Dolar: 2,16
Euro: 2,846
Sterlin: 3,5956
İsv. Frank: 2,3638
Altın: 89,6563
İMKB: 80312,9
Çok İyi Şirket Nasıl Olunur
Jim Collins / Yönetim Uzmanı Jim Collins, son dönemin gözde yönetim uzmanlarından... “Built to Last” (Ayakta Kalmak) adlı kitabından sonra, “Great to Good” (İyiden Çok İyiye) adlı çalışmasıyla di...

Jim Collins / Yönetim Uzmanı

Jim Collins, son dönemin gözde yönetim uzmanlarından... “Built to Last” (Ayakta Kalmak) adlı kitabından sonra, “Great to Good” (İyiden Çok İyiye) adlı çalışmasıyla dikkatleri üzerine topladı. Bu kitapta 1453 şirketi inceleyip, başarının sırlarını ortaya koyarken, ayakta kalamayanların ortak noktalarını da saptadı. Sonuçta 11 dev şirketi ele alıp, “çok iyiye” götüren strateji ve yaklaşımları ortaya koydu. Bu önemli yönetim uzmanı, Türkiye’deki şirketler için de hayati öneriler içeren bu kitabının mesajını Capital için yorumladı.

Sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada aynı gerçek yaşanıyor... Önde gelen yönetim uzmanlarının sık sık örnek verdiği gibi, her yıl Fortune 500’e giren şirketlerden bir bölümü, sonraki yıl liste dışında kalıyor ya da batıyor. Hele daha gerilere, 1970’lere gittiğinizde, o dönemin yıldızlarının bugün hayatta olmadığını görüyorsunuz.

Ünlü yönetim uzmanı Jim Collins, son kitabı “Good to Great”de (İyiden Çok İyiye), şirketler için uzun yaşamanın sırlarını anlatıyor. Collins, “iyi şirket” konumundan, “çok iyi şirket”e ulaşmayı başaranların hikayelerini aktarırken, başarısızlığın nedenlerine de dikkat çekiyor.

Aslında kitabın ismi biraz daha uzun: “İyiden Çok İyiye: Bazı Şirketler Sıçramayı Nasıl Başarıyor Ve Diğerleri Neden Başaramıyor?” Collins, kitabının konusunu şu sorunun yanıtını ararken oluşturmuş: “İyi bir şirket, çok iyi bir şirket haline nasıl gelebilir?” Ardından da bunu ortaya koymak için büyük bir araştırma başlatmış. Ekibiyle birlikte tam bin 453 şirketi incelemiş. Sonuçta, bu kritere uyan sadece 11 şirket belirlemişler: “Abbott Laboratories, Circuit City, Fannie Mae, Gillette Co., Kimberly-Clark Corp., The Kroger Co., Nucor Corp., Philip Morris Cos. Inc., Pitney Bowes Inc., Walgreens, ve Wells Fargo”...

Şirketler ve yöneticiler için çok önemli mesaj içeren bu araştırmanın ana hatlarını Jim Collins Capital’e anlattı:

Bu çalışmanızı yaparken şirketlerle ilgili ne gibi durumları göz önüne aldınız?

Beş yıl süren bu araştırmada, büyük değişimler geçiren bazı şirketlerin çok iyi olmayı nasıl başardığını, aynı fırsatlara sahip olan başka şirketlerin buna neden ulaşamadıklarını anlamaya çalıştık.

Bunun için çok basit sorular sorduk: Bir şirketi iyiden çok iyiye götüren global özellikler nelerdir? Bu amaçla, büyük değişimler ve sıçramalar yaşamış, bundan doğan iyi sonuçları da en az on beş yıl sürdürebilmiş şirketler listesi oluşturduk. Bu listeyle, sıçramayı başaramamış şirketlerden oluşturduğumuz bir diğer listeyi karşılaştırdık.

Bu şirketlerin farkı neydi? Neden bazıları başarırken, diğerleri başaramadı?

Araştırmamıza 1453 şirket ile başladık. Dağlar kadar data topladık ve binlerce sayfa görüşme yaptık. Yapılması gereken şey, kritik ve bilimsel bir koleksiyon oluşturmaktı.

“Büyük” tanımlaması neyi anlatıyor diye sorarsanız, öncelikle şirketin hisse senetlerinin değerinin, genel pazar hisse senedi değerinden en az 3 kat fazla olması ve bunu 15 yıl boyunca sürdürmesi gerekiyor. Sonuç olarak da 11 şirketi “başarılı” olarak nitelendirdik. Bunlar, pazarın ortalama değerinden 6,9 kat daha büyüktü.

Ayrıca, başarı sektöre değil, şirkete özel bir olmalı. Bir de onların başlangıç noktaları üzerinde durduk. Bu çok önemli. Çünkü, bütün şirketler başlangıçta teknolojilerini, liderlerini, stratejilerini düşünmek zorundadırlar.İşe nasıl başlayacaklarını ele almak durumundalar. Bu yüzden, “Nasıl başlamak doğru olur?” konusuna eğildik.

Başımdan geçen bir hikayeyi anlatmak istiyorum: Çok başarılı bir işadamı olan, çok yakın bir arkadaşımla konuşuyordum. Bana, “Kitabını okudum ve yazdıklarını gerçekten anladım ama hiçbir zaman çok iyi bir şirket yaratamadım” dedi. “Neden?” diye sordum. “Çünkü, disiplinli değilim” dedi. Çok zekice...

Bu hikayeyi anlatmamın nedeni şu; bir şirketi “iyi” konumundan “çok iyi” konumuna getirmenin en önemli kısmı, “doğru şeyleri yapma” ve “yanlış şeyleri yapmama” konusunda disiplinli olabilmektir. Strateji, vizyon, teknoloji ve birleşme gibi konularda disiplinli olmak değil, kiminle olduğunu bilmek konusunda disiplin gerekiyor. Disiplinli insanlar, disiplinli düşünce ve disiplinli hareket.

Bu üç önemli noktayı bir araya getirmiş şirketlere örnek verir misiniz?

Örneğin, Fannie Mae... Çünkü, iyi olmaktan çok, iyi olmaya gitmeyi başarmış şirketlerin liderleri “Nereye?” sorusundan önce, “Kim?” sorusunu sorarlar. Benim bununla ilgili otobüs örneğim var. Bu tür liderler, doğru insanların otobüste ve doğru koltukta, yanlış insanların ise otobüsün dışında oturması gerektiğini bilirler. Ve bu disiplin doğrultusunda çalışırlar.

Fannie Mae’nin CEO’su David Maxwell bu açıdan iyi bir otobüs şoförü. 1981’de her iş günü 1 milyon dolar gibi bir kaybı olan şirketti. Bu “iyi” den “çok iyi”ye giden bir şirket örneği. Ve bunu disiplinli insanlarla başardılar. “Otobüste kim olmalı, kim dışarıda olmalı, kim kullanmalı  ve kim hangi koltukta olmalı?” sorularına doğru yanıt verdiler.

Bir lider olarak, doğru insanlarla aynı otobüste olduğunuza emin olmadan, teknoloji, vizyon ve strateji gibi şeyleri düşünemezsiniz. Ve bütün bunlardan sonra hep birlikte otobüsü nereye götüreceğinize karar vermelisiniz. David Maxwell’in yaptığı da bu oldu.

Takımdaki herkesi tek tek çağırıp, birlikte çıkacakları zor ve yorucu yolculuğa katlanıp katlanamayacaklarını sordu. Kimseyi suçlamaksızın sadece sordu... Ve 26 üst düzey yöneticiden 14’ü otobüsten ayrıldı. Yerlerine en iyi, en zeki ve en sıkı çalışan finansçılar getirildi. Herkes doğru koltuğa oturmuş oldu. Maxwell, bütün bunlardan sonra “Ne” sorusuna yöneldi. Şirket, şu anda her iş gününde 4 milyon dolar kazanıyor.

Bu disiplinli insanlarla ilgili örneğiniz. Peki diğer kavramları, disiplinli düşünce ve hareket kavramlarını açıklayabilir misiniz?

Bunu da eski bir Yunan masalından aldığım bir örnekle açıklıyorum. Tilki ve kirpi. Bu Yunan masalı, tilki ve kirpiyi şöyle ayırıyor. Tilki, bir konuyla ilgili bir çok ayrıntıyı, kirpi ise tek ve önemli şeyi bilir.

Şirketlerin çok iyi olmasında da önemli olan budur. Kirpi lideri temsil eder. Şöyle bir örnek vermek istiyorum; Tilkiyi düşünün, dünyada biyoloji ile ilgili bütün karışıklıkların farkında, hayvanları, bitkileri, bütün türlerini biliyor. Ama aynı kompleks dünyada yaşayan bir kirpi bütün bu karışıklık arasında, kendini yaşatan asıl şeyin, temelini oluşturan şeyin farkında. Bir anlamda kirpi, kendi için en önemli konuyu biliyor. Burada tek şeyi bilmek çok önemli... Yani bir tilkinin bir sürü şeyi bilmesinden daha önemli.

Bunun iş dünyasına bağlantısı çalışmalarımızda şu şekilde ortaya çıktı; Disiplinli insanlarda en önemli özellik, kirpi özelliklerini taşımak. Bütün karışık fikirleri ve bir sürü bilgiyi tek ve basit bir fikir altında toplamayı ve organize etmeyi bilen insanlar bunlar... 

Bu duruma örnek bir şirketten bahsedebilir misiniz?

Wells Fargo, bu duruma iyi bir örnek. Global bir banka oluşturmak için izledikleri yolu şöyle anlatabilirim...Vasat, sıradan bir banka olarak işe başladılar. Ekibin kendi kendine sorduğu soru şu oldu: “Diğer şirketlerden daha iyi ne yapabilirim?”

Bir yandan da dünyanın en iyi global bankası olma şanslarının olmadığını biliyorlardı. Ve bu yüzden bankanın uluslararası operasyonlarını durdurdular. Ve ticari bankacılığın iyi bir ürün olduğuna karar verdiler. Böylece, banka operasyonlarını elektronik bankacılık alanında bir numara olmaya yönlendirdi. Ve süper çalışanlardan oluşturulan küçük takımlarla banka için yararlı branşlar açıldı.

Çalışanlardan kazanç elde etme fikri böylece uygulamaya konulmuş oldu. Basit ama savurgan, elitist, geleneksel bankacılık kültürünü değiştirmeye yönelik bir takımdı. Wells Fargo, bankayı bir işyeri gibi görerek yönetti. ABD’nin batısına odaklandı ve çalışanlarından kâr etmeyi amaçladı. Bankanın ulaştığı sonuçlar iyiden süpere doğru gitmeye başladı.

Kitabınızda herkesin “mit” olarak bildiği ama geçerli olmayan bazı kavramlardan bahsetmişsiniz. Bir şirketin daha iyi olması için, bazı değişiklikler yaşanması gerektiği düşünülür ama siz bunların yanlış düşünceler olduğunu söylemişsiniz?

Evet. Ben bir şirketin harika sonuçlar alması için, “mutlaka gerekli olduğunu düşündüğünüz her şeyi” unutmanızı istiyorum. Örneğin, bir kriz sırasında değişiklik yapmak için motive olmamış insanları değişime ikna etme gerektiği düşünülür. Ya da büyümek için başka şirketleri satın alma, teknolojiyi yakalayarak iyi sonuçlar elde etmek, ikramiye ve yüksek maaşlarla şirketi iyileştirme gibi yöntemler, yanlış “mit”lerdir.

“İyi” den “çok iyi”ye dönüşmeyi başarmış şirketlerin çoğunun belli bir programı yok. Belli bir krizden geçmiş olmak gibi bir dertleri yok. Özellikle korktukları için değişiklik yapan şirketler değiller, hatta vasatlıklarını devam ettiren şirketler. Başka bir şirket almaya da çalışmıyorlar, çünkü iki vasatın bir iyi etmeyeceğini biliyorlar. Teknoloji onlar için tabii ki önemli ama gerçek değişimi yaşadıktan sonra teknolojiye gerekli önemi gösteriyorlar.

Peki bu tür şirketlerde değişim nasıl gerçekleşiyor?

Elimizdeki 11 şirketin ortak noktalarından biri de değişimleri sırasında “mucize anı” gibi bir ana sahip olmamaları. Sizi tanıyan ama 10 yıldır görmeyen birini düşünün; sizin ve hayatınızın nasıl değiştiğini yanınızda olmadığı için anlamayacaktır. Siz onun bilmediği bir sürü şey yaşamış, görmüşsünüz ama o bunları bilmiyor ve sadece sizdeki değişikliği fark ediyor. Ve belki de sizdeki değişikliği radikal buluyor. Oysa siz yaşayarak ve bunlardan sonuçlar çıkararak bir değişim geçirmişsiniz.

Ya da kitaptaki örneğim gibi, bir yumurta düşünün. Hep aynı yerde duruyor. Kimsenin dikkatini çekmiyor. Ve bir gün yumurta kırılıyor, içinden bir civciv çıkıyor. Daha önce adından hiç bahsedilmeyen yumurta, birden gazete ve dergilerin sayfalarında görünmeye başlıyor. Bu olay dışardan bakıldığında bir gecelik bir olay gibi görünüyor.

Bu yumurtaya bir de civciv açısından bakalım. Dış dünya tarafından fark edilmese de, civciv yumurtanın içinde gelişiyor, büyüyor, yani değişiyor. Ama dışarıdan, aniden olan bir değişim gibi görünüyor. Çünkü, insanlar bir değişim olduğunda arkasındaki “mucize an”ı merak ediyorlar. Oysa çok iyiye gitmekte başarılı olmuş şirketlerin liderlerine değişimin ne zaman olduğunu sorduğunuzda, başarılı gelişimlerini belirleyen tek bir andan bahsedemezler.

Böyle bir şirket örneği verebilir misiniz?

Zaman içinde sessiz sedasız değişen bir şirket olarak, “Walgreens” iyi bir örnek. Tam 40 yıl boyunca vasat bir şirket olan Walgreens, 1975’den sonra tırmanmaya başladı. Ve Ocak 2000’e kadar da bu tırmanışa devam etti. Şu an Walgreens’e yatırılan 1 dolar, Intel’e yatırılandan 2, General Elecric’e yatırılandan 5, Coca Cola’ya yatırılandan 8 kat daha fazla getirisi var. Walgreens yöneticilerinden birine bu dönüşümün nasıl olduğunu sorduğumda, bana “1971 ile 1980 arasında bir yerlerde” diye yanıt verdi. Aynı soruya, yine aynı şekilde elde etmiş başka şirket liderlerine de sordum. Abbott’ın yanıtı, “Aniden olmadı” oldu. Kimberly-Clarck, “Böyle şeyler bir gecede olmaz, büyürler” dedi, Wells Fargo ise “Tek bir hareketle elde edilen bir değişiklik değildi” karşılıklarını verdiler.

Bazı şirketlerin “çok iyi” olmak konusunda diğerlerinden daha şanslı olduğunu düşünüyor musunuz? Yani bazı şirketlerin, bazı şartlar altında “çok iyi” olmaları daha kolay gerçekleşebilir mi?

Bir kez bu sektöre bağlı bir şey değil. Bir çok sektörde bir çok başarılı şirket olabilir. Ama çıkan sonuçlara göre kısa vadede çok şey beklemeyen şirketler daha başarılı oluyor. Yine yumurta örneğinde olduğu gibi. Yumurtanın çabucak kırılıp civcivin çıkmasını beklemek yerine, civcivin sağlıklı olması için gereken zamanın geçmesini beklemek gerekiyor.

TÜRKİYE’DE “KAYBOLANLARIN”  KISA ÖYKÜLERİ

TERNAL: Arçelik ve Profil ile aynı zamanda kendi markası olan Pressgold buzdolaplarını çıkardı. O dönem iyi tanınıyordu. Ancak, sonra ortadan kayboldu.

ANKARA GAZOZU: Bir dönemin unutulmaz içecekleri arasında idi. 1970’lerde pazar payı ciddi oranlara ulaşmıştı. Ancak, aile şirketi konumundan çıkamadı ve bütün pazar payını kaybetti, unutuldu gitti.

EMSAN: Türkiye’de çelik tencere sektörüne adını veren bir şirket idi. Manisalı Demircioğlu Ailesi tarafından kuruldu. Yanlış yönetim ve mali yapıdaki bozukluğun kurbanı oldu.

BOZKURT MENSUCAT: Koç Holding’in tekstil sektöründeki tek girişimi idi. Bir dönem önemli marka olarak pazarda yer buldu. Ancak, beklenen başarıya ulaşamayınca, şirket devredildi. Tesisleri Kiptaş Grubu’na geçti.

MEYSU: 1970’lerin unutulmaz meyve suyu markası idi. Eski Türk filmlerini izleyenler, her yerde Meysu ilanlarını ve logolarını görürler. Ancak, bu şirket de değişime ve yeni rekabet ortamına ayak uyduramadı. El değiştirdi. Hala üretimi var, ancak çok sınırlı...

MERBOLİN: “Boyacının aşkı” reklamlarını belli bir yaşın üzerindekiler hatırlar. Merbolin markası, 1970’lerde önemli bir pazar payına sahipti. O da değişime ayak uyduramadı, adını unutturdu.

OKUMUŞ HOLDİNG: 1980’li yılların yıldızlarından biriydi. Kısa sürede çok sayıda sektöre yatırım yaptı. Ancak, büyümesini kredilere dayandırdı, strateji oluşturamadı. Kısa sürede de çöktü.

ŞAKİR ZÜMRE SOBALARI:  Bir dönem Türkiye’nin en büyük soba fabrikasının sahibi idi. Markası da ülke çapında tanınıyordu. Ancak, zamana ayak uyduramadı, rakipleri ısı sektörüne yönelirken, o yok oldu.

ERENYOL GRUBU: Türkiye’nin ilk sanayicilerden olan Erenyol Ailesi, ilk tel çivi ve elektro metal fabrikasının da sahibi idi. 1980 öncesi Turgut Özal’ın müdürlük yaptığı fabrikayı daha sonra Enka satın aldı. Aile şirketi olması ve kardeşlerden birinin intiharı nedeniyle bir türlü toparlanamadı.

ANKARA PAZARLARI: Perakendeciliğin Türkiye’deki öncülerindendi. Demirören Grubu’na aitti. Hatta voleybol takımlarıyla birinci ligde adından çok söz ettirdi. Ancak, o dönemin piyasa koşulları ve grubun yapısı nedeniyle bir türlü büyüyemedi, yok oldu gitti..

JIM COLLINS’E GÖRE UZUN YAŞAMIN SIRLARI

VİZYON YARATIN: Kafasındaki geleceğe uygun adımlar atan, yola çıktığındaki değerlerini koruyarak değişikliklere uyum sağlayabilen ve bu yönde stratejik kararlar alacak bir organizasyon oluşturan şirketler vizyon sahibidir.

DEĞER YARATIYOR MUYUM?: Şirketiniz yok olduğunda eksikliği hissedilmiyorsa, insanlar yokluğunuzun farkına varmıyorsa, değer yaratmamışsınız demektir. Sormanız gereken soru şu: “Ne yapıyorum? İyi yapıyor muyum?” Piyasadan çok, yarattığınız değerle ilgilenirseniz varlığınız uzun vadeli olacaktır.

ZAMANA YAYILIN: Şirketlerin asıl sorunu zamanla ilgili. Başlangıçta belirlenen yöntem, zamanla daha büyük bir önem taşıyor. İleriye yönelik fikir ve stratejiler sonraki adımlar için çok önemli.

BÜYÜK OLMAYA ÇALIŞIN: Herhangi bir zamanda, herhangi bir ülkede ya da herhangi bir ekonomide başarılı pek çok şirket vardır. Ancak, başarılı ve büyük şirket çok az bulunur. Uzun ömürlü bir şirket olmak için başarılı olmaktan çok büyük olmayı hedeflemek gerekir.

KENDİ KÜLTÜRÜNÜZÜ YARATIN: IBM ve Walt Disney gibi zor zamanlar yaşamış büyük şirketlerin hala ayakta olmalarının nedeni, yarattıkları kültürdür. Sahip olunan kültür, bağlılığı, özel ve farklı olma duygularını yaratır.

KİMLERLE ÇALIŞIYORUM?: Bir şirkette dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biri de çalışanlar. Başarılı bir şirket başarılı ve şirketin kültürünü benimsemiş çalışanlara sahip olmalıdır.











Haber : Capital Online / 01 Nisan 2002 Pazartesi
YORUMLAR (8)
Misafir
bu tarz yazılara genç iş adamlarının ihtiyaçı var
03 Şubat 2013 Pazar

0
Misafir
bilindik bir mevzuyu çok daha sade ve samimi yaklaşımla izah eden hoş bir yazı
11 Şubat 2013 Pazartesi

0
Misafir
güzel bir yazı. teşekkürler.
16 Haziran 2013 Pazar

0
Misafir
AYNI DÜŞÜNCELERE SAHİP OLDUĞUMU FARKETTİM VE GÖZ ARDI ETTİĞİM BAĞZI DURUMLARI YENİDEN KEŞFETMEMİ SAĞLADI BU YAZI.ŞİRKETİN SEKTÖRÜ ÖNEMLİ DEĞİL TEMELİ ÖNEMLİDİR VE ÇALIŞANLAR BU TEMELİN KOLONLARINI OLUŞTURUR.VE BU KOLONLAR SAĞLAM BİR YAĞIYA SAHİP OLDUĞU TAKTIRDE KAT İNŞAĞSINA BAŞLANABİLİR.
16 Ağustos 2013 Cuma

0
Misafir
ticaretle uğraşan birey olarak kesinlikle katılmamak mümkün değil lisanaı anlaşi ılır şekilde olması yeni girişimcilere daha heyacan verir diye düşünüyorum girişimcilere tavsiyeleriniz nelerdir sağlıklı büyüme konusu hakkında
02 Kasım 2013 Cumartesi

0
Misafir
DAHA ÖĞRENECEK ÇOK ŞEYİİMİZ VARMIŞ
05 Nisan 2014 Cumartesi

0
Misafir
şirketi benimseyen kültürlü çalışan bulan varsa banada haber verebilirmi?
07 Haziran 2014 Cumartesi

0
Misafir
çok güzel anlatım gerçekten katılıyorum ve ekliyorum önemli olan şirket sahibi olmak değil önemli olan şirketin nasıl daha bir hizmet verebilmesidir bur da en büyük etken çalışma disiplini ve çalışanlarının şirkete olan bağlılıklarıdır içi dolu bir şirket tek başına bir şey değildir önemli olan o içi dolu şirketin pazarını genişleten işi bilen çalışanların tecrübesiyle olur saygılarımla
27 Ağustos 2014 Çarşamba

0

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Çok İyi Şirket Nasıl Olunur
çok güzel anlatım gerçekten katılıyorum ve ekliyorum önemli olan şirket sahibi olmak değil önemli olan şirketin ...
Misafir tarafından gönderildi
Eskimolara Buz Satmanın Sırları!
harika bir yazı herkez okumalı okumayanlara anlatmalı
Misafir tarafından gönderildi
Kârlılıkta sürpriz düşüş
Mudo'nun 2017 planı
Elit'ler Kulübü
16 şirketin başarı formülü?
Kamil Başaran,"Patlama yılı 2016 olacak" dedi.

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın