Tarz CEO'lar seçildi

Türkiye’deki en tarz sahibi iş insanı kim? Bu soruyu iş dünyasının patron ve yöneticilerine sorduk işte yanıtları...

19.01.2016 14:32:010
Paylaş Tweet Paylaş
Tarz CEO'lar seçildi
Son yıllarda tarz sahibi olmak daha da önemli bir hal aldı. Peki, tarz sahibi olmak ne anlama geliyor? Uzmanlara göre ne güzel giyinmek, ne çok güzel ya da yakışıklı olmakla tarz sahibi olunmuyor… Hatta tarz sahibi olmanın fit görünmekle ya da marka giyinmekle de alakası yok… Tarz sahibi olmak için özgün olmak gerekli. Sadece giyimle değil duruşla, üslupla, iletişimle de farklılaşmak önemli. CEOLife olarak iş dünyasının önde gelen patron ve yöneticilerine tarzını en beğendiği iş insanlarını sorduk. 200’ün üzerinde kişinin katıldığı anketin sonucu bizi iş dünyasının en tarz kadın ve erkeğine götürdü. Bu sonuca göre iş insanları en çok Ümit ve Cem Boyner’i tarz bulduklarını belirtti. Onların hemen arkasından kadınlar arasında ikinci sırayı Güler Sabancı üçüncü sırayı ise Gülden Yılmaz aldı. Erkekler arasında Cem Boyner’i takip eden isim Bülent Eczacıbaşı olurken, onun hemen ardından üçüncü sırada Cem Hakko geldi. Kadınlarda da erkeklerde de ilk üçte moda sektöründen iki ismin olması dikkatten kaçmadı.

TARZ OLMAK İÇİN NE YAPIYORLAR?
Peki iş dünyası kendi tarzını oluştururken nelere dikkat ediyor? Türkiye’nin önemli patron ve CEO’larının yanıtladığı CEOLife Tarz Anketi’nde bu soruya da yer verdik. İş dünyasından aldığımız bilgiler ışığında iş insanlarının kendi tarzlarını oluştururken en çok kendi vücut tipine göre kıyafet seçmeye dikkat ettiğini görüyoruz. Geleneksel şıklığa önem veren pek çok iş insanı günlük bakımına da çok dikkat ettiğinin altını çiziyor. Tüm kıyafetlerinin kalitesine dikkat ettiğini söyleyenlerin sayısı da hiç az değil. Ayrıca yeniliklere, keşfe ve denemeye çok açık bir insan olmalarının kendilerini farklı kıldığını düşünüyorlar. Tabii aksesuarlarla fark yaratanlar olduğu gibi kendi modasını kendi yaratanlar da var. İş dünyasındaki isimlerin alışverişe çok da zaman ayırmadığı anketimizden çıkan bir diğer çarpıcı sonuç. Ankete katılan iş insanlarının yarısı ayda bir kez alışverişe çıkıyor. Yılda bir-iki ve haftada bir çıkanlar da söz konusu. En çok alışveriş yapılan yerler ise AVM’ler, cadde mağazaları ve yurtdışı olarak ön plana çıkıyor. CEO’ların genellikle kendi alışverişlerini kendi yaptıkları da anketten çıkan sonuçlarda görülüyor.
~İŞTE BÜYÜK AVANTAJ
Tarz sahibi kişilerin belirli ortak özellikleri de mevcut. Uzmanlar bu kişilerin başkaları ne der korkusu ya da önyargısıyla hiçbir zaman hareket etmediğini söylüyor. Kişisel imaj danışmanı Özlem Çakır da bu görüşte… Başkalarının ne düşündüğü konusunda kaygısı olan insanların tarz sahibi olamayacağını belirten Çakır, bunun üstesinden gelmenin önemine değiniyor. Tarz sahibi olan insanların aynı işi yapan insanlar arasında yarattıkları farka da dikkat çeken Çakır, şöyle devam ediyor: “Tarz sahibi kişilerin akılda kalıcılıkları daha fazla olur. İnsanların radarlarında olurlar. Dikkat çektikleri ve akla gelen ilk insan oldukları için bu olguyu doğru kullandıklarında ciddi network oluşturma ve iş olanakları sağlama avantajı yakalayabilirler. Tarz sahibi kişiler kimseyi taklit etmez, ortalama olmazlar. Özenirler ama özenti olmazlar, markaların arkasına saklanmaz veya markalardan statü için güç almazlar. Marka tercihleri kalite nedeniyle olur. Değerlerinden ödün vermezler. Dolayısıyla duruşlarını bozmazlar, kaliteden ödün vermezler, gösterişi sevmezler. Moda diye kendilerine yakışmayacak kıyafet ve aksesuarları seçmezler. Abartıdan uzak dururlar. ‘Mış’ gibi yapmazlar.” CEOLife Tarz Anketi’nde ilk üçte yer alan Cem Boyner, Bülent Eczacıbaşı ve Cem Hakko da Çakır’ın üzerinde durduğu bu özellikler nedeniyle ön plana çıkmış durumda. Oylamaya  katılan iş insanlarından Carrefoursa Genel Müdürü Mehmet Nane, bu üç iş adamının tarzlarıyla ilgili şu yorumu yapıyor: “Cem Boyner’e ne giyse yakışıyor. Modern ve klasiği çok dengeli taşıyor. Bülent Eczacıbaşı klasiğin çok şık bir temsilcisi… Cem Hakko ise modern giyimin öncülüğünü yapıyor.” Ece Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz ise Bülent Eczacıbaşı’nın tarzını çok beğendiğini söylüyor ve “Bülent Eczacıbaşı stil, üslup ve mütevazılığı ile birleşince örnek alınacak bir tarz ortaya çıkıyor” diye konuşuyor.

KADINLARIN İŞİ ZOR
Modacı Dilek Hanif, hem sosyal yaşamda hem de iş hayatında şık bir duruşu olan, tarz sahibi insanların daha fazla dikkat çektiğini söylüyor. Fark yaratan stillerin iş yaşamının yoğun temposu içinde hemen parladığını belirtiyor. “Bence şıklık detaylara verilen önemin bir göstergesi, kişilik hakkında 40 moda&ceo CEOLIFE EKİM 2015 da önemli ipuçları veriyor” diye konuşan Hanif, bu nedenle tarzı olan, şıklığıyla dikkat çeken iş insanlarının, girdikleri ortamda daha etkin bir duruş sergilediğini söylüyor. Tarz sahibi olma konusunda kadınların erkeklere nazaran biraz daha zorlandığı, bu konunun uzmanları tarafından dile getirilen önemli bir ayrıntı. Özellikle giyim konusunda vücut şeklini iyi tanımamak, başkalarından çokça etkilenmek, zaman zaman aşırı erkekleşmek ya da aşırı feminenlik iş dünyasında kadının görünümde karışık mesajlar vermesine neden olabiliyor. Ancak bu konuda başarılı olan pek çok iş kadını da var. CEOLife anketinde ön plana çıkan Ümit Boyner, Gülden Yılmaz ve Güler Sabancı bu isimlerden sadece birkaçı… Turkish Yatırım Genel Müdürü Berra Doğaner, en şık isimler arasında Ümit Boyner’i seçmesinin nedenini şöyle anlatıyor: “Tarz bana göre kendi kültürüne, yaşam biçimine, iş anlayışına uygun bir davranış bütünü. Benim tarz bulduğum kişiler arasında olan Ümit  Boyner, kişiliği ile örtüşen bir formda daha renkli ve cesur bir şıklık sergilediği için de benim favorilerim arasında yer alıyor.” Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı da ankette en tarz çıkan liderler arasında yer alıyor. Sabancı’nın abartılı giyinmemesi, güç gösterisi yapmaması, kendine özgü aksesuarları onu listede ön plana çıkaran etkenler arasında sıralanıyor.

BRANSON ÖRNEĞİ
Sıralamaya giren her bir iş adamının ve yöneticinin kendine ait bir tarzı olduğunu söyleyen Kişisel Marka, Stil ve İmaj Danışmanı Rüzgar Mira Okan, bu kişilerin neden tarz olarak görüldüğünü şu sözlerle anlatıyor: “Karizmaları, beyefendilikleri, doğallıkları, samimi ve güçlü duruşları, mıknatıs insan olmaları, yalın ve rafine giyim stilleri, kendilerini iyi tanıyıp buna göre giyinmeleri onları bu konuma taşıyor. Bu isimlerin imza duruşları, imza renkleri ve imza aksesuarlarının olması yani onlarla özdeşleşmiş özelliklere sahip pek çok detaya sahip olmaları da onları ön plana çıkarıyor.” Kişisel markası güçlü bireylerin kendilerine özgü birer tarzı olduğunu söyleyen Okan, en iyi kişisel marka örneklerinin kendi olabilenlerden çıktığına vurgu yapıyor. Dünyadan da Virgin Şirketler Grubu CEO’su Richard Branson’ı örnek veren Okan, “Branson, bize tarz sahibi olmanın sadece takım elbise ile olmayacağını gösterdi. Branson, düşünce ve düşüncelerini uygulama şekli, kendine ait giyim stili ile ayrıca kreatif ve farklı olarak da tarz sahibi olunabileceğine verilebilecek en güzel örneklerden biridir” diyor.
~İDDİALI SEÇİMLERDEN KAÇINIRIZ
ÜMİT BOYNER (BOYNER HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ)

İş dünyasında tarz sahibi kadın ve erkekler arasında açık ara birinciliği Cem ve Ümit Boyner göğüsledi. İşleri gereği modayı yakından takip eden karı kocanın liste başına oturması pek de şaşırtıcı değil. Peki tarzlarını oluştururken neye dikkat etmişti Boyner’ler. İşte bunun cevabını Ümit Boyner şu sözlerle veriyor: “Tarz olmak üzerinde düşündüğümüz bir konu pek olmadı. Cem de ben de iddialı seçimlerden, rahat olmayan kıyafetlerden kaçınırız. Kendimiz için hem dış görünüşte, hem davranışta doğallığı yansıtmanın önemli olduğunu düşünürüz. Tarz sahibi olan insan düşüncelerini, seçimlerini, hayat tarzını ve bakış açısını etki altında kalmadan bağımsızca yansıtabilen insandır.” 

10 BAŞLIKTA TARZ SAHİBİ OLMANIN SIRLARI 
İmaj danışmanları tarz sahibi olmak isteyenlere şu önerilerde bulunuyor: 
1 Öncelikle kendinizi iyi tanıyın. Zihin, beden ve ruh üçgenine önem verip bunların üzerinde çalışın. 
2 Özgüveninizi geliştirmek şart… İçsel değişim ve gelişimle ortaya çıkan özgüven mütevazı bir özgüvendir. 
3 Vücut diline ve iletişime yansıması kişiyi başkaları ne düşünür kaygısından özgürleştirirken, kendini yani özünü tüm samimiyetiyle ortaya koymasına ve bir duruş sergilemesine yardımcı olur. 
4 Duruş sahibi insan yaptığı tüm seçimleriyle iç dünyasını dışa yansıtır. Buna giyim tarzı ve seçtiği aksesuarlar da dahil… Giyim stili olarak yalın, akıllı ve zamansız parçalara yönelin.
5 Kendinize bir yatırım gardırobu oluşturun, kendinize bir stil yaratın. Özgün, güçlü ve güncel olun. 
6 Kıyafetleri iyi taşımak için postür ve duruş çok önemli. Postürünüzü ve duruşunuzu güçlendirin. Fit olun. 
7 Kıyafetler, saç ve aksesuarlar bizim için konuşur. Görünüm mesajınız net ve tutarlı olsun. 
8 Pozisyonunuza ama en önemlisi hedef ve amaçlarınıza göre giyinin. 
9 İmza renginizi, imza kokunuzu, imza mottonuzu, imza aksesuarınızı, imza duruşunuzu belirleyin. 
10 Beden dilinizi, konuşma ve sunum tarzınızı, hitabetinizi güçlendirin. Fotoğraflarda nasıl poz vermeniz gerektiğini dahi çalışın.

~“TARZ SAHİBİ OLMAYI ERKEN YAŞTA ÖĞRENDİM”
CEM HAKKO (Vakko Yönetim Kurulu Başkanı)
İYİ KUMAŞIN FARKI

Tarz sahibi iş insanı olarak öne çıkmamda büyük ölçüde çok küçük yaşlardan beri bu endüstrinin içinde olmamın katkısı vardır. Modaya hiçbir zaman yüzeysel bir ilgim olmadı. Renkler ve stiller kadar malzemeleri tanımayı; iyi bir kumaşın bir takım elbise ya da cekette yaratttığı farkı çok erken yaşlarda öğrendim.
KÜÇÜK FARKLAR YARATMAK
Stil sahibi olmayı, size neyin yakıştığını bilmek ve her ne kedar moda altı ayda bir değişiyor olsa da, bu değişimleri kendi stilinizde küçük farklar yaratacak şekilde uygulamak olarak görüyorum. İş dünyasında stil sahibi olmak diye bir şey olmamalı. Bir insan stil sahibi ise bu onun tüm dünyası için geçerlidir. İş hayatında da, spor yaparken de, sosyal hayatını yaşarken de…
KENDİ TARZINI NASIL BELİRLEDİ?
Zaman içinde neyin yakıştığını ve neyin hayatımı kolaylaştırdığını deneyip bularak kendi tarzımı belirledim. Giyim stilimin en belirleyici özelliklerinden biri de aktif bir spor hayatımın olması. Takım elbise içinde olmaktan daha mutlu olduğum zamanlar onlar.

 “70’Lİ YILLARDAN İLHAM ALIYORUM”
GÜLDEN YILMAZ  (KOTON EŞ BAŞKANI)
GÜNCEL OLANDAN KOPMUYOR 

Moda alanında çalışıyor olmamın tarzımda tabii ki etkisi var. Güncel olanı hep takip etmek zorundayım. Bunun yanı sıra modayı yalnız moda uğruna uygulamamayı da kendime hep düstur edindim. Kendimi içinde rahat hissettiğim ve çalışabildiğim kıyafetler giyiyorum. Yeni ve güncel olandan kopmamak önemli... Ama sanırım daha önemli olan, bu güncellemeyi kendi zevk ve hayat koşullarına uygun olarak yapmak. 
BASKIN TERCİHLERİ YOK 
70’li yıllarda büyüdüm. Dolayısıyla bu dönemim kodlarına hep bir hayranlığım olmuştur. Sanırım kendi zevkimde bunu hep yansıtıyorum. Genelde 70’li yıllar ilhamlı bir saç ve makyaj üslubum vardır. Parfüm ve aksesuarda çok baskın tercihler yapmam. Bir de kendime bakmaya çalışırım. Sağlığıma, saç ve cildime elimden geldiğince iyi davranmaya çalışırım.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz