Capital'e abone olun.
HARİKA BİR ŞİRKET YARATIN,ŞİMDİ

Harika bir şirket yaratın,şimdi

Herhangi bir pazarda kârınızı maksimize etmenin 7 yolu

Son Güncelleme: 01.01.2011


ANA FİKİR

Şimdi sektöründe zirveye yükselecek harika bir şirket kurmak için mükemmel zamandır. Neden? Çünkü ekonomik türbülans, yoğun rekabet ve altüst oluşun örsünde dövülen şirketler, işler yolunda giderken ünlü olan şirketlerden daha güçlü ve sağlam hale gelmektedir. Eğer başarabilir ve alanınızda zirveye yükselebilirseniz, geleceğin getireceği kaçınılmaz ekonomik şoklara dayanacak kadar güçlü olacaksınız.
Harika bir şirket yaratmak için yapmanız gereken 7 şey ve cevaplamanız gereken 7 soru vardır. Büyük bir şirket yaratmak için şirket yüceliğinin bu 7 anahtar noktasına odaklanın. Bunlar, kolektif olarak başarmak istediğiniz şey için mükemmel bir kavramsal çerçeve sunar. Bu anahtarları doğru kullandığınızı anlayacaksınız. Çünkü şirket içindeki ve dışındaki herkes “Bu harika bir şirket!” diyecektir.

“Teorinin ömrü doldu. Şimdi eylem zamanı. İş dünyasında daha önce hiç görmediğimiz bir hengame ve türbülansın tam ortasındayız. Ekonomik fırtınalar biter, hep böyle olmuştur. Ancak eski günlerin iş tazına asla geri dönmeyeceğiz. Bugün rekabet her zamankinden daha şiddetli ve kesindir. Meydan okumalar daha büyük ve daha talepkardır. Hayatta kalmanın ve gelişmenin tek yolu, herhangi bir pazardaki ekonomik şoklara dayanacak ve sektörünün zirvesine yükselecek harika bir şirket yaratmaktır.”
Mark Thopmson ve Brian Tracy
Liderlik hakkında çok şey söylendi ve yazıldı, ama işin kalbinde, liderliği kapsamlı biçimde özetleyen 3 ilke yer almaktadır:
1- Amaç – büyük liderler kuruluşlarının neden önemli olduğunu bilir ve ürünlerini ve hizmetlerini müşterilerin hayatlarını iyileştirmek üzere birleştirir.
2- Tutku – etkin liderler aşık oldukları işi yapar ve bu da alanlarında en iyi olanı yapmak için devasa bir enerji yaratır.
3- Performans – liderler her zaman harika işler yapılmasını ister. Bunu başarabilmek için liderler, hayallerin uygulanabilir adımlar haline gelmesine çalışır ve insanların hesap verebilir olmasını sağlar.
Tarihteki birçok büyük şirket lideri, girişimlerini piyasalar düşüşteyken başlattı; zaman, başarmak istedikleri şeye karşı düşmandı. Örneğin 1970’lerde terörist tehditler, büyük banka iflasları ve keskin pazar dönüşleri vardı. Buna rağmen Charles Schwab, Steve Jobs ve Herb Kelleher, yeni şirketlerini kurdu ve büyüttü. Liderler kendi şanslarını yaratır ve etrafında olup bitenleri çok fazla dert etmezler.
Benzer biçimde, günümüzün birçok ticari başarı öyküsü çok gösterişsiz başlangıçların sonucudur. Her şey yoluna girene kadar şirketlerin birkaç sektör değiştirmesi hiç de alışılmadık bir durum değildir. Örneğin:
- Google, 1999’da teknoloji balonunun patlamasından hemen önce kuruldu.
- Marriott, ödül kazanan bir otel olarak işe başlamadı. Hayata A&W Root Bira standı olarak başladı.
- Procter&Gamble, farklı bir yöne gitmeye karar verdiğinde Cincinnati’deki 18 mum imalatçısından birisiydi.
- Fin mühendis Frederik Idestam, Nokia nehrinin kenarında bir odun hamuru imalatıyla başladı. İlk başarısını tuvalet kağıdıyla yakaladı sonra lastik botlar üretmeye sonra da elektrik üretmeye başladı. 1981’de şimdi adı Nokia olan aynı şirket, dünyanın ilk hücresel şebekesini icat etti. Nokia bugün cep telefonları ve dijital kameralar üretiyor.
Bu şirketler ve onlara benzer diğerleri sonunda başarılı oldu. Çünkü başarısızlığı reddeden bir karaktere ve üstünlüğü sahip insanlar tarafından yönetiliyorlardı. Günümüz pazarlarında büyük liderler olabilmek için benzer kararlılık seviyeleri gereklidir.  


Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER