Capital'e abone olun.
TEMMUZ AYI KİTAPLARI-2003

Temmuz Ayı Kitapları-2003

ÖNCE BEN, SONRA MÜŞTERİ    Lale A. Rona, “Önce Ben, Sonra Müşteri” kitabında mükemmel müşteri memnuniyeti kavramına yeni bir boyut getiriyor. Rona, önceleri ismi Done olan Rona Danışmanlı...

Son Güncelleme: 01.07.2003

ÖNCE BEN, SONRA MÜŞTERİ  
 
Lale A. Rona, “Önce Ben, Sonra Müşteri” kitabında mükemmel müşteri memnuniyeti kavramına yeni bir boyut getiriyor. Rona, önceleri ismi Done olan Rona Danışmanlık’ı 1999 yılında kurdu. “Kişisel Gelişim”, “İnsan İlişkileri”, “Müşteri Memnuniyeti”, “Satışta Bütünlük Sistemleri” ve “Yönetimde Liderlik” konularını kapsayan A.K.O.R.T Eğitim Programı’nı geliştirdi.  
 
Halen bu konularda danışmanlık veren Lale Rona, daha önce Mükemmel Müşteri Memnuniyeti Kavramı adıyla yayımlanan kitabının genişletilmiş beşinci baskısı olan “Önce Ben, Sonra Müşteri” de şunları söylüyor: “Genelde herkesin yaşamdan iki beklentisi var: Başarı ve mutluluk. Ancak etrafımıza baktığımız zaman, başarı ve mutluluk bazı insanların şansı gibi görünürken, bazı insanlar şans sanki onlardan yana değilmiş gibi görünmüyorlar mı? İnanıyorum ki siz büyüklük için yaratıldınız ve her şeyin en iyisine layıksınız.”  
 
Önce Ben, Sonra Müşteri  
Lale A. Rona  
Epsilon Yayınevi  
192 sayfa  
0212 252 38 21  
 
KÜLTÜR VE DEĞİŞİM  
 
Kültür ve Değişim, Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası’nın (MESS) Harvard Business Review Dergisi’nden seçmeler dizisinin yeni kitabı. Dizinin amacı iş yaşamında karşılaşılabilecek sorunlara yeni çözüm anahtarları sunmak. Kültür ve Değişim ise işletmelerdeki örgütsel değişimin gerçekleştirilmesi için farklı yöntemler sunuyor.  
 
Her alanda hızlı bir değişimin yaşandığı günümüzde, gelişmelere ayak uydurmak için işletmeler de örgütsel kültürlerini değiştirmek zorunda kalıyorlar. Bu değişimi gerçekleştirmede en önemli görev, işletme yöneticilerine düşüyor. Yöneticilerin, çalışanlara geri-bildirimlerde bulunarak, çalışanların kişisel gelişimi ve işletmenin kültürel değişimi için gerekli enformasyonu vermeleri gerekiyor. Sonuç üretmesi gereken kişisel etkileşimleri harekete geçirmek de yöneticilerin işlevleri arasında yer alıyor. Kültür ve Değişim’de de bunun yolları anlatılıyor. Kitap, gerçek yaşamdan örnekler içeriyor.  
 
Kültür ve Değişim  
Harvard Business Review Dergisi’nden Seçmeler  
Çeviren: Ahmet Kardam  
Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası  
176 sayfa  
0212 232 01 04  
 
KARAPARA AKLAYICILARI  
 
Jeffrey Robinson, “Dünyanın En Büyük Üçüncü Ticaretinin İç Yüzü” alt başlığıyla yayımladığı kitapta, bilgi ve belgelere dayanarak kirli çamaşırları ortaya döküyor. Jeffrey Robinson, dünya çapında kitapları en çok satan Amerikalı yazarlardan biri olarak gösteriliyor. Sık sık televizyon ve radyo talk şovlarına katılan yazarın, 16 kitabı bulunuyor.  
 
Robinson’un kitabın önsözünde açıkladığına göre dünyada şu anda 200-300 milyar sterlin değerinde paranın aklanmayı beklediği tahmin ediliyor. Robinson, girişinde şu açıklamaları yapıyor:  
 
“Bu kitabın 1990’ların başında ilk yazıldığı dönemde, para aklayıcılık halk arasında vergiden muaf yabancı bölgelerdeki üçkağıtçı bankacılarla ilişkilendirilen tuhaf bir olguydu. Para aklayıcılığın sonuçlarını ilk elden gören ve bu durumu doksanların suçu tabir eden  uluslararası polis teşkilatı çalışanların kopardığı yaygaraya rağmen, birçok insan para aklayıcılarla hiçbir zaman birebir ilişkiye girmeyeceklerini düşündüklerinden bu konu henüz fazla önemsenmiyordu. Artık, hepimizi doğrudan etkileyen para aklayıcılık, son on yılın en büyük suçu olarak algılanıyor.”  
 
Karapara Aklayıcıları  
Jeffrey Robinson  
Çeviren: Ayşe Emengen  
Arion Yayınevi  
438 sayfa  
0212 512 79 73  
 
BORSALAR VE EKONOMİ  
 
Türkiye Sermaye Piyasaları Aracı Kuruluşları Birliği (TSPAKB) tarafından yayımlanan “Borsaların Ekonomideki Yeri ve Globalleşme Sürecinde Yeniden Yapılandırılmaları-Türkiye için Model Arayışı adlı kitap, birliğin düzenlediği aynı adlı panelde yapılan sunumları ve konuşmaları içeriyor. Başbakan Yardımcısı, SPK Başkanı, İMKB Başkanı, TSPAKB Başkanı, akademisyenler ve ekonomistlerin konuyla ilgili konuşmalarının toplandığı kitap 98 sayfa.      
 
Birlik başkanı Müslüm Demirbilek’in kitabın önsözündeki açıklamaları şöyle:  
 
“Birliğimizin ‘Sermaye piyasamızın geliştirilmesi ve ülke ekonomisine katkı ana hedefi doğrultusunda; tüm çalışanları en üst derecede mesleki bilgi ile donatılmış, etik değerlere bağlı, rekabeti yatırımcılara daha kaliteli ürün ve hizmet sunumu şeklinde algılayan, saygın bir meslek mensupları kitlesi oluşturmak’ misyonu doğrultusunda düzenlemiş olduğu panel her kesimden ilgi gördü. Diğer yandan borsaların özelleşmesi, KOBİ’Lerin finansmanı, vadeli işlem ve opsiyon piyasaları konusunda oluşturduğumuz çalışma platformlarının hazırladığı raporlar da okuyucularımıza sunulacak.”  
 
Borsaların Ekonomideki Yeri ve Globalleşme Sürecinde Yeniden Yapılandırılmaları  
Türkiye Sermaye Piyasaları Aracı Kuruluşları Birliği  
98 sayfa  
0212 280 85 67  
 
PERAKENDE KATALOĞU 2003  
 
Soysal Türkiye Perakende Kataloğu üçüncü kez yayımlandı. Gereksinimlerden doğan katalog, sektörün karar vericileri için zengin bir kaynak olmayı sürdürüyor. Bu yıl, kullanım kolaylığı esas alınarak mağazalar, marketler, alışveriş merkezleri ve dizinler bölümünden oluşan tek bir cilt hazırlandı. Katalogda 315 mağaza kuruluşu, 64 market ve 55 alışveriş merkezi yer alıyor.  
 
Soysal Türkiye Perakende Kataloğu 2003-06-17  
Soysal Eğitim Danışmanlık  
610 sayfa  
0212 212 99 70  
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER