Capital'e abone olun.
TEMMUZ AYI KİTAPLARI-2002

Temmuz Ayı Kitapları-2002

HERKES BİR GİRİŞİMCİDİR   İstatistiklere göre her dört işletmeden üçü ilk beş yıl içinde başarısız oluyor. Bu başarısızlık çoğunlukla bilgi ve deneyim eksikliğinden kaynaklanıyor. Tim Burns ...

Son Güncelleme: 01.07.2002

HERKES BİR GİRİŞİMCİDİR

 

İstatistiklere göre her dört işletmeden üçü ilk beş yıl içinde başarısız oluyor. Bu başarısızlık çoğunlukla bilgi ve deneyim eksikliğinden kaynaklanıyor. Tim Burns “Eğriyi Kırın” adlı kitabında başarı açısından son derece gerekli olan girişimcilik araçlarını ve stratejik iş planlama tekniklerini açıklıyor. Temelini başarısı kanıtlanmış yönetim tekniklerinin oluşturduğu kitap, bir işletmeyi kurup yönetmenin mantıklı ve sistematik sürecini gözler önüne seriyor.

 

Eğriyi Kırın adlı kitap “Girişimciliğin temelleri”, “İş planını hazırlama”, “İş planının ötesinde” olmak üzere üç bölümden oluşuyor. Bu kitap, kendi işini kurmak, kendi ayaklarının üzerinde durmak, kendi kendinin patronu olmak ve kendi kaderini yaratmak isteyenler için yazıldı.

 

Eğriyi Kırın, Tim Burns, Çeviren: Semih Ertaş, Epsilon Yayınları, 241 sayfa, Tel: 0212 252 38 21, Faks: 0212 252 47 29

 

BİLGİ TOPLUMU VE TÜRKİYE

 

Tüm gelişmekte olan ülkeler gibi, Türkiye de kuruluşundan bugüne kadar sanayileşme ve kalkınma savaşı verdi. Ne var ki içinde bulunduğumuz uygarlık aşamasında “sanayileşme” gelişmiş toplumların ulaştıkları nihai gelişme aşaması değildir. Önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin gelişmiş ülkeler arasında bir yere sahip olabilmesi, önce bir sanayi toplumuna, daha sonra da bir bilgi toplumuna dönüşmesiyle mümkün olabilecek. Bu kitap, bilgi toplumu konusuna gerek teorik, gerekse uygulama açısından sağlıklı bir bakış açısı oluşturmayı amaçlıyor.

 

Kitabın iki amacı var. Birincisi, bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi konularında bilgi edinmek ve bilgilerini genişletmek isteyenlere yararlı olacak bir araç sunmak. İkincisi ise, öğretim kurumlarında, özellikle üniversitelerin lisans ve lisansüstü programlarında başvurulabilecek bir yapıt olmasıdır.

 

Bilgi Toplumu Bilgi Ekonomisi ve Türkiye, Cihan Dura, Hayriye Atik, Literatür Yayınları, 341 sayfa, Tel: 0212 292 41 20, Faks: 0212 245 59 87

 

İYİ YÖNETİCİ NASIL OLUNUR?

 

Çevremizde çok fazla kötü yönetici var. Üstelik kötü yöneticilerin de kendilerini geliştirmeye ihtiyaçları var. “Kral çıplak” diyen çocuk gibi, yazarlar “Yönetici Kötü! Yönetici Kötü!” diye haykırıyor.

 

Uzun yıllar boyunca kamu ve özel sektörde çalışan, hem yönetici hem de danışman ve eğitmen olarak görevler üstlenen başarılı yönetici ve uzmanlar Murat Toktamışoğlu ve Mehmet Auf’un kaleme aldığı “Kötü Yöneticinin El Kitabı” adlı kitap, etkili yönetici olmak isteyen tüm yöneticiler ve yönetici adayları için yazıldı.

 

Kötü Yöneticinin El Kitabı, Murat Toktamışoğlu, Mehmet Auf, MediaCat Yayınları, 113 sayfa, Tel: 0212 257 60 07, Faks: 0212 257 53 52

 

MÜZAKERE SÜREÇLERİ

 

Müzakere günlük hayatın ayrılmaz bir parçası olmasına rağmen, çoğunlukla farkına varılmadan kendiliğinden gerçekleştirilen bir aktivitedir. Halbuki müzakere, belirli bir sistematikliği, ilkeleri ve araçları olan oldukça karmaşık bir süreçtir. Bu kitabın başlıca amaçları, müzakere sürecinin anlaşılması sağlamak ve müzakerenin etkin bir şekilde nasıl yapılabileceğini incelemek. 

 

On üç bölümden oluşan “Müzakere Teknikleri” özellikle, sosyal bilimler öğrencilerine ve araştırmacılarına, işletme yöneticilerine, hastane yöneticilerine, avukatlar, gazeteciler, kamu yöneticilerine ve sendikalar gibi zamanlarının büyük bölümünü müzakere ederek geçiren kişilere hitap ediyor.

 

Müzakere Teknikleri, Prof. Dr. Canan Çetin, Beta Yayınları, 452 sayfa, Tel: 0212 511 54 32, Faks: 0212 513 87 05

 

SİGORTANIZDAN EMİN MİSİNİZ?

 

Tanınmış sigorta eksperi ve öğretim görevlisi Timuçin Alpay, yazdığı Temel Sigortacılık Bilgileri ve Uygulamalı Hasar Yönetimi adlı kitabında sigortacılık sektöründe en az bilinen “hasar” konusunda bir ilk olma özelliğini taşıyor. Sade ve anlaşılır bir dille yazılmış bu kitap, sigortalıların ve sigortacıların karşılaştığı sorunlara, yaşanmış çok sayıda örnekten yararlanarak teknik ve hukuksal çözümler de sunuyor. Kitap, sigorta eksperlik sınavına girecekler için de bir rehber özelliği taşıyor.

 

Bu kitapta, sigortacılığın temel branşları olan Yangın, Nakliyat, Oto Kaza, Oto Dışı Kaza ve Mühendislik branşlarında meydana gelen hasarları uygulamalarıyla anlatıyor. Kitap, sigorta şirketlerinde çalışanlar, sigorta aracıları, sigorta eksperlerini, sigortalılar ve araştırmacılar açısından da çok önemli bir kaynak.

 

Temel Sigortacılık Bilgileri ve Uygulamalı Hasar Yönetimi, Timuçin Alpay, Yüce Yayınları, 616 sayfa, Tel: 0212 279 16 07 , Faks: 0212 278 53 69

 

 

 

 

 

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER