döneme girildiğini düşünen Berkman, "Şirketlerin iş yapış şekillerinin baştan aşağı şekilleneceği bu dönemde mevcut koşullara en hızlı adapte olanın başarılı olacağı muhakkak" diyor. Değişimi yönetmek sadece Novartis'in değil pek çok şirketin gündeminde. Şirketler, özellikle mevcut koşullara hızlı adapte olabilmenin yolunu çalışana yatırım ve yetenek yönetimi olarak görüyor. Aralarında Ericsson Türkiye, Fiba Holding ve Roche Türkiye'nin de bulunduğu onlarca şirket, yetenekleri yönetmek ve en iyi çalışanlara sahip olmak için özel çaba sarf ediyor. Berkman, değişimi iyi yönetmek adına doğru tahminler yapıp, doğru zamanda doğru kaynakları harekete geçirerek yeni sistemler geliştirdiklerini belirtiyor ve şöyle devam ediyor: "Darwin'in de söylediği gibi hayatta kalanlar, türlerin ne en güçlüsü ne de en zekisidir. Hayatta kalanlar kendini değişime en çok uydurabilenlerdir."  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER