Capital'e abone olun.
MAYIS AYI KİTAPLARI-2002

Mayıs Ayı Kitapları-2002

PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ   Çalışanların performanslarını artırmak için onları iyi tanımak, sorunları anlamak, etkili yaklaşımlarla bu sorunları gidermek, performanslarını yönetmek geliştir...

Son Güncelleme: 01.05.2002

PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ

 

Çalışanların performanslarını artırmak için onları iyi tanımak, sorunları anlamak, etkili yaklaşımlarla bu sorunları gidermek, performanslarını yönetmek geliştirmek, değerlendirmek ve ödüllendirmek gerekir.

 

İlk bakışta, İnsan Kaynakları Yöneticileri için hazırlandığı izlenimini verebilecek “Performans Yönetimi” adlı bu kitap, gerçekte yanında çalışanların performansı ve gelişimi ile ilgilenen tüm yöneticilerin yararlanabileceği bir kaynak. İnsanla ilgili sorumlulukları bulunan tüm yöneticiler, bu kitapta gerek duydukları kavramsal çerçeveyi ve kullanabilecekleri pratik yaklaşımları ve teknikleri bulacaklar. Yüksek performansa odaklanan bir yönetim anlayışının organizasyona ve çalışanlara sağlayacağı yararları en üst düzeye çıkarmak isteyen yöneticilere yönelik bir kitap.

 

Performans Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Kariyer Yayınları, 288 sayfa, Tel: 0212 516 99 84, Faks: 0212 516 99 80

 

TAKIM ÇALIŞMASI

 

20’nci yüzyılın ikinci yarısından itibaren iş dünyasında, çalışma sistemleri hem karmaşık bir hal aldı hem de birbirlerinden bağımsız bir duruma geldi. İşler, bir insanın tek başına başaramayacağı kadar zorlaştı. Verimli ve etkili çalışmalar artık başarılı bir ekip çalışmasının ürünü...

 

Takım çalışması nasıl olacak? Etkili bir takımın üyelerinin özellikleri neler? Homojen ve heterojen takımlar ne tür avantaj ve dezavantajlar taşıyor? Çıkan uyuşmazlıklar nasıl giderilecek? Başarılı bir çalışmanın sonuçları takım üyeleri arasında nasıl paylaştırılacak?

 

“Ekip Kurma ve Yönetme”,  takım kurulma aşamasından projeyi tamamlama aşamasına kadar olan süreçte ortaya çıkabilecek bu sorunların cevabını akıcı bir üslupla ve yaşanmış örnekleriyle sunuyor.

 

Ekip Kurma ve Yönetme, Joseph T. Straub, Çeviren: Savaş Şenel, Hayat Yayınları, 134 sayfa, Tel: 0212 511 84 50, Faks: 0212 526 71 14

 

KURUM KÜLTÜRÜ

 

Kurum Kültürü, adlı bu kitapta, uluslararası üne sahip akademisyenler ve danışmanlar Rob Goffee ve Gareth Jones, kişinin veya kuruluşun kurumsal kimliğini değerlendirmesi ve başka bir forma sokması için güçlü bir metodoloji sunmak adına; Unilever, Polygram, Heineken ve Johnson&Johnson gibi köklü ve büyük şirketler bünyesinde, on beş yıllık bir araştırma ve danışmanlık çalışması yapmışlar. Yazarlar kurum içi insan dinamiğinin yin ve yang’ını keşfetmek için, sosyalleşme ve dayanışma gibi iki yerleşik sosyolojik olgudan yararlanarak, kurumsal kimliği daha iyi anlamak üzere başvurabilecek, oldukça orijinal ve son derece işlevsel bir iskelet oluşturuyorlar.

 

Kurum Kültürü, Rob Goffee-Gareth Jones, Çeviren: Kıvanç Kutmandu, MediaCat Yayınları, 289 sayfa, Tel: 0212 257 60 07, Faks: 0212 257 53 52

 

ÜRETKEN TÜKETİCİ OLMAK

 

Tüketiciler dev toptan satış mağazalarında ve büyük indirim yapan e-ticaret sitelerinde daha çok para harcıyorlar. Fakat ucuza almak, daha akıllıca alışverişle mutlaka aynı şey demek değildir. İşte tüketicilerin kendilerine sormaları gereken düşündürücü bazı sorular: En sevdiğiniz mağaza, ürünlerini başkalarına önerdiğimiz için size hiç ödeme yaptı mı? Bir mağaza size hiç aldığınız her ürün için iskonto yaptı mı? Ya da size bir çek verdi mi? Bir mağaza size hiç ortaklık önerdi mi?

 

Pazarlama uzmanı Dr. Bill Quain’e göre, orta gelir düzeyindeki insanlar Üretken Tüketici gücüyle ortalamanın üzerinde bir zenginlik yaratabilirler. Alışveriş sırasında masraf yerine gelir elde etmek isteyenlerin yararlanacağı bir kitap.

 

Üretken Tüketici, Dr. Bill Quain, Çeviren: H. Betül Çelik, Sistem Yayıncılık, 118 sayfa, Tel: 0212 293 83 72, Faks: 0212 245 66 14

 

LİDERLİK DERSLERİ

 

“Harvard Business Review Dergisi’nden Seçmeler” dizisinde günümüzün en önemli kavramlarından biri olan liderlik konusu, yeni bir kitapla ikinci kez irdeleniyor. Yeni yayınlarında, dünya çapında isim yapmış değerli yazarların bilgi birikimi ve gözlemlerini yansıttığı sekiz makaleden oluşuyor. Nasıl lider olunur? Etkili liderin başlıca özellikleri nelerdir? Lideri lider yapan nedir? Sorularına, deneyimlerin ışığında cevap veren bu kitapta, liderlik anlayış ve becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olacak bir kılavuz niteliğinde.

 

“Seçenekler her zaman vardır, önemli olan doğruyu seçmektir.” Diyerek, doğruyu seçmenizde yol gösterecek bir kitap. 

 

Lideri Lider Yapan Nedir?, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, Mess Yayınları, 207 sayfa, Tel: 0212 232 01 04, Faks: 0212 241 76 19

 

 

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER