Capital'e abone olun.
EN PAHALILAR LİSTESİ

En pahalılar listesi

Türkiye’de altın kaplamalı bir Bugatti Veyron istiyorsanız, 15 milyon TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor.

Son Güncelleme: 18.01.2016

Clive Christian, markasını dünyada pek bilen yoktur. Ancak bu İngiliz markası dünyanın en pahalı parfümlerini üretiyor. No 1 isimli parfümünün bir litresi 6,7 milyon Euro’ya satılıyor. Türk lirasıyla yaklaşık 23 milyon TL ödemeniz gerekiyor. Dünyanın en pahalı parfümünün şişesi de sanat eseri gibi. 24 ayar altınla kaplı şişenin üzeri 2 bin pırlantayla süslü. Şişenin ortasında yer alan 2 adet aslan figürünün gözlerindeyse sarı pırlantalar kullanılmış. Arslanların dillerindeyse yine dünyada çok nadir bulunan pembe pırlantalar mevcut. Dünyanın en pahalı parfümü her yerde bulunmuyor… Bu parfümü satın almak istiyorsanız Londra’nın en meşhur mağazası Harrods’a ya da New York’da bulunan Bergdorf Goodman’a gitmeniniz gerekiyor. Sadece parfümde değil saatten çantaya, cep telefonundan ayakkabıya kadar dünyanın en pahalı ürünlerinin fiyatı dünyanın en lüks spor araba fiyatlarını bile geçiyor. Dünyanın en pahalı kadın saatinin fiyatı tam tamına 40 milyon Euro. Graff Diamonds tarafından üretilen saate ödeyeceğiniz parayla 4 milyon Euro değerindeki dünyanın en pahalı otomobili Lamborghini Veneno Roadster’den tam 4 tane alabilirsiniz. Dünyanın en pahalı cep telefonu iPhone 5 Black Diamond’un fiyatıysa 15 milyon dolar. Bu telefona da ödeyeceğiniz parayla 4 tane Bugatti 52 lüks Veyron satın almanız mümkün. Türkiye’de de birçok lüks ve pahalı ürünün fiyatı birkaç milyon lirayı buluyor. Hatta çoğu zaman bu rakamı geçiyor. Türkiye’nin en pahalı arabalarından biri olan Lamborghini’yi satın almak istiyorsanız 3 milyon TL’yi gözden çıkarmanız gerekiyor. Türkiye’de satılan en pahalı erkek saati Frank Müller’in fiyatıysa 2 milyon TL’ye yakın. 

LÜKS TÜKETİM ARTIYOR
Bain & Company’nin raporuna göre 2014’te dünyada lüks ürünlere 224 milyar dolar harcandı. 2013’e göre lüks pazarı 2014’te yüzde 5 büyüdü. Bu yıl da dünyada lüks ürünlere 235 milyar dolara yakın bir paranın harcanması bekleniyor. Lüks tüketimde en büyük artışsa turist harcamalarında… Son 15 yıldır turizm, lüks endüstrisini yeniden şekillendiriyor ve seyahat sırasında yapılan harcamaların lüks içindeki payı artıyor. Türkiye’de de lüks ürünlere olan talep ekonomik krize rağmen devam ediyor. Lüks danışmanı Ferda Bakay, “Türkiye’deki lüks ürünlere olan talebin artışında Azeri ve Arap turistlerin ciddi katkısı var” diyor. Bakay, lüks harcamalarının Türkiye’de her yıl ortalama yüzde 8 büyüdüğünü belirtiyor. Güsar, lükse doymuş pazarlardaysa insanların kendilerini mutlu etmek, keyif almak ve özgün olmak için lüks ürünleri tercih ettiklerini söylüyor. Türkiye’nin lüks tüketiminde tüketici tercihleri bakımından olgunlaşmakta olan bir pazar olduğunu belirten moda strateji uzmanı Başak Kocabıyıkoğlu da “Olgunlaşmakta olan pazarlarda lüks tüketiciler öncelikle saat, mücevher, çanta gibi kolay ‘kimlik’ ürünlerini tercih ediyor. Lüks tüketimde konfeksiyon ve küçük aksesuar gibi kimliği ilk görüşte belli olmayan ürün tercihi daha olgun pazarlara mahsus” diyor. 

GÖSTERİŞ İÇİN ALINIYOR
Dünyanın en lüks markalarının hemen hepsi Türkiye pazarına girmiş durumda… Ancak Türkiye’de lüks pazarının dünyayla kıyaslandığında önemli farklılıkları var. Lüks danışmanı ve Oggusto. com’un kurucusu Özlem Güsar, “Genel olarak Türkiye lüks pazarı Rusya, Çin, Brezilya gibi gelişmekte olan ülkelerin lüks anlayışıyla paralel ilerliyor. Yani daha çok gösteriş, özenti ve şov üzerine yapılan alışverişler söz konusu” diye konuşuyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler: ceo life yaşam en pahalı

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER