Capital'e abone olun.
YERELLER NE YAPACAK?

Yereller ne yapacak?

Bundan 5 yıl öncesi için yapılan tahminlerde yerel perakendecilerin hızla yok olacağı konuşuluyordu. Genel beklenti yerel zincirlerin yerini büyük ulusal ve uluslararası grupların alması yönündeydi. Tahminler tutmadı… Son 5 yılda, yerel perakendeciler daha da güçlendi. Ulusal ve uluslararası rakiplerine göre daha hızlı büyüdü. 5 yılda ciroları 6,5 milyardan 10 milyar dolara çıktı. Sayıları 377’ye yükseldi. Bugün artık 50’den fazla mağazası olan 10’dan fazla yerel zincir var. En büyük 50 yerel zincir arasındaysa ilk sırada Hakmar, Çağrı, Pehlivanoğlu, Mopaş ve Pekdemir yer alıyor. Yerel zincirlerin hedefi 8 yılda toplam ciroyu 70 milyar TL’ye çıkarmak.

Son Güncelleme: 01.08.2015

Carrefoursa bu yılın başında önce Antalyalı 1e1 Marketleri’ni, ardından İsmar’ı ve son olarak Kiler’i bünyesine kattı. Perakende pazarını hareketlendiren bu gelişme, gözleri yerel perakendecilere çevirdi. Çok değil, 2000’lerin başında yerel perakendecilerin kalmayacağını tahmin edenler fena halde yanıldı… Sayıları 400’e yaklaşan yerel perakendeciler, sektörün büyük oyuncularının radarında. Onları cazip kılan en önemli özellikleriyse büyük ulusal ve uluslararası rakiplerine göre daha hızlı büyümeleri… Geçen yıl, Türkiye’de ulusal ve uluslararası organize perakendeciler ortalama yüzde 9,7 büyürken yerel zincirler yüzde 14’ün üzerinde büyüdü. 5 yılda yerel zincirlerin cirosu da 6,5 milyardan 10 milyar dolara yükseldi. 8 yıl içinde toplam cironun 70 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. Verimliliğe ve faaliyet gösterdikleri bölgelerde büyümeye odaklanan yerel zincirlerin planları arasında ulusal olmak ve komşu pazarlara açılmak da var. Ancak öncesinde yerel zincirleri bekleyen en önemli gelişme konsolidasyon ve satın almalar olacak. Ulusal ve uluslararası grupların radarında olan Türkiye’nin en büyük yerel zincirlerini araştırdık. Doğu’dan Batı’ya,Kuzey’den Güney’e kadar Türkiye’nin en güçlü ve en büyük 50 yerel perakendecisini tespit ettik.
CİRO 10 MİLYAR DOLAR Stéphane Garelli, dünyanın önde gelen işletme okullarından IMD’de profesör. Aynı zamanda IMD Dünya Rekabet Merkezi’nin kurucusu. Garelli, ekonomide yerel gelir kaynaklarının önem kazandığını ve bu nedenle önümüzdeki dönemde aile şirketlerinin sayısının ve öneminin artacağını söylüyor. Türkiye’de sayıları 377’ye ulaşan yerel zincirler Garelli’nin tespitini doğrular nitelikte. Neredeyse hepsi aile şirketi olan bu işletmeler, büyük rakiplerine karşı büyümeye devam ediyor. Satış noktalarını 4 bine çıkaran yerel zincirler, aynı zamanda Türkiye’de en fazla istihdam sağlayan en büyük üçüncü sektör oldu. Bugün Türkiye’deki 377 yerel zincirde 70 binin üzerinde kişi çalışıyor. Yerel zincirlerin satış yaptıkları toplam perakende alanının büyüklüğü ise 2,4 milyon metrekareyi geçiyor. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Mustafa Altunbilek, yerel perakende zincirleri olarak yılda toplam 10 milyar dolar ciroya imza atıklarını söylüyor. Yerel perakende zincirlerinin ulusal ve uluslararası rakipleriyle kıyaslayınca büyüme oranları da yüksek. Geçen yıl ekonomide yaşanan olumsuzluklara rağmen yerel perakendeciler yüzde 14’lük büyümeye imza attı. Buna karşın ulusal ve uluslararası zincirlerin büyümesi yüzde 9,7’de kaldı. Cushman&Wakefield Yönetici Ortağı Toğrul Gönden de Türkiye’de yerel zincirlerin hala çok güçlü olduğunu belirterek bunların birçok kategoride ve fiyat seviyesinde rekabet ettikleri uluslararası markaları satışlarda geride bıraktığını söylüyor.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler: yerel perakendeciler,türkiyenin en güçlü 50 yerel perakendecisi

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER