Capital'e abone olun.
YENİLENME LİDERLERİ

Yenilenme liderleri

Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Logonun ömrü olur mu? Uzmanlara göre 20 yıl içinde logolar yenilenmeli. Bu doğrultuda bazı şirketler, logolarını tamamen yenilerken bazıları günün koşullarına uygun olarak revize ediyor. Türkiye’deki şirketler de bu trende uyuyor. Son 5 yılda 21 şirket, logosunu yeniledi. Bunda ise değişen strateji ve vizyon etkili oldu. Daha genç ve enerjik imaj yaratma isteği de bir başka etkendi. Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize ise 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı. Bu liderler, yenilenen logolar içinde en çok TTNet logosunu beğendi. Onu Turkcell ve Vakıfbank takip etti.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
"Guerrilla Marketing" (Gerilla Pazarlama) kitabının yazan, ünlü pazarlama gurusu Jay Conrad Levinson, şirketlerin marka stratejilerini oluştururken, logolarını en az 20 yıl içinde değiştirmek üzerine oluşturmaları gerektiğine inanıyor. Ona göre değişen iş ortamı, teknoloji, müşteri alışkanlıkları ve iş yapma biçimleri, logoların yıllar içinde yenilenmesini zorunlu kılıyor. Pazarlama gurusu Levinson, “En az 20 yıl” diye öneriyor ama şirketlerin logo değiştirme eğilimi ve logoların “yaşam süresi”, sektör ya da şirketlerin kültürlerine göre farklılık gösteriyor. Örneğin Amerikan TV kanalı CBS, içinde “göz” unsuru bulunduran logosunu 60 yıldır değiştirmiyor. ’ American Airlines, logosunu 45 yıl sonra ilk kez 2013 yılında değiştirdi. Nivea ise 1925’ten bu yana koruduğu logosunda, ilk değişikliği çok yeni gerçekleştirdi. Rekabetin yoğun ve yeniliğin hızlı olduğu teknoloji gibi bazı sektörlerde ise logo değişikliği süresi 10 yıla kadar inebiliyor. Bunun örneğini ise Türkiye’deki GSM şirketlerinden Avea ile Turkcell sergiledi.

Bazı şirketler ise kültürlerinin bir parçası olması ve müşterilerinden gelen talepler nedeniyle ufak yenilikler yaparak logolarını korumayı tercih ediyor. Ancak bunların sayısının da bir elin parmakları kadar olduğunu söylemekte yarar var. Bu kapsamda yer alan şirketler, radikal bir değişiklik yapmasa bile logolarını günün koşullarına uygun karakterlerle yenileme yoluna gidiyor. Ancak uzmanlar, GAP ve benzeri şirketlerde olduğu gibi müşterilerin tepkisini çekecek pazarlama kazalarına yol açmadan logo değişikliğini gerçekleştirmek gerektiğini söylüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER