Capital'e abone olun.
EL ÇANTASININ GÜCÜ

El çantasının gücü

Akıllı şirketler nasıl uyum sağlıyor?

Son Güncelleme: 01.03.2010

ANA FİKİR Kadınların para ve güç alanına girişi, onların markalara, şirketlere, ürünlere ve hizmetlere yaklaşımını dönüştürdü. Şu anda kadınlar, satın alma kararlarının çoğunluğunu etkiliyor ve her yıl yeni servetler edinerek trilyonlar üzerinde doğrudan kontrol kazanıyor. Bu, ölçek ve erim olarak az anlaşılmış bir pazar, öyle ki birçok şirket buraya nasıl erişebileceğini bilmiyor. Bu kitap, size bunun nasıl yapılacağını gösterecek. El Çantasının Gücü, günümüzün kadın tüketicilerinin gücünü akıllı şirketlerin nasıl keşfettiğinin perde arkasına, sıra dışı bir gözle bakıyor.

BU KİTABA NEDEN İHTİYACINIZ VAR?
Bu kitap, hemen hemen bir düzine sıra dışı şirket başarısı üzerine kuruludur. Kadın müşterilerinizin ne istediğini ve buna nasıl cevap vereceğinizi keşfetmek için ayrıntılı bir plan sunmaktadır ve elbette bunun ödülünü almak için de.

MCDONALD’S ANNENİN İÇİNDEKİ KADINI KEŞFEDER
Şirketin satışlarını ve kârlarını canlandırmak için McDonald’s stratejisini, kadınların şirketin ana müşterileri, mönünün ve promosyon inovasyonlarının ardındaki ana yönlendirici olduğu, çocuklara dönük bir kanal olarak “azınlık” tüketiciler bağlamında kadınlara döndürdü. McDonald’s satışlarını katladı ve kadınları bir azınlık olarak gören bakış açısını değiştirip onları çoğunluk tüketici olarak gören yeni bir anlayışa geçerek mönüsünü yeni bir yüzyıl için ayarladı. Kadınların geleneksel anne rolünü yeniden düşündü ve bunu bugünün tüketicilerine göre uyarladı.

Kilit noktalar
-
Ürünler, tüm kadınlara pazarlanacaksa bile yeni ürünler ve pazarlama stratejileri için sadece kadın odaklı gruplar kullanın. McDonald’s, bu stratejiyi yeni salatalar yaratmak ve web sitesindeki beslenme bilgilerini güncellemek için kullandı.
- Kadınların toplumda oynadığı özgün role odaklanarak, medya satın almanızı “monolitik” olmaktan çıkarıp 18-49 yaş arasını hedefleyecek şekilde kaydırın.
- Mönü yaratımı ve yönetimini pazarlama stratejinizle koordine etmek için kuruluşunuzu gözden geçirin.
- Hızla değişen bir tüketiciye uygun mesajlar yaratmak amacıyla kadın tüketiciler için kullanılan taktiklerde sabit ayarlamalar yapın. McDonald’s bu stratejiyi 2005’te tüm restoranlarının iç dekorasyonunu değiştirmek için kullandı.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER