Capital'e abone olun.
KATEGORİSİNDE TEK OLMAK

Kategorisinde tek olmak

Sıfırdan işe başlayan bir şirketi sıra dışı bir şirkete dönüştürmek isteyen herkese yardım etmek için tasarlanmış.

Son Güncelleme: 01.08.2010

DÖNÜM NOKTALARI
Kendi Kategorisinde Tek Olmak, yolculuğunun ilk adımı yürümeye karar vermektir. Maalesef bu ilk adım, genellikle atılmayan adımdır. Birçok şirket asla gitmeye karar vermez. Sıra dışı olma kararını asla almaz. Yapmaya karar verdikleri şey, sıra dışı olmak konusunda konuşmak ya da sıra dışı olmak konusunda toplantılar yapmak veya sıra dışı olmak konusunda misyon sloganları yazmaktır. Ama asla yürümeye karar vermezler, yani yeni bir başarı düzeyi yaratan, gerçek kılınan ve işe yarayan adanmışlığı hayata geçirmezler.
Kategorisinde tek şirketler, yürümeye karar verdiğinde hemen hemen daima çok spesifik bir zaman belirler. Bazen büyümeye ikna etme kararının tohumları yukarıdan aşağı olmaktan ziyade aşağıdan yukarı doğru atılır. Yürüme kararını üst kademe insanların vermesi yerine, bunların görevi şirketteki herkesin büyüme fırsatlarını görebildiği ve buna göre davranabilmesini destekleyen bir kültür ve ortam yaratmak olabilmektedir.
Hemen her sıra dışı şirket, muhteşem olmaya karar verdiğinde, zaman içinde çok spesifik bir anı yakalayabilir. Bu kararın hayata geçirilmesi süreğen bir süreçtir ama kararın kendisi çok açık tanımlanmıştır ve açıklanabilir bir etkinliktir.
KİM OLDUĞUNUZU BİLİN
İşte size birçok şirketin cevaplayamayacağı en zor soru: Kimsiniz?
Düşünceyi provoke eden bu soru sorulduğunda, bazı şirketler hala “Soruyu anlamadım” cevabını vermektedir.
Bu, sıkıntı var anlamına gelir. Eğer kim oldukları, gerçekten neyin önemli olduğu ve en önemli noktanın ne olduğu hakkında bir algıları yoksa bu temel verilere sahip rakipleriyle rekabet etmekte zorlanacaklardır.
Bir amaç duygusundan söz ediyoruz. Tüm kategorisinde tek şirketler, işleriyle ilgili “neden” sorusu hakkında bir açıklığa sahiptir, sadece işlerinin “ne” olduğu hakkında değil.
Bazı şirketler, sorunun para ya da kâr elde etmek olduğunu söylemektedir. Bu hayatın amacının yemek olduğunu söylemek gibidir. Bu çağdışıdır. Elbette hayatta kalmak için yemek zorundasınız ve sektörde kalmak için kâr etmek zorundasınız ve elbette yemek yemek ve kâr etmek iyi ve gereklidir. O halde belki de sorulması gereken, “Bizim için kâr etmenin en iyi yolu nedir” olmalıdır.
BAŞARI NEYİ YAPMAYA ALIŞMIŞ OLDUĞUNUZU BİLMEKTİR
İşi yapmaya alışmış olduğunuz tarz artık işe yaramamaktadır. Bunun nedeni, mutlaka yanlış bir şey yapıyor olduğunuz değildir. Mesele iş yapma tarzıyla ilgili her şeyin değişmekte olduğudur. Şu anda, siz bunu okurken de değişiyor ve değişmeye de devam edecek.
Entelektüel düzeyde herkes, değişimin iyi ve gerekli olduğu konusunda hemfikirdir. Ancak çoğumuz, en azından bir yere kadar, değişime direniyoruz. Onu sevmiyoruz. Değişimle kendimizi rahat hissetmiyoruz. Bizi korkutuyor. Birçok insan şöyle diyor: “Değişim iyidir. Önden buyurun.”
Alıcıları pazarın kontrolü noktasına koyan ekonomik değişimden, yeni teknolojilerin sayısındaki ürkütücü artışa kadar bir dizi şey nasıl yaşadığımızı ve çalışanların şirketlerinden beklediklerini değiştiriyor, büyük değişiklikler her yerde.
Büyük değişimler yeni değil. Bunları her zaman gördük ve göreceğiz. Büyük değişimler şu anda size hafif bir hızla ama asla bitmeyen bir akıntıyla geliyor; işte bu yeni.
Bugün değişim sabit, ani ve barizdir.
Köpüklü sular kadar sabit. Bazen değişim başlangıçta eğlenceli olabilirken bazen de en çok korktuğunuz şey olabilir. Kategorisinde tek şirketler, meydan okumayı sever ve nehrin en hızlı akan yerlerinin daha eğlenceli olduğunu daima bilir.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER