Capital'e abone olun.
YENİ ÜRÜNLE BÜYÜME PLANI

Yeni ürünle büyüme planı

10 yılda 10 kat büyüyen, 110 milyar dolarlık hacme ulaşan pazardaki büyüme yeni dönemde daha hızlı olacak.

Son Güncelleme: 01.10.2012

Dünyada trend değişti. Eskiden bankalar için özel bankacılık, sadece mevduat anlamına geliyordu. Hızlı büyüyen bu alandan daha fazla kâr etmek isteyen bankacılar, pek çok yeni ürün ve hizmet geliştirdi. Türkiye’de de benzer bir gelişme var. Varlık yönetiminden miras danışmanlığına kadar pek çok alanda dikkat çeken ürünler, bu yeni trendin habercisi. 10 yılda 10 kat büyüyen, 110 milyar dolarlık hacme ulaşan pazardaki büyüme yeni dönemde daha hızlı olacak. Türkiye’de özel bankacılık son 10 yıldır gelişiyor. Yapı Kredi, Garanti, İş Bankası gibi bankaların öncülüğünde pazar, son 10 yılda 10 kat büyüme gösterdi. Net bir veri olmasa da toplam hacmin 100-110 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor. Özel bankacılığın hedefinde ortalama 1 milyon TL ve üzeri mevduatı olan müşteriler var. BDDK verilerine göre, 2011 yılında 1 milyon TL ve üzeri büyüklüğe sahip mevduat sayısının 40 bine ulaştığı görülüyor. Bu rakam yılda yaklaşık yüzde 30 düzeyinde büyüme gösteriyor. Potansiyel müşteri sayısı artarken bankaların özel bankacılık hizmetleri kapsamında sunduğu ürün ve hizmetlerde de müthiş çeşitlilik oluşuyor. Bir yandan finansal ürünler yelpazesi genişlerken diğer yandan sanat, miras, vergi, gayrimenkul, filantropi gibi çok farklı alanda danışmanlık hizmetleri sunuluyor. Bugüne kadar mevduat odaklı olan özel bankacılık, yeni ürün ve hizmetlerle bankalar için artık kârlı ve hızlı büyüyen bir iş kolu haline gelmiş durumda.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.


ALANIN ÖNCÜ BANKALARI
Türkiye’de bankalar, özel bankacılık hizmetlerinde birbirinden farklı tanım ve segmentasyonlar kullanıyor. Örneğin, özel müşteri varlık bakiyesinde, her bankanın farklı kriterleri var. Bazı bankalar, özel bankacılık müşterisi olarak tanımlanabilmek için 250 bin dolar ve muadili varlık bakiyesini yeterli görürken, bazıları, 500 bin dolar asgari varlık beklentisi kriteri koyuyor. Bu nedenle ne yönetilen varlıklar açısından ne de müşteri sayısında pazar payı sıralaması yapmak kolay. Ancak, Türkiye’de özel bankacılığın öncüsü bankalar var. Yapı Kredi, Garanti, İş Bankası, Akbank, TEB gibi bankaların aralarında sayıldığı bu öncüler, bugün de pazardaki en aktif oyuncular. Diğer yandan son yıllarda orta ölçekli bankaların da özel bankacılık faaliyetlerini büyüttüğü görülüyor. Yapı Kredi Özel Bankacılık Pazarlama Direktörü Ayşe İmre Tüylü, Türkiye’de tüm büyük bankaların özel bankacılık hizmeti sunduğunu söylüyor. “Yapı Kredi Private Banking olarak şu anda hem yönetilen hacim hem hizmet verilen müşteri sayısında pazarda lider konumdayız” diyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER