Capital'e abone olun.
YENİ SOSYAL SORUMLULUK GERÇEKLERİ

Yeni sosyal sorumluluk gerçekleri

CEO'lar artık KSS'nin büyümeye net etkisi olduğu konusunda hemfikir

Son Güncelleme: 01.03.2011



Gelişmiş ülkelerde yaşanan kriz, bir kez daha gündeme getirdi. Acaba resesyonda kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projelerine destek vermek mümkün mü? Araştırmalara göre CEO'ların çoğu, KSS projelerinin özellikle resesyon döneminde önemini artırdığını düşünüyor. Hatta IBM'in yaptığı bir araştırmaya göre CEO'ların yüzde 68'i, KSS'nin büyüme fırsatları yarattığı görüşünde hemfikir. Yüzde 68 içinde yüzde 50'lik bir kesim ise KSS'yi büyümeyle son birkaç yıldır bağdaştırıyor. Bu nedenle şirketlerde artık KSS bölümleri açılıyor. Şirket bütçesinden bu işin tanıtımına daha fazla para ayrılıyor. Rapor hazırlayanların sayısı da her geçen gün artıyor. Tüm bu değişimi, Türkiye'deki şirketlerde de görmek mümkün. Capital'in gelenekselleşen ve bu yıl 6'ncısını GfK Türkiye'yle hayata geçirdiği "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri 2011" araştırması da bu değişime ayna tutuyor. Sorumlu şirketler liginde üst sıralarda yer alan çoğu şirketin KSS konusunda bir rapor hazırladığı görülüyor. Son yılların en önemli KSS konularından olan eğitime duyarlılıkta da artış var. En önemlisi KSS aktivitelerini sadece proje bazlı değil, "sorumlu ürünlerle" destekleyenlerin sayısı da artıyor. Otomotivde elektrikli arabalar, akaryakıtta çevre dostu benzin, beyaz eşyada çevreye duyarlı ürünler sunmak ve üretimde karbon emisyon rakamlarını azaltmak sorumlu şirketlerin ortak paydası olmuş durumda. "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri 2011" araştırmasında ilk sırada yer alan pek çok şirketin bu konularda Türkiye'nin öncüleri arasında yer alması ise dikkat çekici. Lider şirketlerin KSS konusuna yaklaşımında değişen ve güçlenen 8 temel konu şöyle öne çıkıyor:

1-İLETİŞİM BÜTÇESİ ARTIYOR
Şirketler, geçmişte olduğu gibi mahcup bir yaklaşım içinde değil. Projelerine olan gönüllü desteğini artır-mak ve katılımı güçlendirmek için, reklam ve tanıtım kampanyaları düzenliyorlar. "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri" araştırmasında bu yıl iş dünyası genelinde lider koltuğuna geçtiğimiz yıl olduğu gibi Turkcell oturdu. Şirket, halk geneline göre 2'nci sırada yer alıyor. Turkcell CEO'su Süreyya Ciliv, kısa dönemli çalışmaların uzun soluklu fayda getireceğine inanmadığına dikkat çekiyor ve ekliyor: "KSS projelerinin iletişimini önemsiyoruz. Sonuçta eğitim, spor, sağlık gibi alanlarda ülkenin öncü şirketlerine çok önemli sorumluluklar düşüyor. Sponsorluklar ve sosyal sorumluluk projeleri için yapılan tüm iletişim faaliyetleri, diğer şirketlere bu konuda öncü olmak açısından çok önemli. Biz, 2006 yılından bu yana sosyal sorumluluk bütçemizi yaklaşık olarak yüzde 30 artırmış durumdayız. " Sorumluluk liderleri liginde iş dünyası genelinde 2'nci sıraya Koç Holding yerleşmiş durumda. Halk genelinde 3'üncü sırada yer alan Koç Holding'in CEO'su Turgay Durak'a göre KSS alanında son yıllarda önemli değişimler yaşanıyor. Durak, "Özellikle değişen sosyal dinamikler ve tüketici beklentileri, sosyal sorumluluk çalışmalarının tüketim kararları ve marka algısı üzerinde artan rolünü rakamlarla kanıtladı" diye konuşuyor. Bu nedenle sosyal projeleriyle topluma katkı yaratan şirketlerin ciddi rekabet avantajı yakaladığına dikkat çekiyor ve ekliyor: "Bu projeler, toplumsal bir soruna dikkat çekebilmek ve bunun giderilmesine katkıda bulunmak amacıyla tasarlanıyor.   

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER