Capital'e abone olun.
HAZİRAN AYI KİTAPLAR-2004

Haziran Ayı Kitaplar-2004

Telif Hakları Ve Korsanlıkla Mücadele    Son zamanlarda kitap ve CD’lerde korsan satışlar en önemli gündem maddelerinden birini oluşturdu. Pek çok sanatçı, yazar ve konuyla ilgili kuruluş...

Son Güncelleme: 01.06.2004

Telif Hakları Ve Korsanlıkla Mücadele  
 
Son zamanlarda kitap ve CD’lerde korsan satışlar en önemli gündem maddelerinden birini oluşturdu. Pek çok sanatçı, yazar ve konuyla ilgili kuruluşun en büyük sıkıntısı da yasal yaptırımların az olmasıydı. Sonunda yeni bir yasa çıktı. 3 Mart 2004’te kabul edilen, 12 Mart’ta da yürürlüğe giren 5101 sayılı Korsanlıkla Mücadele Yasası, bu konuda yeni düzenlemeler getiriyor. Peki yasa ne gibi sonuç doğuracak? Kime nasıl faydası olacak? Av. Dr. Cahit Suluk, bu kitapta yasayla ilgili merak edilen tüm konulara ışık tutuyor. Suluk, korsan yayıncılığın ilgili sektörlerde mali krize yol açtığını, tüketiciye ulaşan materyallerin yüzde 50’sinden fazlasının korsan olduğunu hatırlatarak yeni yasanın bu gidişe bir son vermeyi amaçladığını vurguluyor. Kitabında da fikir ve sanat eserlerinin, sahibine sağladığı hak ve yetkiler; yeni yasanın etkinliği, yasanın hayata geçirilebilmesi için ne gibi araç ve yöntemlerle desteklenmesi gerektiği, sektörde faaliyet gösterenlerin dikkat etmesi gereken konular gibi bilgilere yer veriyor. Konuyla ilgili herkes için bir başvuru kaynağı olması amaçlanan kitabın yayıncısı Hayat Yayıncılık. Kitapta ayrıca konuyla doğrudan ilgili iki mevzuata daha yer veriliyor.  
 
Pazaryeri Pazarola!  
 
Türkiye gerçeğini yansıtan ilk pazarlama kitabı “Muhterem Müşterimiz”in yazarı Prof. Dr. İsmail Kaya, yeni kitabı “Pazaryeri Pazarola!”da kişisel gelişme için pazar değerinizi artırmanın 85 yoluna değiniyor ve soruyor: “Sizin tezgahınız hangi pazarda?” Babıali Kültür Yayıncılığı tarafından yayımlanan kitabın sunuşunda Kaya, şu sözlere yer veriyor: “Farkında mısınız bilmem, herkes bir pazaryerinde tezgah açmıştır. Çok ciddiyim. ‘Ben bir şey satmıyorum’ diyemezsiniz, satıyorsunuz. Dahası, bunu her gün birilerine karşı yapmak zorundasınız. Yapamazsanız huzursuz ve mutsuz olursunuz. Hayat standardınızda bir gerileme başlar. Buna rağmen ‘mal’ınızı pazara çıkarır, fakat her ne hikmetse satamazsınız. Pazarladığınız malı neden satamadığınızı düşündünüz mü?”  
 
İyi İş  
 
Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası (MESS) yeni bir yayınla iş dünyasına yol göstermeye devam ediyor. İş dünyasındaki hızlı değişim ve değişen dünyanın yeni yönetim ihtiyacı, “geleceğe odaklı liderlik” konusunun öne çıkmasına neden oluyor. Yeni anlayış, vizyon sahibi liderlere duyulan ihtiyacı artırıyor. Gerçek liderler ise, tutkuyla bağlı oldukları değerleri, çevrelerine mutluluk ve neşe verici bir tarzda iletebilen, çalışanlarıyla birlikte bütünlük sağlayabilen kişiler olarak tanımlıyor. Sendikanın yeni yayını, Mihayl Csikszentmihalyi tarafından kaleme alınan “İyi İş”, yeni liderlik anlayışını, mutluluğun çalışma ortamında nasıl başarıldığını anlamanın temellerini örnekleriyle anlatıyor. Kitap, toplumu pozitif etkileyebilen, hedef ve misyon odaklı hareket etmeyi ve iyi iş başarmayı öğreten liderlerden yaşanmış örnekler sunuyor.  
 
Tüketici Yüzyılında Pazarlama  
 
Reklam, halkla ilişkiler, iletişim ve iş dünyası konularında bugüne dek özgün ve çeviri olmak üzere 100’den fazla kitap yayımlayan MediaCat, alanında güçlü bir kütüphane oluşturma yolunda kararlılıkla ilerliyor. Yeni çıkan yayınlardan biri de “Tüketici Yüzyılında Pazarlama”. 22-23 Ocak tarihlerinde gerçekleşen MediaCat Forum’da konuşulanları içeriyor. Kitap, yeni iletişim ve ulaşım imkanlarının ortaya çıkıp yaygınlaşması ve dünya pazarlarının globalleşmesi sonucu kızışan rekabet ortamının yarattığı yeni dünyayı anlamak isteyenler için bir rehber niteliğinde. “Tüketici Yüzyılı” olarak adlandırılan 21’inci yüzyılın yeni kralı olan tüketiciyi tanımak isteyenlere konunun uzmanlarından öneriler sunuyor. İki gün boyunca dünya ve Türkiye’den pazarlama ve iletişim uzmanlarının fikir paylaştığı forum, bu konuda ufuk genişletici bilgiler içeriyor.  
 
D&R Kitapları  
 
Amerika’daki Türk Beyin Gücü  
 
Genç işadamlarının oluşturduğu sivil toplum örgütlerinde görev aldığı dönemlerde iki kitabı yayımlanan Vedat Akman, insan unsuru olmadan ekonomi olmayacağı düşüncesiyle hareket ediyor. Hayat Yayıncılık tarafından yayımlanan “Amerika’daki Türk Beyin Gücü”nde Türklerin Amerika’ya gelişlerini, hayat tarzlarını nasıl kurduklarını ve meslek tutkularını inceliyor. Hayatların öyküye, düşlerin gerçeğe, köklerin, kişilerin öz kimliklerine dönüştüğü yerde ilerisi için bir belge niteliği taşıyacak bilgileri bu kitapta bulacaksınız. Çalışmalarına New York’ta devam eden Akman, başarılı genç insan profilini ortaya çıkararak gelecekte toplumumuzda alanlarında yeni genç liderlerin ortaya çıkması ve gelişmesine ortam yaratacağı düşüncesiyle hareket ediyor. Sonu olmayan başarı yolunda başarılı gençlerin ilgi ve desteğe ihtiyacı duyduğuna inanıyor.  
 
İş Hayatında Mükemmellik  
 
Rekabet koşullarını anlatabilmek için “Ekmek aslanın ağzında” tabiri kullanılır. Oysa günümüzde rekabet koşulları daha da zorlaştı. Bu koşullar için artık “Ekmek aslanın midesinde” sözü kullanılır oldu. Yaşadığımız tüketim toplumunda tüketici beklentileri de rekabeti zorlaştırıyor. Yeni yönetim standartlarıyla, tüketiciler tanımlayabildikleri özellikleri karşılayan ürünlere kolaylıkla ulaşabiliyor. Ancak bir sonraki alışta farklı özellikler istiyor. Tüketicilerdeki bu yönelim de sonsuz bir mükemmellik yolculuğunun kapısı oluyor. Prof. Dr. Muhittin Şimşek’in kitabı da mükemmellik parametrelerini 4 ana başlıkta işliyor.  
 
D&R’da En Çok Satan 10 İş Kitabı  
 
  1.Mor İneğin Akıllısı/Sistem Yay.  
  2.CEO Olmaya Giden Yol/Alteo Yay.  
  3.Genç Bir İşadamı/Angora  
  4.90'ların Yükselişi/CSA Yayın Ajansı  
  5.Başarı Şimdi Aslanın Ağzında/Mart Ajans  
  6.Hayat Bazen Tatlıdır/Mart Ajans  
  7.İktidar-Güç Sahibi Olmanın 48 Yasası/Altın Kitaplar  
  8.Başarılı İnsanların Karar Anı/Hayat Yay.  
  9.İşte Başarı/Hayat Yay.  
10.Marka Yaratmanın 22 Kuralı/Mediacat  
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER