Capital'e abone olun.
HARİCİ İNOVASYON

HARİCİ İNOVASYON

Müşterileriniz sizinle birlikte şirketinizin geleceğini nasıl tasarlar?

Son Güncelleme: 01.04.2010

ANA FİKİR Şirketinizi alanında zirvede tutan şey, inovasyon yeteneğidir. Ne kadar hızlı ve iyi inovasyon yaparsanız, liderlik koltuğunda kalmanız ve diğerlerinin uymak zorunda kalacağı kuralları koymanız da o kadar kolay olur. Ancak inovasyon oyunu kökten değişmektedir. Artık en zeki mühendisleri ve bilim insanlarını işe alarak oyunu kazanamayacaksınız, ancak en akıllı müşterileri işin içine katarak kazanabilirsiniz. Çok satan Customers.com ve The Customer Revolution’ın yazarı Patricia Seybold, Harici İnovasyon’da bir kuruluşun sürüden ayrılabilmesinin tek yolunun, şirketin tamamını tutkulu müşterilere açık kılmak, ürün ve hizmet tasarımının tüm yönlerine katkıda bulunmalarını sağlamak olduğunu tartışıyor. Aslında müşterileri (dışarıdan içeri doğru inovasyonun yapıldığı) inovasyon sürecine dahil eden şirketler, muhtemel müşterilerin ihtiyacını daha iyi karşılayan ürünler ortaya çıkaracak, iş modellerinde devrim yaratacak ve fanatik ölçüde sadık müşteriler oluşturacaktır. Gelecek kuşak, çok oyunculu oyunların geliştirilmesinde (ki normalde geliştirilmeleri 100 milyon dolara mal olur) işbirliği yapan milyonlarca müşteriden, çığır açan tıbbi tedaviler ve sağlıklı gıdalar yaratmak için birlikte çalışan araştırmacı bilim insanlarına kadar tüm dünyadan müşteriler, halen şirketlerin inovasyon tarzını değiştiriyor.

BU KİTABA NEDEN İHTİYACINIZ VAR?
Bu kitap, büyük ve küçük şirketlere müşterilerin şirketin geleceğini tasarlamada ve onları başarıya götürmelerini nasıl sağlayacağına dair stratejiler sunuyor.

LEGO BEYİN FIRTINALARI
Lego, şirket etrafında kendiliğinden oluşan ve güçlenen bir müşteri topluluğu sayesinde büyümüştür. Ancak şirket, daha sonra bu topluluğu bağrına basmıştır. Şu anda müşteriler, ürün tasarımında Lego ile işbirliği içinde. Bu tecrübeden kendi şirketinize uyarlayabileceğinizi düşündüğümüz bazı en iyi uygulamalar şöyle:
- Başı çeken kullanıcılarınızı dikkatli izleyin. Araştırmalarına ürünlerinizle sponsorluk yapın. Onların harika fikirlerini hayata geçirmek konusunda hazırlıklı olun.
- Müşterilerin ürünlerinizle neler yapmaya çalıştığını dikkatli dinleyin ve dinlediğinizi bilmelerini sağlayın.
- Sahip olduğunuz farklı müşteri kesimlerini tanımlayın ve takdir edin. Bu müşterilerin neler yapmaya çalıştığı konusunda derin bir anlayış geliştirin (onların Müşteri Senaryoları) ve istedikleri sonuçlara ulaşmalarında onları desteklediğinizden emin olun. - Müşteri toplulukları oluşturun ve güçlendirin.
- Kullanıcılara ürünlerinizi geliştirmeleri için gerekli araçları, bilgiyi ve yetenekleri kazandırın.

STAPLES
Sadece ofis malzemeleri lideri olmaktan tatmin olmayan Staples, kanallar aracılığıyla gerçekten inovatif alışveriş süreçleri yaratmak amacıyla müşterileri bir danışmanlık rolüne taşıyarak ekstra bir adım attı. Süreç inovasyonuna müşterileri katmanın bazı ipuçları şöyledir:
- Müşteri-merkezli vizyonunuzu kurumsal politikalara bağlayın; iletişim uygulamaları ve tazminat paketleri dahil.
- Sizinle iş yaparken müşterilerinizi izleyin; sorunlu noktaları ortaya çıkaracaklardır.
- Müşterilerinizden ısrarla süreç, içerik ve ürünler hakkındaki fikirlerini isteyin ve bu fikirlere dayalı iyileştirmeleri hayata geçirin.
- Yeni süreçleri/ürünleri müşterilerle sınayın; danışman müşterilerin tüm varsayımlarını göz önüne alın.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER