Capital'e abone olun.
İŞ DÜNYASININ YAZ BAKIMI

İş dünyasının yaz bakımı

Yazla birlikte iş dünyasında kişisel bakımda yeni bir döneme girildi...

Son Güncelleme: 28.12.2016

Yaz geldi… Bu da daha fazla gün ışığı, daha çok dışarıda olmak dolayısıyla daha çok enerji gereksinimi anlamına geliyor. Sıcak havalara uygun yaşamak için de yeni bir rutin şart. Bu nedenle beslenme düzeni ve vücudu zinde tutacak sporlar da yaza uygun olarak değişiyor. Yaza daha fit girmek isteyenler de yazla birlikte detoks kamplarına giriyor, bakım merkezlerinde ciltlerini yeni mevsime hazırlıyor. Uzmanlar da yaz aylarında daha sağlıklı olmak için bir dizi hazırlık yapmak gerektiğini söylüyor. Örneğin The LifeCo Wellbeing Program Direktörü Mirey Yuhay, 7 günlük detoks ve arınma programları ile yenilenmeyi öneriyor. Temiz havada kanın ve dokuların temizlenmesini sağlayarak, bedene yenilik getiren detoks programlarının hafifleme ve enerji sağladığını ifade ediyor. “Bizler yaz dönemine girmeden merkezlerimizde bu içsel bakım sürecini destekleyen ve orta ve uzun vadede sağlık yatırımı olarak görebileceğiniz well-aging terapilerini de özellikle öneriyoruz” diyen Yuhay sözlerine şöyle devam ediyor: “Yüksek doz C vitamini bağışıklığını artırıp cilt için yenileyici ve antioksidan bir etki yaratırken yine karaciğer temizliği için kullandığımız glutatyon anti-aging etki yaratıyor. Ozon terapide hücreler temizlendiği için cilt kalitesi ve canlılığı artıyor, enerji yükseliyor.”

NASIL BESLENMELİ?
Sadece detoks değil, yaza hazırlık kapsamında beslenme de çok önemli. Çırağan Palace Kempinski Sanitas Spa Uzmanı Fatih Aydın, yaz aylarında güne özellikle 1 bardak ılık su ile başlanması gerektiğini söylüyor. Sıcak havalarda kahvaltının atlanmaması gerektiğine dikkat çeken Aydın, nasıl beslenmek gerektiğini de şöyle açıklıyor: “Kadınlar tuz ve baharat tüketimine özellikle dikkat etmeli. Fazla tuz selülit oluşumuna katkı sağlar. Erkekler de çoğunlukla kırmızı et yerine beyaz eti yaz aylarında daha çok tercih etmeli.” Esteworld diyetisyenlerinden Tubanur Şaşmaş da günde 3 litreye yakın su tüketilmesi gerektiğini ifade ediyor. “Hafif beslenmek, bol su içmek, ağır ve yağlı gıdalardan kaçınmak gerekir. Ara öğün olarak 2 dilim ananas üzerine tarçın serpip tüketmek ödem atmaya yardımcı olacağı gibi hızlı yağ yakımını destekler” diyor. The Grand Tarabya SPA Müdürü Nihal Vela da sıcaklarda aşırı terleme sonucu, vücuttan terle birlikte ihtiyacımız olan minerallerin atıldığına dikkat çekiyor, “Bu sebeple kaybettiğimiz mineralleri tamamlayabilmemiz için bol sebze ve meyve tüketmeliyiz. Özellikle günde 2 fincan yeşil çayı hayatımızdan eksik etmemeliyiz” diye konuşuyor.

ZİNDE TUTAN YÖNTEMLER
İş dünyası yazla birlikte daha hafif bir beslenmeye geçiyor. Menülerde hayvansal proteinlerden çok bol vitaminli sebzeler öne çıkıyor. Sıvı tüketimi artıyor. Örneğin Alcatel Türkiye Ülke Müdürü Tamer İşisağlam,“Sebze ağırlıklı besleniyorum. Bu da beni zinde tutmaya yetiyor” diyor. Gloria Jean’s Coffees Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dinçerler de daha az yemek yediğini söylüyor. Bol sıvı tüketerek daha zinde kalmaya çalıştığını ifade ediyor. Modacruz Kurucusu Melis Güçtaş, yaz aylarında yanında su şişesiyle dolaşıyor. “Bol bol su tüketmeye çalışıyorum. Sık sık ara öğünlerde yemek için ofiste etrafta kuruyemiş ve meyve bulunduruyoruz” diyor. “GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı da sıcak havalarda beslenmesine dikkat ediyor. Un ve şekeri hayatından çıkaralı uzun yıllar olduğunu anlatan Kantarcı, sözlerine şöyle devam ediyor: “Yazın daha hafif gıdalar, bol meyve, sebze ve sıvı tüketmeye çalışıyorum.” Spectrum Brands CEO’su Demet Savaş, glütensiz ve protein ağırlıklı besleniyor. “Dolaşım sistemimi destekleyici Co-enzim QH, omega 3 ve prebiyotik kullanıyorum” diye konuşuyor. Euler Hermes Türkiye CEO’su Özlem Özüner, bir öğünü lifli besinler veya şekeri az meyve ile geçirmeye dikkat ediyor. Yaza özel beslenme programını da şöyle anlatıyor: “Diyetim, ağırlıklı sebze ve yeşil salatalardan oluşuyor. Sabahları kepek ekmeği, ince bir dilim peynir, yanında üç adet ceviz ve salatalık yiyorum. Öğle saatlerinde et veya tavuklu salata veya çorba tercih ediyorum. Akşamları da karbonhidrat içermeyen yemek seçeneklerini değerlendiriyorum.”


  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: ceolife sağlık iş dünyası yaz bakımı

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER