Capital'e abone olun.
REFERANS MAKİNESİ

Referans makinesi

Şirketlerinize kendisini pazarlamayı öğretmek .

Son Güncelleme: 01.10.2010

ANA FİKİR

Herkes mutlu müşterilerden referans almak ister, ama çok az şirket bunun sık olmasını kolaylaştıracak sistemlere sahiptir. Aşağıdakileri sağlayacak bir strateji yaratmanın zamanıdır:
  • Müşterilerinizi ve iş ortaklarınızı, referanslar yoluyla pazarlamanıza gönüllü ve aktif olarak katılmaya zorlayın.
  • Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olumlu bir hava yaratacak unsurları ortaya koyun.
Başka bir deyişle bir Referans Makinesi oluşturmalı ve sürdürmelisiniz (referans yaratmaya ve bunları sürekli bir şekilde maksimum etki yaratacak düzeyde kullanmaya dair sistematik ve istikrarlı bir yaklaşım.)Bir Referans Makinesi inşa etmek, iş yapmanın yeni ve daha iyi bir yoludur. Yeni bir iş akışı yaratmak için hakkınızda arkadaşlarına, meslektaşlarına, komşularına ve ailesine olumlu şeyler söyleyecek marka destekçileri havuzu yaratmaya çalışmalısınız. Referans yaratmak ve sizin için referans verebilecek insanlara zaman harcamak, iş yapmanın harika bir yoludur.

“Başkalarının varsayımının aksine, işle ilgili fazla sır yoktur, sadece hayata geçiremediğiniz gerçekler vardır. Eğer müşterilerinizin, iş ortaklarınızın ve ekibinizin, şirketinizin ne kadar kayda değer şeyler yaptığına dair gönüllü ve doğal olarak konuşmasını istiyorsanız buna çalışın ve nihai değişimlerin şirketinizi nasıl ilerlettiğine tanık olun. Referans stratejisi, kılavuz bir stratejidir; bir müşteri stratejisi, süreç stratejisi, rekabetçi bir strateji, bir yönetim stratejisi, insan stratejisi ve mali bir stratejidir.”
John Jantsch
Referanslar, mevcut en değerli ve kazandıran pazarlama şeklidir. Bunun birkaç nedeni vardır:
  • İnsanlar referans verme, alma ve bunlara göre davranma eğilimindedir. Herkes başkalarına anlamlı tavsiyeler vermekten hoşlanır. Eşit derecede, çoğu insan başkalarının hatalarından öğrenme fırsatının üzerine atlayacaktır. Referanslar insanları birbirine bağlamanın ve sosyal denklik oluşturmanın bir yoludur.
  • Bir başkasının referansına göre davrandığımızda riski azaltır ve başarı şansımızı güçlendiririz.
  • Kimse sıkıcı şirketler hakkında konuşmaz; yani referans yaratmak için ilginç ve kayda değer bir şeyler yapmalısınız.
  •  Herkes refere edilmekten hoşlanır ama çoğu şirket istikrarlı referans sağlayacak pazarlama sistemlerinden yoksundur. Çoğu insan referansları mutlu tesadüfler olarak görür; oysaki ağızdan ağza onaylanma neredeyse evrensel olarak en güçlü pazarlama şekli kabul edilmektedir.
  •  Çalışanlarınız kendi kendilerine referans yaratmaz. Onlara kullanabilecekleri araçlar vermeli ve müşterilerden nasıl referans çıkarabilecekleri konusunda onları eğitmelisiniz.
  •  Referans yaratmak için ses çıkarmalısınız.
Her şeyin üzerinde, basitçe soyutlanmış durumda olmayın. Eğer insanların sizi arkadaşlarına ve ailesine refere etmesini istiyorsanız, büyük bir değer sunmak şirketinizin yaptığı her şeye nüfuz etmelidir. Referanslar sadece ürünleriniz üstün, müşteri hizmetiniz istisnai, iş süreçleriniz kusursuz, yönetim ekibiniz akıllı ve çalışanlarınız da işine odaklı ise ortaya çıkacaktır. Müşterilerinizin duygusal ve mantıklı ihtiyaçlarını karşılamadığınız sürece ve karşılayana kadar işe yarayacak tatmin edici referanslar yaratmayı başaramazsınız.
Bir zamanlar herhangi bir şirket için pazarlama şu 4 unsur üzerine kuruluydu:  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER