Capital'e abone olun.
YENİLEME HEYECANI

Yenileme heyecanı

Değiştirme süresindeki düşüş, talebe nasıl yansıyacak?

Son Güncelleme: 01.09.2014

Çok değil sadece 5 yıl önce, mutfak ve banyoların yenilenme süresi ortalama 15-20 yıldı. Artık ortalama 7 yılda bir değiştiriliyor. Yine 5 yıl öncesine göre tüketicinin otomobilini değiştirme süresi, 6 yıldan 4 yıla geriledi. Tablet bilgisayarların yenilenme süresi yüzde 25, yataklarınki yüzde 44, bulaşık makinelerininki ise yüzde 40 oranında kısaldı.

Sadece bu kategorilerde de değil. Çarpıcı değişim, mobilyadan küçük ev aletlerine kadar 20’ye yakın ürün grubunda kendini gösteriyor. Yenileme alımlarındaki zaman aralığının 5 yıl öncesine kıyasla ortalama yüzde 30 kısaldığı görülüyor. Uzmanlar ise bu trendin süreceği konusunda hemfikir.

Bir zamanlar "evladiyelik eşyalar" vardı. Yani ömür  boyu kullanılan, hatta bir sonraki nesle bırakılan ürünler... 1980’lerde beyaz eşyada ortalama kullanım süresi 20 yılı, 1990’larda TV’de ortalama kullanım süresi 10 yılı bulurdu. İlk çıktığı dönemde cep telefonunu kullanma süresi 5 yıla kadar uzamıştı.

Ancak, şimdi tablo çok değişti. Beyaz eşyadan cep telefonuna, mobilyadan otomobile kadar ürün yenilemede süre hızla aşağıya iniyor. Cep telefonu gibi ürünlerde 1 yıla, hatta bazı durumlarda daha da altına geriliyor.

14 sektörden 20 ürün grubunu dahil ettiğimiz araştırmanın sonuçları bu yönde mesajlar içeriyor... Yenileme alımlarındaki sürenin, 5 yıl öncesine göre sektör bağımsız, ortalama yüzde 30 kısaldığı görülüyor. Yani tüketicinin aynı ürünü kullanma süresi, giderek azalıyor. Hatta bazı kategorilerde yarı yarıya inmiş durumda. Üstelik bu müthiş hıza sadece 5 yılda ulaşıldı.

Sektör temsilcilerinden alınan bilgilere göre yenileme süreleri otomobilde 4, beyaz eşyada 6-8, yatakta ise 5 yıla indi. Mobilya değiştirme sıklığı 5 yıl önce 10-12 yıl iken artık sadece 7 yıl. Teknoloji ürünlerinde ise günümüzde yıl değil ay hesabı yapılıyor.  

Etiketler: yenileme,değişim,yatırım,Tüketici,üretim,pazar,sektörler

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER